Beantwoord

Traag internet thuis

  • 26 May 2020
  • 6 reacties
  • 83 keer bekeken

Reputatie 1

Goedeavond, mijn vorige vraag over bijzonder traag internet thuis (12 mei j.l.) isĀ netjes afgehandeld. Helaas is de snelheid naar buiten sinds gisteren weer drastisch omlaag gegaan.

Ik heb de wifi manager van KPN netjes zijn werk laten doen, maar dit verbeterd de situatie nog niet.

Ik heb de Experia een harde reset gegeven en terug in fabrieksinstellingen. Ook dit veranderd de situatie niet.Ā 

Ik heb (nog) niet direct de monteur van KPN besteld omdat ik vorige keer goede ervaring had met dit forum.

Wie kan mij tips geven voor verbetering?

Download: ~20MB/s (was 42)

Upload: ~0.2MB/s (was 2.5)

Metingen zowel bedraad als via wifi uitgevoerd met gelijke uitkomsten. Geen andere gebruikers aangesloten.

Meting op 12 mei na aanpassing DSL settings door KPN:

Meting vanavond in gelijke omstandigheden:



Wat zegt de status van de Experia:

DSL settings op de Experiabox
ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹

Type box en software versie:
Ā 

ModelĀ H369A

SerienummerĀ ZTEEG8GG1N05255

Hardware versieĀ V1.00

Software versieĀ V1.01.00T03.7V3

Boot loader versieĀ V1.0.00

icon

Beste antwoord door basriet 29 May 2020, 17:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Dag @basrietĀ Ik zie dat hetĀ profiel weer terug gezet is op 8b. Dat was de vorige keer ook zo. Toen is het omgezet naar 17a en dat merkte jij meteen. De rede waarom het terug gezet is weet ik niet. Wellicht is er ergens iets mis met de verbinding. Hier zal een medewerker aan te pas moeten komen

Ā 

Reputatie 1

Hallo @Joep1965, bedankt voor het advies. Ik ga er vandaag achteraan om een monteur langs te krijgen.

Hallo @basrietĀ , heb je de DSL kabel tussenĀ  modem en ISRA punt al eens vervangen door een nieuwe van maximaal 1,5 meter lang?

Reputatie 1

Hallo @JanDĀ bedankt voor de tip. Er zit een officiele KPN kabel vanĀ een meter tussen ISRA en DSL aansluiting van de experia box. Bij de vorige keer, begin mei, heb ik alleĀ kabels nagelopen.Ā 

Reputatie 1

DagĀ @basrietĀ Ik zie dat hetĀ profiel weer terug gezet is op 8b. Dat was de vorige keer ook zo. Toen is het omgezet naar 17a en dat merkte jij meteen. De rede waarom het terug gezet is weet ik niet. Wellicht is er ergens iets mis met de verbinding. Hier zal een medewerker aan te pas moeten komen

Ā 

Helaas, de KPN stuurt nog geen monteurs op pad vanwege corona. Ik wacht even af tot er iemand van KPN reageert op deze vraag.

Reputatie 1
snelheid is er weer.

Ā 

Profile staat weer terug op 17a

Ā