Beantwoord

Trage WiFi download snelheid op KPN Box12

  • 31 March 2021
  • 3 reacties
  • 76 keer bekeken

Goeiemiddag, ik ben Marco.

Wij zijn net overgestapt van Ziggo 250Mb download internet naar KPN 500mb download via glasvezel met superwifi punten. Ik vraag me af waarom ik maar net iets meer als 10% van de download snelheid haal via de WiFi?? 

Ik heb een speedtest gedaan, bij mijn Ziggo abo  via Wifi, accespoint is mijn modem in de meterkast, 184Mb download.

Doe ik deze bij KPN waar ik op ongeveer 1meter afstand van mijn super wifi punt zit dat bedraad aangesloten is op de KPN box 12 in mijn meter kast dan kom ik niet verder dan 60-63Mb terwijl ik een download snelheid heb van 500Mb?

 

Ik doe de test met dezelfde laptop, de kabel die mijn kpn box 12 verbind met mijn super wifi punt is een cat7 s/ftp kabel. De wifi manager heb ik al doorlopen, die heeft de kanalen aangepast toen haalde ik 63Mb download via wifi bij kpn. 

grt Marco

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 1 April 2021, 11:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Badge +19

Van belang is eerst om te weten welke snelheid je haalt als je meet met een bekabelde pc of laptop direct op het modem? Welke snelheid haal je dan? Is de Wi-Fi van het modem wel uit?

Reputatie 7
Badge +19

@Marco van D Hi Marco, leuk dat je net naar ons overgestapt bent. Van harte welkom, ook hier op het forum :)

Ik zie dat Joep je al te hulp geschoten is, we helpen je hier graag op weg om de WiFi verbinding te verbeteren. WiFi is een draadloze verbinding, waardoor deze gevoelig is voor andere (WiFi) signalen en storingsbronnen in jouw omgeving. Daardoor is er niet één hapklaar advies en kan het even zoeken zijn naar de beste oplossing en instellingen. Net als Joep ben ik benieuwd naar hoe je snelheid is als je het bekabeld test? Daarnaast raad ik je ook aan om onze KPN Thuis app eens te proberen. Deze helpt je met het instellen, beheren en controleren van jouw Wifi verbinding en SuperWiFi punten.

Goeiemorgen, 

Paar erg drukke dagen achter de rug vandaar mijn late reactie. Bekabeld haal ik idd een download snelheid van 500Mb. Ik heb laatst via de KPN thuis app de zaak bekeken, ik ga alles weer terugzetten naar de fabrieksinstellingen en dan alles weer eens opnieuw koppelen. Wat ik vreemd vind is dat ik via de modem al eea aangepast had en dat ik dat via de KPN thuis app weer moest/kon doen. En ik nog meer gast netwerken kreeg. Ik dacht dat de super wifi punten de instellingen van de mediabox overnamen. Maar hopelijk lost een reset naar fabrieksinstellingen dit op.