Vraag

Trage (wifi) verbinding

  • 23 October 2020
  • 8 reacties
  • 68 keer bekeken

Ik heb mijn internet volgens jullie site sneller gemaakt. Ik ging van 6 naar jawel 16.Jippie.

Dit heb ik op verschillende dagen en tijden gecontroleerd.

Graag wil ik een e-mailadres waar ik uitleg krijg waarom dit zo slecht is. 
Aangezien ik eerst in moet loggen zijn mijn gegevens bekent bij jullie !

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Zie boven, ik ben er wel een beetje klaar mee hoe deze communicatie werkt !!!

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Irritant100, welkom op ons forum!

Jammer dat het doorlopen van de Wifi Manager niet voor veel verbetering heeft geleid. Ik snap heel goed dat je graag wilt weten waarom jouw internet traag is. Ik vind het lastig om hier direct een uitspraak over te doen, omdat dit verschillende oorzaken kan hebben. Allereerst is wifi een draadloos en daarmee erg storingsgevoelig signaal. We hebben een topic waar tips staan om problemen met wifi op te lossen. Ik kan je aanraden om deze eens door te nemen.

Maar soms is er technisch ook gewoon geen hogere snelheid mogelijk. Je zal met wifi dan ook geen hogere snelheid halen. Als je je gegevens invult in je profiel, kan ik voor je nakijken welke snelheid haalbaar is op jouw adres.

Iedereen in het appartementencomplex klaagt hierover. Deze wijk is nieuw en is steeds groter aan het worden. Voorheen woonde ik in Udenhout en had een uitstekende verbinding maar ik woonde dan ook midden in het centrum.

 

In mijn huidige woning, appartement zit de WiFi in mijn meterkast. Deze staat zeg maar tussen de huiskamer en eetkamer, hier zitten geen muren tussen.

ook heb ik niet meer apparaten.

 

Mijn mobiel komt van Tele2 en ook hier heb ik maar 1 of 2 streepjes verbinding. Het komt zelfs wel eens voor dat mensen mij bellen maar geen verbinding krijgen. Ook dit gebeurd wel eens bij mij dat ik een nummer bel maar dat mijn mobiel geen verbinding maakt.

 

ik heb mijn laptop, mobiel en iPad wel eens meegenomen naar een ander adres om te controleren. Hier had ik zowel mobiel, laptop en iPad een zeer goede verbinding.

 

ik vind dit daarom een beetje raar. In mijn vorige woning kon ik zelfs op zolder met mijn internet, nu kan ik nog geen 5 meter van de meterKast af zitten.

 

Groet,

Reputatie 7
Badge +17

Woningen worden tegenwoordig beter geïsoleerd dan vroeger. Dat is fijn voor jou, maar minder fijn voor de wifi verbinding, omdat dit isolatiemateriaal het wifi signaal belemmerd. Het is dan ook niet geheel ondenkelijk dat je op een andere locatie een betere verbinding ervaart dan thuis. Zoals ik al eerder aangaf is wifi een draadloos signaal. Hierdoor is het extra gevoelig voor omgevingsfactoren en storingsbronnen. Ik kan je daarom enkel nogmaals verwijzen naar ons forum topic waar tips staan om problemen met wifi op te lossen.

Wat een onzin. Ik heb inderdaad een energielabel A-appartement. Mijn vorige woning is verkocht met een energielabel B. 

U wilt dus beweren dat alle goed geïsoleerde woningen geen goed wifi-signaal hebben.

Hetzelfde bericht heb ik ook doorgestuurd naar mijn mobiele provider. Deze zeggen inderdaad dat ik een heel slecht signaal doorkrijg en zij gaan hier deze week wat aan doen.

 

Ik betaal ook netflix via jullie, hierop krijg ik steeds foutmeldingen. Dan kan ik weer de stekker uit mijn TV halen en alles weer opnieuw laten opstellen. Als ik dit gedaan heb dan kan ik eindelijk een film of serie kijken.

 

Tevens heb ik alle tips nagelezen ik ben van 8 naar 16 gegaan. Nou, nou wat een snelheid. 

Het kan ook niet aan mijn TV liggen want deze heb ik net een jaar.

Dat kastje van jullie heb ik net zo lang als dat ik bij jullie klant ben.

 

Reputatie 7
Badge +17

Een goed geïsoleerde woning kan ook een goed wifi-signaal hebben, maar het is wel zo dat het wifi signaal meer moeite heeft in een goed geïsoleerde woning. Vergelijk het met een meer. Als jij een steentje in het water gooit (het begin punt van wifi), ontstaan er kringen in het water. Deze verspreiden zich steeds verder en verder. Zonder obstakels zullen deze kringen ver reiken. Maar als er nou allemaal stenen uit het water steken (isolatiemateriaal), dan zal je zien dat de kringen zullen worden onderbroken. Achter de steen ontstaat een gat in de kring. En zo gaat het eigenlijk ook met wifi.  Dit is op te vangen door wifi versterkers te plaatsen. Oftewel, meer stenen in het water gooien zodat je meer kringen krijgt. Zo vullen de kringen in het water elkaar mooi aan.

Het is hierbij wel belangrijk dat de techniek het toe moet laten. De snelheid van jouw wifi signaal wordt namelijk niet alleen bepaald door omgevingsfactoren en storingsbronnen, maar ook door de type verbinding die op jouw adres aanwezig is. Als je bijvoorbeeld een koperverbinding hebt waar maximaal 16 mbit/s mogelijk mee is, dan zal je via de wifi ook nooit een hogere snelheid halen. Indien je dit graag zou willen, kan ik voor je nakijken wat er technisch haalbaar is op jouw adres. We weten dan ook gelijk of we nog meer uit jouw wifi verbinding kunnen halen of niet. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Je geeft aan een foutmelding te krijgen als je Netflix kijkt. Welke foutmelding krijg je precies? Zou je hier een foto van willen plaatsen? Ik zou ook graag even een kijkje achter de schermen willen nemen. Zou je daarvoor sowieso je profiel willen invullen? Dan kan ik voor je aan de slag.

Mijn profiel heb ik inmiddels verder ingevuld.

Groet,

Linda Schoen

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt.

Ik heb allereerst gekeken naar de technisch haalbare snelheid op jouw adres. Dat is 15 mbit/s. Dat je toch 16 mbit/s weet te halen is dus zeer netjes! Een hogere snelheid ga je helaas niet halen met jouw verbinding.

Om je verder te kunnen helpen bij jouw Netflix probleem, ontvang ik graag nog een foto van de foutmelding die je ontvangt. Dan heb ik een idee in welke richting we de oplossing moeten zoeken. Ik wacht jouw reactie af.