Beantwoord

Tv beeld hapert en internet is traag (via kabel en Wifi), 4 Mbit/s als tv aanstaat, 12 als tv uitstaat

  • 16 February 2022
  • 10 reacties
  • 143 keer bekeken

Hoi,

Sinds kort hapert het TV beeld en geluid als we van kanaal veranderen. Internet is erg traag. Als de tv aan staat 4 mbts, als de tv uit staat 12 mbts. Normaal had ik altijd meer dan 20 als de tv aan stond. Modem uitgezet en opnieuw opgestart, hielp niet. Modem terugzetten naar fabrieksinstellingen, heeft niet geholpen. Alle kabels gecontroleerd om er zeker van te zijn dat ze goed zijn aangesloten. Kabels gecontroleerd op beschadiging, ook niet geholpen. Ik heb dit probleem al eens eerder gehad, en dat kon alleen worden opgelost na een lange diagnose op afstand. Nu begint het weer!!!!!! Helaas is er niemand te bereiken bij KPN. Ik weet niet wat ik anders moet doen. Misschien een andere provider? Hebben jullie dit probleem ook vaker? Ik bedoel, je betaalt voor snel internet en niet voor traag internet.

 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 18 February 2022, 21:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Dan moeten we maar eens gaan kijken wat er aan de hand is. Welk type modem heb je? Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem? Begrijp ik het goed dat je maximale snelheid 20Mb is?

Hallo Joep,

De TV-ontvanger is rechtstreeks op de modem aangesloten. Normaal had ik altijd zo'n 30 mbs. Als de TV aan stond ongeveer 22 Mbs. Ik heb ook alle apparaten losgekoppeld. telefoon, tablet, laptop etc.. 
 

Type modem is “experia box 10v”

 

Badge +19

Als je op de site van kpn net doet alsof je besteld welke haalbare snelheid geven ze dan op? 

Goedemorgen Joep,

Ik was even geschokt. Maximum download 25 mbs en upload 3 mbs. Het was vroeger echt sneller. Ik merkte dit met het TV beeld ongeveer 3 weken geleden, toen was het niet zo erg. nu moet ik een goede 5-10 seconden wachten elke keer als ik overschakel totdat ik een vloeiend beeld en geluid heb. hebben ze het internet beperkt. Ik weet niet of ik teleurgesteld of boos moet zijn. 

 

Badge +19

Goedemorgen,  dat zijn geen geweldige snelheden.  Met één persoon kan je hier wel mee werken met meerderen wordt het lastig. Waarschijnlijk woon je wat verder van de centrale en is er meer niet mogelijk.  Zijn er meerdere personen in het gezin?

Reputatie 7
Badge +17

​​Hi @Cruzan! Zou je ondertussen ook je profiel in willen vullen zodat ik even in de systemen kan kijken voor je? Wat @Joep1965 zegt klopt wel. 25Mbit is een snelheid waarmee sommige dingen lastig worden. Maar 10 seconden wachten tussen het zappen hoort niet. Laat hier even weten als je je profiel hebt ingevuld. Dan kan ik wellicht makkelijk wat dingen uitsluiten. 

Reputatie 7
Badge +17

@Cruzan ik heb al even geen reactie van je gezien. Als je nog steeds hetzelfde probleem ervaart kan je dan alsnog je profiel invullen? Dan helpen we verder. :relaxed:

Ik wil graag gratis 2 WIFI versterkers voor mijn internet. TV hapert en buiten doet de WIFI niet

Badge +19

Dat zal niet gaan helpen.  Er zal iets anders aan de hand zijn. Welk modem heb je en welk type ontvanger? Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem? Kpn heeft geen wifiversterker voor buiten.