Beantwoord

Traag bekabeld internet

  • 27 April 2020
  • 7 reacties
  • 298 keer bekeken

Beste,

 

ik heb sinds kort langzaam bekabeld internet.

Ik heb een glasvezel verbinding 200/200, cat.6 of hoger kabel

 

Details speedtest:

Datum van test: apr 27, 2020 23:11
Downloaden: 94,97 Mbps
Uploaden: 94,82 Mbps
Ping: 4 ms
Verbindingstype: Ethernet
Server: TriNed B.V.
Interne IP: 192.168.2.33
Externe IP: 77.170.10.25
Breedtegraad: 51,6896
Lengtegraad: 5,2963

icon

Beste antwoord door eddypatricia 27 April 2020, 23:35

Bekijk origineel

7 reacties

Hallo @eddypatricia ,haal zowel het glasvezelmodem als de kpn router eens 2 minuten van de stroom.

Zet dan eerst de glasvezelmodem weer aan en wacht totdat deze volledig opgestart is en zet dan de kpn router weer aan.

Doe de test nogmaals bekabeld 3x achter elkaar met korte tussenpozen en neem dan het gemidelde.

Is de snelheid nu goed?

Hallo @eddypatricia ,haal zowel het glasvezelmodem als de kpn router eens 2 minuten van de stroom.

Zet dan eerst de glasvezelmodem weer aan en wacht totdat deze volledig opgestart is en zet dan de kpn router weer aan.

Doe de test nogmaals bekabeld 3x achter elkaar met korte tussenpozen en neem dan het gemidelde.

Is de snelheid nu goed?

Beste,

 

Helaas biedt dit geen succes. Maar denk dat het probleem gevonden heb. Als ik de kabel verplaats heb ik wel opeens 200/200... dus wellicht is er sprake van een verstoring of een breuk

dit kan ook.

Als er 1 van de 8 draden in de utp kabel kapot is, of slecht contact maakt.
( wit-oranje, oranje, wit-groen, en groen zijn niet beschadigd )
kan de LAN kabel tussen de router en computer
van 1000 mbps verbinding naar 100 mbps verbinding gaan.

100 mbps gebruikt 4 draden 1.2.3.6
1000 mbps gebruikt 8 draden 1.2.3.4.5.6.7.8


 Het is een mogelijkheid, dus check de kabel.

Reputatie 1
Badge

@eddypatricia 

zoals @LeonMasterSword aan geeft zit je dan op een 100mbit te werken

dus 1 of meer draden maken dan geen verbinding

voor gbit heb je 8 draden nodig dus zal er een breuk of slecht contact zijn

of verkeerd de rj45 plug aangezet

je hebt op de markt simpele kastjes met 8 lampjes om dit te testen

 

Hallo @eddypatricia ,haal zowel het glasvezelmodem als de kpn router eens 2 minuten van de stroom.

Zet dan eerst de glasvezelmodem weer aan en wacht totdat deze volledig opgestart is en zet dan de kpn router weer aan.

Doe de test nogmaals bekabeld 3x achter elkaar met korte tussenpozen en neem dan het gemidelde.

Is de snelheid nu goed?

Beste,

 

Helaas biedt dit geen succes. Maar denk dat het probleem gevonden heb. Als ik de kabel verplaats heb ik wel opeens 200/200... dus wellicht is er sprake van een verstoring of een breuk

Hallo @eddypatricia , dan kun je het beste de LAN-kabel vervangen door een nieuwe met de juiste lengte en kwaliteit, minimaal CAT5e, beter CAT6.

Succes.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @eddypatricia. Welkom op het KPN Forum. Heb je inmiddels al jouw LAN-kabel vervangen en is daarmee het probleem verholpen?

Hoi @eddypatricia. Welkom op het KPN Forum. Heb je inmiddels al jouw LAN-kabel vervangen en is daarmee het probleem verholpen?

Ja het is gelukt 

Reageer