Vraag

Trage wifi door oude Experia box?

  • 24 March 2021
  • 4 reacties
  • 58 keer bekeken

Hallo allemaal, mijn wifi is sinds een paar weken erg slecht. Ik game vaak en ineens heb ik erg hoge ping in de games, ook kijk ik vaak youtube en merk ik dat dit erg lang duurt om te laden. Ik heb via ookla wifi speed test mijn (niet bekabelde) internet gemeten en dit kwam uit op: 9,28 mbps download speed en 0,10 mbps upload speed, dit lijkt mij erg weinig. Ik heb de wifi verbeteraar van KPN ook doorlopen en deze heeft weinig gedaan, ik merk geen verbeteringen. Heeft iemand anders toevallig ook problemen of een oplossing hier voor? Groet Jort (Mijn router is wel oud, zou het hier mee te maken kunnen hebben?)

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 1
Badge

Hoi @Jort ten Dam', allereerst welkom op het Forum!

Ik begrijp uit je verhaal dat de wifi traag is en je van gamen houdt.
Je had gegevens ingevuld bij je profiel, waardoor ik even heb kunnen kijken wat ik tegen kwam.
Wat ik zie is dat er glasvezel mogelijk is op je adres. De omzetting van de lijn zou je kunnen regelen door contact met ons op te nemen. (0800-0402)

Hoi @Jort ten Dam', allereerst welkom op het Forum!

Ik begrijp uit je verhaal dat de wifi traag is en je van gamen houdt.
Je had gegevens ingevuld bij je profiel, waardoor ik even heb kunnen kijken wat ik tegen kwam.
Wat ik zie is dat er glasvezel mogelijk is op je adres. De omzetting van de lijn zou je kunnen regelen door contact met ons op te nemen. (0800-0402)

Dankjewel voor je reactie, er is al een keer eerder een monteur langs geweest voor een glasvezel aansluiting. De aansluiting zit er inderdaad, maar het is een erg groot gedoe om dit het te laten werken. De optie om dus een glasvezel verbinding te nemen is dus geen handige oplossing. Wellicht ligt de trage wifi aan mijn modem / router?

Reputatie 1
Badge

Ik zie dat er maar zo’n 13mb. mogelijk is. Dat is wel zeer beperkt. Ik kan niet voor jou inschatten hoeveel 'gedoe' het gaat zijn, maar glasvezel is wel aan te raden.

Reputatie 1
Badge

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!