Beantwoord

Traag internet en toegang tot MijnKPN

  • 3 February 2021
  • 2 reacties
  • 39 keer bekeken

Hi, ik heb op dit moment twee problemen:

  1. Ik ben een voormalige Telfort klant en het lijkt erop dat niet alle gegevens juist zijn overgezet naar mijn KPN. Ik mis de gegevens van bellen, internet en TV. 
  2. Ik heb een veel te trage internet verbinding. Bekabeld kom ik niet verder van 26Mb/s download en 8 Mb/s upload. Voor zover ik weet heb ik een abonnement van 50Mb/s maar weet dat niet zeker, zie vraag 1. De bekabeling is allemaal zekerheidshalve vervangen. Het modem is een Experia V8 die al behoorlijk op leeftijd is (2014 dacht ik).
icon

Beste antwoord door Bart_2020 4 February 2021, 14:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @svanrijsbergen ,

1e vraag kan ik geen antwoord op geven een moderator wel.

Vul je forumprofiel de velden met label “privé” zijn alleen zichtbaar voor webcare medewerkers en voor jou, dan weten ze wie je bent.

Dus niet hier op dit forum plaatsen maar de link die je kunt aanklikken. Gezien de drukte, duurt het enkele dagen voor een reactie.

 

2e vraag.

Traag internet is niet fijn. Sneller internet is wel afhankelijk van wat leverbaar is en de contractvorm. En dan zijn er ook nog  vertragingen optreden zoals: hoe is de DSL kabel naar de Experia Box, de experia box (storing) zelf en wat er achter de Experia box zit. Een oude netwerkkabel (10BASE-T) beperkt al tot 10 Mb. De bekabeling is al wel vervangen, daar staat hopelijk wel op ‘CAT5e’.

De haalbare snelheid is te vinden op de site: fourstack.nl  Bij DSL is de afstand tot de wijkkast vaak bepalend voor de geleverde snelheid.

De contractvorm is afhankelijk van het verbruik/aantal apparaten dat aangesloten is en natuurlijk een uitgavenkwestie.

De werkelijke snelheid is iets lager en softwarematig geknepen tot de abonnementsvorm, bij DSL instap 50/5.

De Experia Box V8 (Router met DSL modem) is nog niet vervangbaar ,tenzij defect. Oudere types wel.

 

Groet Bart

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @svanrijsbergen. Het kan zijn dat jouw Thuispakket niet is gekoppeld aan jouw MijnKPN. Als je (na inloggen) naar de productpagina van MijnKPN gaat, staat het Thuispakket er dan wel bij? Als dat niet zo is kan je het op die pagina meteen koppelen zodat je alles er over kunt zien. 

Voor het internet heeft Bart al een aantal tips gegeven, lukt het daarmee?