Beantwoord

Traag internet met een 1 Gbps abonnement

  • 23 March 2024
  • 12 reacties
  • 151 keer bekeken

Heb sinds 1 a 2 maanden een internetabonnement via glasverzel (1000/1000) van en bij KPN. Testen via speedtest oakla gaat het goed 971up 942down!! Bij downloaden van films begint ‘ie snel maar zit binnen notime onder de 40 of 30. 0800 0402 of variant van dat nummer (2024) werkt niet en de ckeck van installatie via de website al helemaal niet. 

 

Ik wil gewoon een medewerker aan de telefoon, maar wat ik ook probeer… helaas pindakaas !! Alleen die verrekte computer(stem). 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 26 March 2024, 09:05

Bekijk origineel

12 reacties

Via waar download jij films? Wat overigens illegaal is mits jij zelf een kopie hebt aangeschaft ;)

Reputatie 7
Badge +10

Beste @Toutje 

Welkom op het forum van KPN.

De storingsdienst van KPN is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar, via het gratis telefoonnummer 0800-0402 of via KPN Mobiel 1200.

Spreek nadat de Voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Doorverbinden met een medewerker wegens een storing, en je wordt doorverbonden met een medewerker van de technische afdeling van KPN.

Reputatie 7
Badge +10

Via waar download jij films? Wat overigens illegaal is mits jij zelf een kopie hebt aangeschaft ;)

 

Hoi @kanikarimi 

Lees even het volgende:
 

Is illegaal downloaden strafbaar? (Bron. Cybercrimeadvocaten.nl)

Nee.

Illegaal downloaden is niet strafbaar. U kunt dus niet strafrechtelijk vervolgd worden voor het illegaal downloaden van muziek, films of games.

Wel kunt u civielrechtelijk worden aangesproken vanwege de schade die de auteur lijdt vanwege uw download. Illegaal films, muziek of computerspellen downloaden is namelijk een schending van het auteursrecht en dit kan binnen het civiele recht gehandhaafd worden. Dat betekent dat de eigenaar van auteursrechtelijk beschermd materiaal een schadevergoeding kan eisen van degene die zijn of haar product illegaal heeft gedownload. Dit gaat dus via het civiele recht en heeft niets met het strafrecht te maken.

Een handeling is namelijk pas strafbaar als er een verbod in het een wettelijke strafbepaling als zodanig strafbaar is gesteld. Illegaal muziek of films downloaden valt niet onder diefstal (de media wordt immers niet weggenomen, maar enkel gekopieerd). Het wetboek van strafrecht bevat verder geen artikelen die het illegaal films of muziek downloaden strafbaar stelt. 

Via waar download jij films? Wat overigens illegaal is mits jij zelf een kopie hebt aangeschaft ;)

 

Hoi @kanikarimi 

Lees even het volgende:
 

Is illegaal downloaden strafbaar? (Bron. Cybercrimeadvocaten.nl)

Nee.

Illegaal downloaden is niet strafbaar. U kunt dus niet strafrechtelijk vervolgd worden voor het illegaal downloaden van muziek, films of games.

Wel kunt u civielrechtelijk worden aangesproken vanwege de schade die de auteur lijdt vanwege uw download. Illegaal films, muziek of computerspellen downloaden is namelijk een schending van het auteursrecht en dit kan binnen het civiele recht gehandhaafd worden. Dat betekent dat de eigenaar van auteursrechtelijk beschermd materiaal een schadevergoeding kan eisen van degene die zijn of haar product illegaal heeft gedownload. Dit gaat dus via het civiele recht en heeft niets met het strafrecht te maken.

Een handeling is namelijk pas strafbaar als er een verbod in het een wettelijke strafbepaling als zodanig strafbaar is gesteld. Illegaal muziek of films downloaden valt niet onder diefstal (de media wordt immers niet weggenomen, maar enkel gekopieerd). Het wetboek van strafrecht bevat verder geen artikelen die het illegaal films of muziek downloaden strafbaar stelt. 

Snap niet waarom je dit deelt met mij. Ik zei ook dat het illegaal is, heb niet gezegd dat het strafbaar is ;)

Reputatie 7
Badge +24

Testen via speedtest oakla gaat het goed 971up 942down!! Bij downloaden van films begint ‘ie snel maar zit binnen notime onder de 40 of 30.

Dat is dan denk ik een trage harde schijf ofzo. Of problemen met het geheugen ofzo. De data die gedownload word kan niet snel genoeg verwerkt worden.

Overigens gaat het bij die "40 of 30" waarschijnlijk om megabyte. 40 megabyte/seconden is 320 megabit/seconden. 

Reputatie 3
Badge +1

Het kan hem ook best in de bron zitten, dat die het niet bijhoudt.

Nick83 schreef:

“Dat is dan denk ik een trage harde schijf ofzo. Of problemen met het geheugen ofzo. De data die gedownload word kan niet snel genoeg verwerkt worden.”

Denk het niet. Dowloads schrijf ik altijd op een 1TB SSD (bloedsnel) schijf. Overigens deed alles het de eerste 2 à 3 weken perfect. Verschillende tijden hebben ook geen effect. Het lijkt of mijn snelheid “geknepen” wordt.

Overigens is de boodschap in mij oorspronkelijke bericht het probleem dat die telefooncomputer je 9 van de 10 keer niet begrijpt of verstaat. Waarom niet gewoon een nummer waar je direct iemand krijgt. Ben misschien nog van de oude stempel maar het werkte destijds uitsteken !!

 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, gaat de snelheid alleen omlaag als je begint met downladen @Toutje? En meet je de lage snelheid met het downloadprogramma of ook weer met Ookla?

Het is mij nog niet helemaal duidelijk of je snelheid helemaal onderuit gaat, of dat dit puur gelinkt is aan het downloaden. 

Hmm, gaat de snelheid alleen omlaag als je begint met downladen @Toutje? En meet je de lage snelheid met het downloadprogramma of ook weer met Ookla?

Het is mij nog niet helemaal duidelijk of je snelheid helemaal onderuit gaat, of dat dit puur gelinkt is aan het downloaden. 

Maja, ik download zaken middels Usenet. Bij het downloaden geeft deze de snelheid vrij nauwkeurig aan. In mijn eigen configuratie is niets gewijzigd en ik heb altijd een downloadsnelheid van minimaal 80mb en uploadsnelheid die zelfs nog beter is. Zelfs als ik op een 6TB schijf op mijn Nas downloadde waren deze snelheden vrij normaal. Nogmaals hij begint met een fraaie snelheid maar binnen de minuut zit ik onder de 40mb. Zo even nog geprobeerd…!! Gr. HjB

 

Reputatie 7
Badge +20

Ok duidelijk @Toutje, de snelheid bij het downloaden meet je op dezelfde manier als altijd en is nu echt een stuk lager.

Ik ben echter nog steeds heel benieuwd naar wat er gebeurt buiten het downloaden om. Als je géén downloads hebt lopen en je voert via een browser een snelheidsmeting uit, welke snelheid meet je dan?

Als de snelheid dan in orde is, gaat er gelukkig niks mis met de KPN verbinding zelf en zal de oorzaak ná het KPN aansluitpunt gezocht moeten worden. In dat geval zal ik me als KPN klantenservicemedewerker even terugtrekken hier. De community kan je dan verder helpen met het zoeken naar de oorzaak én oplossing!

Bij de speedstest (OAKLA) zijn de snelheden resp. 932 / 919mb, dus wij zijn wel klaar dan. Dank voor je reactie ! Gr. HjB

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah kijk aan, dat is helemaal keurig gelukkig 😊

Dan hoop ik dat de andere hier je verder kunnen helpen met achterhalen waarom het zo rap omlaag gaat met het downloaden!

Reageer