Vraag

Traag internet

  • 5 January 2021
  • 3 reacties
  • 40 keer bekeken

Sinds enkele maanden heb het Modem Experiabox12 geïnstalleerd . Met een abonnement van 100mb kom ik in de woonkamer tot prima snelheden. Echter boven in de slaapkamer haal ik nauwelijks 10% van deze snelheid. Op zolder gaat mijn telefoon al automatisch op 4G over. Op advies van de klantenservice van KPN moet ik met behulp van de wifimanager metingen doen. Dan blijkt vanzelf wel of ik eventueel wifiversterkers kan of moet installeren en of ik in aanmerking kom voor levering van deze versterkers door KPN. Nu inmiddels vele metingen verder kom ik niet verder dan wat je ziet op onderstaande printscreens. 

De klantenservice zegt niet iets te kunnen doen zonder een antwoord van de wifimanager. En ik kom niet verder omdat de wifimanager “baalt” en niet verder gaat ondanks dat ik inmiddels ik denk al 30 metingen heb verricht. Hoe nu verder?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Belka Welkom op het forum. 

Wat irritant dat het doorlopen van de Wifi Manager steeds niet lukt! Ik controleer graag voor je of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en aan de slag. 

Beste Rutger,

Mijn profiel is aangepast. Hoor graag van je.

Reputatie 7
Badge +15

@Belka Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. 

Ik heb je gegevens er bij gepakt en ik zie inderdaad de resultaten van de Wifi Manager terugkomen. Mijn vermoeden is dat het niet lukt om hem af te maken omdat het Wifi signaal op de laatste locatie niet sterk genoeg is. 

Ik zag ook dat de snelheden die uit de Manager kwamen niet optimaal waren.

Ik heb in dit geval 2 Experia wifi's opgestuurd, om hopelijk de verbinding in de woning daarmee te verbeteren. Deze liggen morgen na 15:00 klaar bij de Jumbo in Lelystad. Vergeet bij het afhalen niet een geldig legitimatiebewijs mee te nemen.