Beantwoord

Trager na aanpassing door monteur

  • 17 February 2020
  • 4 reacties
  • 121 keer bekeken

Reputatie 2

Donderdag j.l. bezoek gehad van de KPN monteur. In de aankondigingsmail stond dat er iets gewijzigd werd omdat op dit moment de beloofde snelheid niet kon worden gerealiseerd. Sinds die dag bemerk ik geen versnelling, integendeel, mijn internet is duidelijk trager. Speedtest uitslagen bevestigen dit.

Zondagavond  3 keer test uitgevoerd. Resultaten:

22:49 uur: ping 19 ms, jitter 30 ms, download 1,7 Mbps en upload 6,6 Mbps

22:50 uur: ping 5 ms, jitter 11 ms, download 17,9 Mbps en upload 7,9 Mbps

22:52 uur: ping 13 ms, jitter 98 ms, download 1,9 Mbps en upload 4,0 Mbps

Vandaag herhaald, met de volgende resultaten

11:51 uur: ping 4 ms, jitter 2 ms, download 20,3 Mbps en upload 8,9 Mbps

11:53 uur: ping 20 ms, jitter 66 ms, download 41,0 Mbps en upload 7,6 Mbps

11:57 uur: ping 12 ms, jitter 79 ms, download 10,8 Mbps en upload 3,6 Mbps

Ik heb helaas geen resultaten van vóór de aanpassing, maar toen waren de tijden in ieder geval veel constanter, met een downloadsnelheid tussen 25 en 30 Mbps.

Heeft iemand hier een verklaring voor?

 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 17 February 2020, 14:19

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo @JPvanAlphen , heb je een glas-abo of een xDSL-abo?

Indien glas haal dan de glasmodem eens van de stroom en de KPN-modem ook.

Wacht minimaal 30 seconden, start dan eerst de glasmodem op totdat deze weer volledig in bedrijf is en start dan de KPN-modem op en wacht totdat deze ook weer volledig in bedrijf is, doe dan weer eens een snelheidstest bekabeld met 1 computer aan de modem en alle overige apparatuur uit.

Heb je een xDSL-abo, dan geldt vorenstaande alléén voor het KPN-modem.

Succes.

Reputatie 2

Op de aangegeven manier heb ik 2 keer een test uitgevoerd met de resultaten (2e test tussen de haakjes) voor resp. Ping, jitter, download en upload

2 (2)ms, 1 (1) ms, 204,3 (202,9) Mbps en 34,8 (34,9) Mbps. 

Bekabeld werken is voor mij geen optie, omdat ik dan door mijn trapgat, en over een overloop moet gaan werken. Voor de test is dat even geen bezwaar.

Ik zou dan evt.wel overwegen om van die extenders via stopcontact te gebruiken (zo zit nu ook mij tv aangesloten).

Meteen maar weer even getest zonder de kabel in de pc, en dan scoor ik op 2 achtereenvolgende testen resp.

3 (3) ms, 1 (1) ms, 138,1 (129,1) Mbps en 36,4 (36,5) Mbps.

Als het zo blijft heb ik geen problemen meer.

 

Hallo @JPvanAlphen , als je een 200Mbit/s abo hebt lijken me dat prima waarden.

Misschien dat de elektronica thuis zichzelf nog even moest afregelen met de elektronica in de wijkkast of de centrale. Mooi dat je de goede snelheid weer hebt.

 

Reputatie 2

Kennelijk heeft het uit- en aanzetten de zaak gereset. Dan kvoor het meedenken, groet,

Jan

Reageer