Beantwoord

Tussenpartij weet dat ik mijn internetabonnement heb gewijzigd

  • 2 February 2022
  • 3 reacties
  • 66 keer bekeken

Ik heb vorige week mijn internetabonnement gewijzigd van het oude abonnement met 200 Mb/s naar een Hussel met 1000 Mb/s en werd zojuist gebeld door een partij die zei Ziggo-businesspartner te zijn. Zij wisten van deze wijziging af en vertelden me dat ik zakelijk een betere deal kon krijgen.

Nu is mijn vraag: ik heb geen zakelijk abonnement bij KPN en volgens mij is deze info ook niet openbaar, dus hoe kan zo’n partij weten dat ik mijn abonnement heb aangepast? Is dat geen privacygevoelige informatie?

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 6 February 2022, 14:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Blufpoker van die partij, aan de hand van jouw reacties en antwoorden naar hun toe, weten ze zogenaamd van alles, terwijl  je  (onbewust) ze het antwoord zelf in de mond hebt gelegd.

Gewoon negeren die handel.

 

Reputatie 7
Badge +24

En heel goed opletten met zo'n zakelijk abonnement. Die verkopers noemen bij een zakelijk abonnement de prijs exclusief btw. En ja ... dat ziet er dan goedkoper uit dan je particuliere abonnement inclusief btw. Ze besodemieteren je waar je bij staat als je niet uitkijkt.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @MartijnDo! Welkom en bedankt voor jouw bericht! 

en volgens mij is deze info ook niet openbaar,

Een wijziging van het abonnement is inderdaad geen openbare informatie: uitsluitend tussen ons en de contractant. Dus je vraag kan ik niet beantwoorden. Ik sluit mij aan bij de reacties van @JanD en @Nick83 en ga er ook vanuit dat een wilde gok/ bluf was. Tegenwoordig gaat het allemaal zo geraffineerd, dat het bijna niet meer van echt te onderscheiden is.