Beantwoord

Traag internet

  • 23 October 2020
  • 5 reacties
  • 77 keer bekeken

Ik heb een abonnement ” internet+bellen Thuis Instap ".

De laatste tijd is mijn downloadsnelheid nog geen 1Mbite/s.

Dat is wel eens beter geweest.

Dan ga je dat proberen te verbeten met de snelheidstest van KPN. 

Dan kom ik op 12 Mbite/s. Geweldig.  Probeer dit nog te verbeteren. Weer 12 Mbite/s.

Maar de werkelijke downloadsnelheid komt niet boven de 1Mbit/s. Ik zou al blij zijn met de helft van de 12 Mbite/s. Via de geboden oplossingen van KPN kom ik niet verder, telefonisch weet ik niet hoe in zo'n kolos als KPN het juiste contact kan vinden. Dus probeer ik het zomaar eens. Alleen hoe en waar ik straks antwoorden kan vinden weet ik niet.

Hopelijk komt er wat meer snelheid op mijn computer.


*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Jose_ 3 November 2020, 13:22

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Rob Wanhoop! Welkom op het forum. 

Excuses voor mijn late reactie, we hebben het heel druk waardoor ik nu pas op jouw topic kan reageren.

Wat vervelend dat je zo'n trage verbinding ervaart. Gaat dit om de wifi-verbinding of om bekabeld internet?  Als het om de wifi-verbinding gaat, dan ben ik benieuwd welke snelheid je haalt met de bekabelde verbinding. Wat is het resultaat als je een speedtest doet via bekabeld internet?

Als de snelheid over bekabeld internet goed is en het dus puur om de wifi-verbinding gaat, dan adviseer ik je om de Wifi Manager eens volledig te doorlopen. Deze online tool gaat namelijk samen met jou alle instellingen van wifi bij langs om de verbinding te verbeteren. Lukt het niet om een snelheid van 20 Mbit/s of hoger te halen? Dan komt de Wifi Manager met een gratis oplossing in de vorm van gratis Experia Wifi's of een gratis afspraak met de wifi-monteur

Ik werk met een WIFI verbinding met de Experia Box v9. Ik heb de Wifi Manager van KPN diverse keren doorlopen. De installatie wordt dan automatisch op afstand verbeterd. Maar er veranderd niets. De downloadsnelheid is inmiddels opgelopen van 1 Mbite/s tot +/- 2 Mbite/s. Van de door u voorgespiegelde 20 Mbite/s Kan ik alleen maar dromen.

Bedankt in ieder geval dat u mijn probleem aandacht geeft. Echt fijn.

Reputatie 7
Badge +10

Hey @Rob Wanhoop, dan ben ik benieuwd of je de Wifi Manager wel twee keer achter elkaar hebt doorlopen? Als bij de tweede keer namelijk blijkt dat de verbinding niet is verbeterd en de snelheid onder de 20 Mbit/s is dan komt de online tool met een gratis oplossing. 

Downloadsnelheid is nu 24 Mbit/s. Prima dus. Bedankt

Reputatie 7
Badge +10

Kijk aan, dat is mooi @Rob Wanhoop :relaxed:  Geen dank en een prettige dag gewenst!

Reageer