Beantwoord

Traag bekabeld internet, 30Mb in plaats van de beschikbare 72Mb

  • 22 September 2021
  • 12 reacties
  • 138 keer bekeken

Reputatie 1

Goedenavond,

Via bekabeld internet direct aangesloten op de Experia box v10 modem haal ik slechts 30 Mbit/s download snelheid op mijn laptop en PC. Ook na herstarten van deze modem. Via mijn KPN zie ik echter het volgende staan:

'Via uw aansluiting is de maximaal haalbare internetsnelheid op uw adres: 72Mbit/s download en 16Mbit/s upload'

Helaas werkt de 'Servicetool traag bekabeld internet' niet. Ik zie diverse forum posts over dit onderwerp. De site 'https://netco-fpi-info.fourstack.nl' is helaas niet voor mij toegankelijk. Kan iemand mij helpen (ik neem aan dat mijn adresgegevens via mijn profiel bekend zijn)?

icon

Beste antwoord door Hanna_ 23 September 2021, 10:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19

Kan je een screenshot plaatsen van de statuspagina van het modem? Daar waar actual rate oa staat?

Reputatie 1

 

Badge +19

Helder. De binnenkomende snelheid is dus bijna gelijk aan wat je hebt. Blijkbaar iser meer leverbaar via pairbonding.  Dit kan een moderator voor je aanvragen.  Er moet dan een monteur komen om de tweede lijn te activeren. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. De wachttijd op een moderator is een dag of twee. Uiteraard moet je dan welklant zijn bij kpn.

Reputatie 1

Dank ik heb het profiel verder ingevuld inclusief klantnr. Wordt dit nu vanzelf in gang gezet?

Badge +19

Een moderator gaat hier reageren. Dus regelmatig hier even kijken. Je krijgt als je dat heb ingesteld een mailtje als hij/zij heeft gereageerd.  

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Koenebaas, 

Welkom. Ik heb jouw profiel bekeken en het is mogelijk om overgezet te worden naar Pairbonding voor een verhoging van jouw snelheid. Hiervoor moet wel, zoals @Joep1965 al heeft aangegeven een monteur langskomen. Het makkelijkste is om hier over even te bellen met één van mijn collega's (via 0800-0402, dat is gratis). Mijn collega's kunnen dan met jou een afspraak inplannen op een voor jou geschikt moment. Mocht je hier niet uitkomen, dan hoor ik het graag. 

Reputatie 1

Hoi dank voor de update. Net met het nr gebeld en blijkt dat de pairbonding zonder monteur en dus op afstand kan worden gedaan. Dus over 5 dagen gaat het vanzelf gebeuren begrijp ik. Hopelijk gaat dit idd zo werken zonder problemen. Achteraf gezien had dit natuurlijk allang moeten zijn gedaan heb ik zo het idee, maar blijkbaar doet KPN dit niet automatisch. Dank Hanna en Joep voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Koenebaas 

 

Vreemd dat ze geen monteur langs sturen.

Is jouw Experiabox V10 dan al aangesloten via een Y-kabel of sturen ze die op?

Anders gaat het niet werken, er komt normaal een monteur langs om de aansluiting te controleren en die sluit je modem dan ook gelijk aan via die Y-kabel.

Reputatie 5
Badge +6

Pairbonding zonder dat een monteur hier een aanpassing voor heeft gemaakt bestaat niet. De uitzondering op de regel zou zijn VPLUS maar dat is wel de enige bij mijn weten.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Koenebaas, 

houdt de snelheid vooral in de gaten! Als je geen verbetering merkt hoor ik het graag. 

Reputatie 1

Hier even een update. Vandaag is de monteur geweest, zoals hier al eerder geopperd had de telefonist uit zijn nek gekletst en moet er inderdaad iemand op lokatie komen. Maar nu het goede nieuws, na de pairbonding geeft speedtest.net nu 2x zoveel snelheid aan namelijk 60Mbps! Blij dat het zo goed is afgelopen en slechts een kleine ingreep. Dank allen voor de input

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Koenebaas, 

Erg fijn om te horen dat het is gelukt! :blush: