Beantwoord

traag bekabeld internet

  • 14 April 2020
  • 9 reacties
  • 111 keer bekeken

Sinds enkele weken bemerkte ik dat het updaten van bepaalde programma's steeds meer tijd in beslag nam. Een speedtest bekabeld direct aan het KPN modem gaf het volgende aan:

Ping 29 download 5,4 Mbps en Jitter 2 upload 0,3 Mbps. 

Ik heb deze test een aantal dagen herhaald maar downloaden blijft steken rond de 5 Mbps en uploaden rond de 0,3 Mbps. Modem resetten of uit en aan zetten geeft geen verbetering. 

In het verleden gaf een speedtest circa 15 Mbps download en 0,7 Mbps upload, passend bij het huidige instapabonnement.

De service tool geeft de foutmelding (door een technische storing kunnen wij u niet verder helpen, probeer het later nog eens).

Wat is er veranderd, waardoor de internetsnelheid zo ver omlaag is gegaan.

 

icon

Beste antwoord door Ankie V 16 April 2020, 09:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @Ankie V , wat moet de snelheid zijn voor je abonnement? Heb je xDSL of ‘glas’?

Wat is er bij jou beschikbaar als je kijkt via onderstaande link:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Dag JanD,

Volgens abonnement 20 Mbps down en 1 Mbps up. Maximaal haalbaar op dit adres 37 Mbps down en 10 up. 

Glasvezel is hier niet aanwezig.

M.vr.gr.

Ankie

 

 P.s. volgens de aangegeven link koper 38 Mbp/s 

Hallo @Ankie V , die 38Mbit/s is als je een bonded koper aansluiting hebt en zo te lezen heb jij die niet en heeft het ook nog niet veel zin om dat aan te vragen omdat je standaard lijn de snelheid al niet haalt.

Wacht s.v.p. de reactie van een moderator af of, voor een snellere reactie, bel  of chat even.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoe is het modem aangesloten? Zijn de kabeltjes heel (geen hele heftige knikken of beschadigingen)en zitten ze goed in de aansluitingen, zowel op modem als in / op het aansluitpunt? 

Dank je wel JanD.

Inderdaad kon KPN me eerder (toen ik nog 15 Mbps had) al niet garanderen, dat ik met een ander abonnement deze 38 Mbps down zou gaan halen. Echter ik kon daarna niet meer terug naar mijn huidige abonnement. Derhalve duurder uit zonder de zekerheid van een hogere snelheid.

Als er niet op korte termijn een reactie volgt van de moderator zit er voor me niets ander op dan bellen, want met 5 Mbps down kan ik niet uit de voeten.

M.vr.gr.

Ankie

 

Beste driemaster,

De bekabeling is verder perfect. Daar is de afgelopen weken ook niets aan veranderd. Met elke PC en / of kabel hetzelfde resultaat bij de speedtest. Via Wifi (op drie meter van het modem) komt de test ook uit op ongeveer hetzelfde resultaat. Met de mobiele telefoon (via Wifi en een afstand tot het modem van 10 meter) eveneens een speedtest gedaan, wederom circa 5 Mbps down en up 0,2 Mbps. Tot voor kort was dat altijd minimaal 15 Mbps, soms tot circa 17 Mbps en circa 1 Mbps up.

M.vr.gr.

Ankie

Reputatie 7
Badge +15

@Ankie V Welkom op het forum. Wat lastig dat je internetverbinding zo traag is geworden. Ik zou graag even met je meekijken of ik hier een reden voor kan vinden. Zou je voor mij je forumprofiel willen aanvullen en zou je het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Beste Rutger,

Sorry dat mijn reactie eerst nu volgt. Gistermorgen heb ik even contact gezocht met KPN. Van afstand werd al geconcludeerd dat er iets niet goed was. Ook het modem een TG7899VN was sterk verouderd en bleek veelvuldig uit te vallen. Er zou een afspraak gemaakt worden met een monteur en die bleek me al in de loop van de middag in te kunnen plannen. Hij heeft een nieuw modem geplaatst, waarbij dit modem op een meer centrale plek kwam, tevens dichter bij de plaats waar de kabel van KPN binnenkomt. Hij heeft de nodige kabels en doosjes verlegd en / of vervangen. Vervolgens heeft hij alles getest, incl. telefoon en fax. Down zit ik nu tussen de 12 en 13 Mbps en Up rond de 1 Mbps.  Meer zat er met het huidige abonnement ook niet in volgens de monteur, die een meting heeft verricht waar de KPN kabel naar binnen komt.

Prima en supersnelle service derhalve, zelfs in Coronatijd. Dit betekende wel, dat ik gisteren even niet kon reageren. Om een smart :sweat: huis weer op gang te krijgen met een nieuw modem kost ook de nodige tijd. Het meeste werkt inmiddels weer.

M.vr.gr.

Ankie

Reputatie 7
Badge +15

@Ankie V Geen enkel probleem natuurlijk! Ik ben blij dat ik zo'n mooie en positieve reactie zie. Wij doen ons best om ook in deze situatie alles zo gewoon mogelijk te laten verlopen, heel fijn dat dit hier ook gelukt is. Fijn dat het huis ook weer bijna online is. 😊 Mocht er nog hulp nodig zijn met de laatste apparaten dan hoor ik dit graag.