Beantwoord

Trage download snelheid glasvezel

  • 16 March 2020
  • 5 reacties
  • 267 keer bekeken

Het is natuurlijk druk op internet, maar met mijn 500 mb glasvezel op postcode 2751 HG is de downloadsnelhed merkbaar trager tot onder de 200 mb. Upload komt wel in de buurt van de 500mb, Is dat normaal op dit moment? Werk via een ethernetkabel dus niet via Wifi.

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 19 March 2020, 16:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@alexrij Welkom op het forum. Het zou inderdaad kunnen dat je iets van hinder ondervindt van de drukte op het netwerk, maar dit is wel een erg groot verschil. Zou je voor mij je forumprofiel willen aanvullen en mij kunnen laten weten als dit is gelukt? Dan pak ik je gegevens er bij, voer ik een aantal metingen uit en ga ik uitzoeken of er wellicht iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Profiel Instellingen ingevuld. Dinsdagavond liep de TV box vast. Ik heb toen zowel de Experia als de glasvezel even van stroom afgehaald. Daarna weer prima tv signaal.

Dit is de speedtest van vanmorgen 9.15 https://www.speedtest.net/my-result/d/169033289

Al een stuk beter maar met download kwam ik in het verleden ook niet veel verder door de week dan 430 Mbps. Kenmerkend voor mijn aansluiting (over langere tijd) is het grote verschil tussen up- en download,

Dus als je eens wilt meten graag.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@alexrij Bedankt voor het aanvullen van je forumprofiel. Ik heb een meting uitgevoerd en er komt wel gewoon 500 Mb/s binnen op je adres. Is de speedtest uitgevoerd met andere apparaten nog aan? Want het verbruik van bijvoorbeeld tv ontvangers en andere apparaten die aangesloten zijn wordt ook meegenomen. Dat zou ook het verschil tussen downloadsnelheid en uploadsnelheid kunnen verklaren. Zou je een speedtest uit kunnen voeren met alle apparaten uit, behalve het apparaat waarop de test uitgevoerd wordt? En zou je dan het resultaat opnieuw met mij kunnen delen?

Bedankt Rutger voor de uitleg. Geeft mij voldoende duidelijkheid, ik zie nu de mogelijke oorzaak. Wil nu niet van alles aan en uit gaan zetten op dit moment.

Reputatie 7
Badge +15

@alexrij Graag gedaan natuurlijk! 🙂 Ik kan mij voorstellen dat het niet handig is om alles uit te zetten voor een speedtest. Mocht je toch in de toekomst nog vragen hebben dan weet je ons te vinden.