Trager internet na overname KPN

  • 25 October 2020
  • 16 reacties
  • 321 keer bekeken

Nadat de overgang van telfort naar kpn plaatsvond is de internet snelheid super traag geworden, andere modem gekregen en nog slechter gwordern. Al die tijd contact gehad met iemand van telfort en ineens kreeg ik te horen helaas je moet nu bij kpn zijn, daar krijg ik te horen dat als ik meer ga betalen me internet sneller zal zijn!?!? Dit kan toch niet ik heb al jaren deze verbinding nooit problemen en nu ineens vaak geen internet geen WiFi.

Lijkt me raar dat ik nadat het is overgenomen je ineens slechte verbinding heb en maar meer moet gaan betalen want dan stap ik over naar een ander 

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt


16 reacties

Hallo @Elisap even een monteur laten komen, ligt de fout bij KPN  kost het je niets.

Het heeft niets met de migratie naar KPN te maken, dat is tot nu toe een puur administratief gebeuren.

 

Nou daar ga ik niet in mee, dit alles is begonnen nadat ik te horen kreeg dat we naar kpn gingen. 

En ik heb alle testen uitgevoerd met telfort wat ze me hebben opgedragen en ineens helpen ze niet meer omdat het nu over is naar kpn

Ik krijg er een vervelend gevoel van alsof er getracht word een duurder abonement af te sluiten na 8 jaar. 

Amper wifi amper internet na dit alles. 

En als er een monteur komt weet ik bijna zeker dat ik de kosten moet betalen, heel vreemd. 

De snelheid is gecheckt testen die ik gedaan heb zijn gedaan en dan na 8 jaar is het zo dat je een ander abonnement moet nemen om de snelheid weer goed te hebben. 

 

Ik ga wel op zoek naar een andere provider. 

 

Badge +19

Jammer dat je zoveel aannames doet. Wat je ook van kpn vindt het bedrijf doet heel veel qua klanttevredenheid maar je moet ze dan wel een kans geven.

Dit komt waarschijnlijk omdat ik vele testen heb moeten doen en mij door kpn zelf is vertelt dat ik dan maar een ander abonement moet nemen die hoger kwa kosten is.

Daarnaast dacht ik dat er wel dat jullie alles willen zien wat er al gedaan is door telfort bv snelheid test, verbinding enz want ik heb hier screens hots van. 

Zelf ben ik ook in de winkel van kpn geweest om hulp daar word er dan gezegd dan koop je WiFi punten bij dan is het klaar. Maar nee dan is me internet nog niet opgelost. 

En ja il ben gefrustreerd hierdoor wat ik niet op jullie mag af reageren sorry daarvoor maar hopelijk kan er ook begrip komen na 4 maanden contact met telfort en kpn en nog geen oplossing.

Kan er niet eerst gekeken worden op afstand wat er kan zijn?

 

Badge +19

Ik ben ook maar gewoon een klant hoor want op het forum helpen klanten elkaar en springt de moderator bij als het nodig is. De telefonische klantenservice is niet geweldig helaas. Er worden veel verkeerde dingen verteld. Zullen we gewoon stap voor stap kijken waar de problemen zijn? Dan heeft de moderator meteen een overzicht en kan hij/zij aan de slag.

Hallo @Elisap , heb je een DSL(koper)- of een glas-verbinding?

Welk merk en type modem heb je nu?

Dat Telfort niets meer voor je kan betekenen kan kloppen als je gemigreerd bent naar KPN, Telfort kan dan niet meer bij je gegevens komen.

Kijk eens via onderstaande link wat er op jouw adres beschikbaar is:

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

kun je daar een screenshot van plaatsen binnen dit topic?

Als je een snelheidstest doet, bekabeld met 1 computer rechtstreeks op het modem aangesloten en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit op wat voor snelheid komt je dan?

Het beste is 3x te meten met korte tussenpozen en dan het gemiddelde nemen.

Welke abosnelheid zou je moeten hebben? TOT 50/5Mbit/s?

De werkelijke snelheid hangt af van de afstand thuis tot de centrale (kast).

 

 

Bij deze de snelheid

 

De wifi controlr

Reputatie 4
Badge +5

Hi @Elisap, wat balen dat je een langzame verbinding ervaart! :frowning2:  We gaan hier samen naar kijken. Zoals @JanD al aangeeft, ligt de oorzaak niet bij de overzetting van je abonnement van Telfort naar KPN. Dit is puur een administratieve wijziging geweest. Telfort maakte al gebruikt van de verbinding van KPN, achter de schermen kon je nog wel zien dat het een Telfortverbinding was. Ik wil hier geen supertechnisch verhaal van maken, maar het komt erop neer dat het achter de schermen nog steeds een vlaggetje heeft dat het een Telfortverbinding is. We zijn wel bezig er achter de schermen een vlaggetje van KPN aan deze verbindingen te geven, maar dat is nu nog niet gebeurd. Ook wanneer dit gebeurt, zal dit geen invloed hebben op je verbinding. Lang verhaal kort: het is onmogelijk dat overzetting naar KPN een invloed heeft gehad op je verbinding. En geloof me, want ik heb tot vorige week bij Telfort gewerkt :grin:

Dat neemt echter niet weg dat je verbinding wel gewoon problemen geeft, dus ik ga je helpen. Je noemt dat je al een nieuwe Experia Box hebt gekregen maar dat dit helaas nog niet heeft geleid tot de oplossing. Vervolgens heb je te horen gekregen dat je wanneer meer betaalt je internet sneller zal zijn. Dat klopt; je kan je verbinding een upgrade geven maar dat is hier niet de oplossing. De basis moet namelijk wel goed zijn, uit je verhaal begrijp ik dat dat niet het geval is. Je hoeft dus echt geen duurder abonnement af te sluiten!

Dank voor je screenshots! Alle drie speedtests zijn gedaan op een WiFi-verbinding zie ik. Gaat het probleem ook puur om de WiFi? In je laatste screenshot zie ik dat je een optimaal WiFi-bereik hebt en je snelheid ook goed is. In de eerste twee screenshots is dat een stuk minder. Dit kan al gelijk verklaren waarom de nieuwe Experia Box niet heeft geholpen. Het ligt namelijk niet aan de apparatuur maar aan de omgeving. Je WiFi-bereik is niet voldoende om overal een goede snelheid te krijgen. Dat kan verschillende oorzaken hebben, je huis kan heel groot zijn maar het kan ook komen door muren, platfonds of andere elektronische apparaten.

Ik wil je daarom even vragen de WiFi Manager via MijnKPN te doorlopen. Daarmee meet je op elke woonlaag de verbinding, de Manager past dan verbeteringen toe en daarna doe je nog een meting. Als er niet genoeg verbeteringen zijn dan geeft de Manager je verbeteropties. Dit kan ook een gratis Experia WiFi-versterker zijn. De WiFi Manager hadden we nog niet bij Telfort, dat is de reden dat je dit nog niet eerder te horen hebt gekregen. Wil je de Manager doorlopen en me laten weten wat je conclusie is?

 

Helaas is het stil geworden 

Reputatie 4
Badge +5

Hoe bedoel je precies, @Elisap? Heb je mijn bericht hierboven gelezen?

Mijn excuus, ik kreeg een melding en had het over het hoofd gezien 😊

Ik zal proberen vandaag of morgen de testen te doen. 

Zal ik hiervan een screens hot plaatsen?

Mijn huis is niet heel groot en we hebben nooit problemen gehad met WiFi in huis. 

We hebben een Experia 10 gekregen omdat een andere niet werkte met de levono tab 10 tablet. 

Deze staat helemaal vrij in de huiskamer dus niet bij de meterkast. 

 

Zodra ik dit gedaan heb zal ik het laten weten. 

Nogmaals sorry dat ik de reactie niet gezien had. 

 

Reputatie 4
Badge +5

Geeft niet, kan gebeuren! Je mag me inderdaad wel een screenshot sturen van het resultaat van de WiFi Manager. Je doet dus eerst een meting, daarna komen er verbeteringen en hierna doe je nog een meting. Je kan dan aangeven of je WiFi is verbetert of niet, zo nee dan krijg je verdere verbeteropties voorgeschoteld. :grin:

Helaas kan ik niets heb geen internet en wifi ook niet na alles opnieuw opstarten 

Pff na de test is er een update gedaan en niets geholpen, nu kon ik kiezen uit 2 digitale WiFi punten tegen betaling of 2 wifi punten gratis, deze heb ik aangeklikt maar ik heb geen internet meer alleen van mijn mobiele telefoon. Hoe kan ik het dan doen? Ik heb geprobeerd weer in te loggen maar ik moet verbinding maken met de modem en dat kan dus niet 

Reputatie 4
Badge +5

Och wat ongelukkig dat je geen verbinding meer had. De twee gratis Experia WiFi-punten waren een mooie oplossing geweest. Is het inmiddels wel weer gelukt? Anders zou ik proberen opnieuw verbinding te maken met de WiFi en de stappen nogmaals te doorlopen. Als je helemaal geen verbinding hebt, wil je dan je gegevens invullen in je profiel? Dan ga ik kijken waarom het niet werkt. 

Reageer