Trage internetverbinding

  • 23 July 2019
  • 13 reacties
  • 18 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem als Lein444. Ik heb al 4 x naar KPN gebeld, en iedere keer zetten ze mij op een ander kanaal. Maar toch haal ik dan niet meer als 20 Mbit/s. Na een tijdje zakt dit weer tot rond de 10. En dan bel ik weer. Vandaag weer gebeld en de klantenservies was het met mij eens dat dit te laag was, ook de 20 Mbit/s na het overzetten naar een ander kanaal. Daarom stelde deze dame voor om een link naar mij te sturen zodat ik een afspraak kan maken met een monteur. Op zich een heel goed voorstel, want ik sukkel al maanden en nu komt er iemand kijken of het kan worden opgelost. Wat mij wel verbaast bij het maken van een afspraak is dat ik akkoord moet gaan dat dit €50,- gaat kosten. KPN levert niet de 40 Mbit/s volgens mijn abonnement en om dit op te lossen wordt er €50 in rekening gebracht???

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19
Ik begrijp dat je het over Wi-Fi hebt. Gebruik je alleen de Wi-Fi van de experiabox of heb je "Wi-Fi versterkers"?
Ik heb het over Wi-Fi, maar ik heb ook een PC bekabeld aan de experiabox. En daarmee haal ik ook maar max 20 Mbit/s mee. Verder heb ik nog een versterker in de garage, om in mijn tuin bereik te hebben, en deze haalt ook niet meer als 20 Mbit/s. Als de experiabox de 40 Mbit/s zou leveren die ik volgens mijn abonnement zou krijgen, zou de versterker waarschijnlijk al helemaal niet nodig zijn volgens mij.
Badge +19
Wat zegt fourstack over de haalbare snelheid?https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Ja , deze link heb ik ook net gevonden. en die zegt over de haalbare snelheid 25 Mbit/s😞
Dus ik betaal voor 40 Mbit/s, er kan max. 25 Mbit/s worden geleverd en is in het laatste half jaar niet meer als 20 Mbit/s geweest maar vaak ook maar 10 Mbit/s. Hmmm
Als ik bij de groenteboer maar 10 kg aardappels koop i.p.v. 40 kg, moet ik maar voor 10 kg betalen, maar zo zal het bij KPN niet werken zeker?
Badge +19
Das balen maar dan weet je nu ook dat er meer niet in zit. Overigens is daar best nog wel mee te werken hoor. Wat je Wi-Fi betreft zou ik toch nog een extra "Wi-Fi versterker" neer zetten. Er is tegenwoordig zoveel op Wi-Fi dat je er bijna niet aan ontkomt. Op de site vind je de Wi-Fi tuner. Die optimaliseert je Wi-Fi en geeft indien nodig advies. Misschien levert dat nog wat op.
Badge +19
Helaas heb je het woordje tot niet gezien toen je bestelde. Er stond wij leveren tot en dan staat jouw haalbare snelheid. Alleen bij glasvezel is een gegarandeerde snelheid. Overigens is dat bij alle providers zo.
Als ik 20 Mbit/s heb is er ook geen probleem, maar met 10 Mbit/s loopt het toch geregeld vast en valt het soms helemaal weg. Vaak verbind hij dan met de versterker uit de garage. levert een extra Wi-Fi versterker dan wel de Mbit/s. Mijn experiabox staat in de woonkamer en ik zit 5,5 meter verder met mijn laptop. Veel verleis kan daar niet optreden lijkt mij.
Badge +19
Probeer een keer de versterker uit de garage tijdelijk in de woonkamer te zetten. Welke experiabox heb je? En welke versterker?
De site Wi-Fi tuner heb ik natuurlijk ook al lang geprobeerd. Het probleem is volgens mij gewoon dat er teveel mensen in mijn straat gebruik maken van KPN. Als ik bel zetten ze mij weer op een ander kanaal en dan gaat het weer even goed. Maar vervolgens bellen waarschijnlijk weer verschillende buren, waardoor er weer teveel anderen op dat kanaal worden gezet en is het probleem weer terug. enz. enz. enz....
Experiabox V9 en de witte Wi-Fi versterker van KPN
Badge +19
Het probleem is inderdaad dat er veel wifi verkeer is. Zelfs wasmachine hebben Wi-Fi tegenwoordig. Het is dus echt nodig om met versterkers te werken.
Badge +19
Dat is best een hele goeie combinatie. Probeer die versterker maar een keer in de woonkamer te zetten. Dan weet je meteen of dat helpt.