Vraag

Trage upload snelheid bij ADSL

  • 28 May 2020
  • 4 reacties
  • 129 keer bekeken

Hoi,

 

Mijn zakelijke laptop heeft flinke moeite om mijn OneDrive bij te houden. En bij het uploaden stopt gewoon al het andere verkeer. Ik als IT-er heb hier wat moeite mee dus ik ging op onderzoek uit aangezien ik zelf van een mooie snelle goed werkende XS4All lijn kom. 

De samenvatting:

Mijn vriendin heeft een 50/5 abbonnement. De KPN site suggereert dat 32/8 mogelijk zou zijn. In praktijk tref ik bekabeld een snelheid aan van 18 / 0.5 (jawel….je leest het goed...alsof we weer terug zijn in de 56K6 modem tijd :P )

 

De klantenservice heeft het te druk en hangt de telefoon gewoon op bij bellen. De chat heeft me een keer of vier het modem laten resetten / herstarten etc. De kabels zijn gecontroleerd. Ik heb volgens mij alles gedaan wat in mijn bereik ligt.

Wat nu?

 

 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk niks…

Misschien is pairbounding mogenlijk.

Hmmm….op de een of andere manier zowel de snelheid down als up verhoogd nu. Ik zit nu op 26 mbit down en 3,5 up. Het probleem lijkt spontaan verholpen :o

Nou, we zijn weer terug bij af. De upstream is nu weer 500 kbps. En bij path mode staat nu interleaved ipv fast. 
 

Iemand een suggestie?

Reputatie 7
Badge +13

@PdeHoog Welkom om op het KPN Forum. Is de verbinding inmiddels weer op norm? Bij deze techniek is inderdaad de upload vaak wat beperk maar ik kan even kijken of er andere opties beschikbaar zijn. Zou je dan jouw profiel verder kunnen aanvullen en mij een seintje kunnen geven wanneer dat gebeurd is? Dan meet ik de verbinding even door.

Reageer