Vraag

Traag/slecht wifi met Experia Box V8

  • 24 June 2021
  • 5 reacties
  • 108 keer bekeken

Dag allen,

Ik stel de vraag maar via het forum, want ik kan nergens een telefoonnummer of chat vinden. Mijn wifi in huis is met name boven erg traag en slecht. Af en toe kan ik niet verbinden. Stekker eruit helpt dan weer... 

De router hangt in de gang, maar als ik op zolder zit (bij de open trap!) of op een slaapkamer dan kan ik amper videobellen of wil hij soms niet verbinden. De laatste tijd werk ik veel vanuit huis en heb ook nog een extender geprobeerd, maar dat werkt ook niet optimaal.  Ook het “verbeteren van het netwerk” via de site van KPN helpt niet.

De modem (experiabox v8) is al erg oud, dus denk dat deze nu echt aan vervanging toe is. Ik hoor graag een reactie van jullie KPN.

 

Groet,

Chris


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

@Chrism86  neem onderstaande link even door en wat is de uitkomst van de wifi manager

 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Hoi Jimny,

 

Net weer getest direct naast de modem haalde ik op mijn telefoon 40 mbit, boven bij de trap kwam deze niet verder dan 12 mbit. Gisteren met de laptop varieerde het boven ook van 4 tot 12 mbit.

We hebben hier glasvezel, dus de maximale snelheid zou toch hoger moeten liggen.

 

Badge +19

Je zal aan de slag moeten met Wi-Fi versterkers. Met alleen een modem ga je het niet meer redden anno 2021. Doe de wifimanager zorgvuldig zonder dat de verbinding wordt verbroken.  De uitkomst is of versterkers gratis of een monteur. 

Nou het verlies aan bandbreedte bij een open trap en op korte afstand van de modem vind ik wel erg veel, verwacht wel een sterker signaal van de modem. 

En net contact gehad met KPN, de modem wordt vervangen. Dat zou het probleem op moeten lossen :)