Vraag

Trage upload snelheid KPN Box 14

  • 3 November 2023
  • 7 reacties
  • 230 keer bekeken

Dag,

Ik heb net de 4gbps glasvezel abonnement aangeschaft, modem is binnen (KPN Box 14). De geadverteerde download snelheid wordt altijd behaald, maar de upload is aan de trage kant (~600-750Mbps)

Heb tevergeevs de volgende geprobeerd:

  • Jumbo pakketten inschakelen
  • Meerdere 10Gbit ethernet poorten proberen.

Specs computer:

Intel Core i7 13700k, 32GB RAM, 970 Evo 1TB M.2 NVME SSD

OS: Win 11 x64

Ik krijg altijd hetzelfde resultaat terug. Tips of suggesties?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Ik heb precies hetzelfde probleem! Download is 4gbps maar upload 611mbps~ Alles is cat8 bij mij (compleet overkill maar goed), en of ik van FJP45 naar FJP45 in de 10gb poort gaat of van FSP+ - adapter switch - FJP45 10gb poort gaat de resultaten blijven het zelfde dus ik kan absoluut uitsluiten dat het niet de hardware en kabels zijn aan mijn kant!

Gaat iets niet goed aan de kant van KPN. Resetten heeft ook niet geholpen dus ik hoop dat KPN spoedig een reactie/oplossing aanbied~

Reputatie 4
Badge +4

Dan ligt aan het Experiabox 14 modem. 

Eigenlijk moet de Experiabox 14 modem voorzien van nieuwe firmware update. 

En heb jij de drivers van jouw 10GB netwerkkaart al bijgwerkt en iets aangepast in de instellingen van jouw 10 GB netwerkkaart? 

Ik hoop dat jou upload probleem zo snel word opgelost door KPN. 

Dan ligt aan het Experiabox 14 modem. 

Eigenlijk moet de Experiabox 14 modem voorzien van nieuwe firmware update. 

En heb jij de drivers van jouw 10GB netwerkkaart al bijgwerkt en iets aangepast in de instellingen van jouw 10 GB netwerkkaart? 

Ik hoop dat jou upload probleem zo snel word opgelost door KPN. 

Drivers zijn geupdate, heb op zowel 2.5gig als 10gig poort geprobeerd. Allebei hetzelfde resultaat.

Monteur komt dinsdag langs, wellicht ligt het aan het ONT apparaat (kwam ik tegen op tweakers forums)

Als er iets nieuws is laat ik het hierbij weten.

Update:

Monteur langs geweest, ONT vervangen. Speedtests uitgevoerd met de volgende resultaten:

KPN Barendrecht: 4gbit down, 2.7gbit up

KPN Amsterdam: 4gbit down, 3.1gbit up

Duocast Groningen: 4gbit down, 3.8gbit up

Update:

Monteur langs geweest, ONT vervangen. Speedtests uitgevoerd met de volgende resultaten:

KPN Barendrecht: 4gbit down, 2.7gbit up

KPN Amsterdam: 4gbit down, 3.1gbit up

Duocast Groningen: 4gbit down, 3.8gbit up

 

Welk ONT had je eerst? Een Nokia of Genexis? En welke heb je nu?

Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem. Download gaat richting 3,5gb op mijn UDM Pro en upload blijft hangen op 8 a 900.

Update:

Monteur langs geweest, ONT vervangen. Speedtests uitgevoerd met de volgende resultaten:

KPN Barendrecht: 4gbit down, 2.7gbit up

KPN Amsterdam: 4gbit down, 3.1gbit up

Duocast Groningen: 4gbit down, 3.8gbit up

 

Welk ONT had je eerst? Een Nokia of Genexis? En welke heb je nu?

Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem. Download gaat richting 3,5gb op mijn UDM Pro en upload blijft hangen op 8 a 900.

Ik had een Genexis. Nu heb ik een Nokia.

@kevinj93 Dank! Ik heb nu ook een Genexis, dus ik weet wat me te doen staat :)