Beantwoord

Trage internetverbinding in de straat

  • 28 March 2020
  • 9 reacties
  • 142 keer bekeken

Al jaren ben ik trouwe klant van KPN, zowel thuis als mobiel en qua connectiviteit heb ik absoluut geen klachten.

Maar nu ik noodgedwongen thuiswerk ben ik erachter gekomen dat de snelheid van mijn internetverbinding toch wat tekort komt. Ik had af en toe al wat haperingen in Netflix en merkte in updates van mijn PlayStation games dat het niet helemaal goed ging maar nu is het dus echt een belemmering.

 

Speedtest 4G: 60-80 Mbps

Speedtest WiFi: 5-10Mbps.

 

Na wat testen bij buren ben ik erachter gekomen dat mijn hele wijk op 100mbps zit, behalve mijn kant van de straat, dus de oneven nummers. Speedtest in deze huizen kwam maximaal op 12mbps.

 

Is hier wat aan te doen? Ik betaal tenslotte voor 100mbps en zou het waarderen als ik deze snelheid dan ook krijg met name voor mijn werk.

 

Bij voorbaat dank!

Arjan van der Zwart

2225RW  Katwijk

 

 

icon

Beste antwoord door Joep1965 28 March 2020, 21:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode. 

 

Badge +19

Tsja veel is het niet. En een upgrade zit er ook niet snel aan te komen. Maar ik zie dat er wel bij voldoende belangstelling glasvezel komt. Ik heb even een paar willekeurige oneven nummer gecheckt.  Kijk even op www.kpnnetwerk.nl maar voorlopig zal je het met deze snelheid moeten doen. Mijn advies is om zoveel mogenlijk bekabeld te werken. Dan heb je geen verlies qua snelheid.

Bedankt voor de hulp dusver!

Maar is het niet raar dat alle omliggende straten wel 100mbps heeft? Zelfs de overkant van de straat?

 

En weet u misschien wie er over deze aansluitingen gaat? Is dat KPN of de gemeente?

Badge +19

Op de 1 of andere manier zit je op een andere kast. Misschien heeft het met de capaciteit te maken. Kpnnetwerk.nl is de netwerkbeheerder. Zij gaan over de aansluitingen. Maar reken er niet op dat ze nog een extra kast gaan plaatsen nu er glasvezel aankomt. De kosten zijn daarvoor veel te hoog. Je zou tot er glasvezel ligt over kunnen stappen naar Ziggo als dat leverbaar is. Dan kom je weer terug als er glasvezel ligt. Want dat is natuurlijk de beste verbinding. 

Reputatie 7
Badge +15

@avdz87 Welkom op het forum. Ik zie dat @Joep1965 je al een heel eind op weg geholpen heeft. Het lijkt er inderdaad op dat in jouw straat de oneven nummers op een anderecentrale aangesloten zijn dan de even nummers. Het klopt ook dat er voor de komende tijd nog geen upgrade gepland staat. Het advies van @Joep1965 om de verbinding vooral bekabeld te gebruiken is een goede. Ook zou je op www.kpnnetwerk.nl je gegevens kunnen achterlaten, via deze weg word je dan op de hoogte gehouden van de aanleg van glasvezel in jouw omgeving. 

Dank voor het advies, maar zelfs bekabeld kom ik tekort met video conference calls e.d.

Beetje raar dat ik moet wachten op glasvezel wat waarschijnlijk jaren gaat duren. Aangezien ik nog geen 20% vermogen krijg waarvoor ik betaal kan ik ook 20% van het bedrag betalen maar zo werkt het weer niet natuurlijk.

 

Zijn er 0 andere opties om de verbinding te krijgen waar ik al dik 2 jaar voor betaal? Mijn werk lijdt hier letterlijk onder.

Reputatie 6
Badge +8

De enige oplossing om een hogere snelheid te krijgen is overstappen naar kabel. Daarbij heb je geen last van afstanden tot een centrale. Misschien dan wel even bij een van de buren vragen om te kijken of dat dat medium bij jullie in de buurt wel goed functioneert.

Reputatie 7
Badge +15

@avdz87 Vanuit KPN zijn er voorlopig inderdaad helaas geen andere mogelijkheden om de snelheid te verhogen. De snelheid waarvoor je betaalt is een "tot" snelheid, op veel adressen kan de snelheid binnen het pakket wel gehaald worden maar helaas niet op alle adressen. In dit geval leveren we dus de maximale snelheid die voor ons mogelijk is. Op het moment dat de snelheid die via de koperlijn niet voldoende is zou je inderdaad eventueel kunnen overwegen de stap naar een kabel provider te maken. Uiteraard is dit niet waar ik op hoop, maar ik geef graag een eerlijk antwoord.Â