Vraag

trage Wifi

  • 1 April 2020
  • 3 reacties
  • 28 keer bekeken

Ik heb een zeer oude modem nog een experia box V9. 

Op zolder heb ik nagenoeg geen bereik en mijn wifi is ook niet erg snel. Zouden jullie een nieuwe modem kunnen sturen die het beter doet.

 


3 reacties

Hallo @jordivreekamp , heb je je modem al eens een fabrieksreset gegeven?

KPN heeft ook een WiFi-tool om de WiFi te testen.

Succes.

Badge +19

Hoi @jordivreekamp een nieuw modem wordt alleen geleverd als de oude kapot is. En dat is natuurlijk nog maar de vraag. Anno 2020 is het bijna niet meer mogelijk om alleen met een modem te werken. Er is gewoon teveel wifi in de lucht. Je zal dus met accespoints/versterkers aan de slag moeten. Heb je de wifimanager al gedaan? Bij echt slecht wifi kan je zomaar 2 wifi versterkers krijgen. die moeten wel bekabeld aangesloten worden. https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login laat even weten hoe dat afloopt.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @jordivreekamp :) Zoals JanD en Joep1965 al aangeven, wordt een modem alleen vervangen wanneer deze defect is. Daarnaast zou ook ik je willen adviseren om eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi manager. Deze tool kan de kwaliteit van de Wi-Fi in kaart brengen en op basis daarvan met een oplossing komen. Vaak is die oplossing in de vorm van gratis KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn Wi-Fi versterkers die je bekabeld dient aan te sluiten op je Experia Box en dit zorgt er in de meeste situaties voor dat de Wi-F- een stuk beter wordt. Laat je ons weten wat hier uit is gekomen?

Reageer