Vraag

TV en internet via stopcontact

  • 17 February 2021
  • 10 reacties
  • 1974 keer bekeken

Op zolder is het internet signaal erg zwak en daarom hebben we een adapter om via het stopcontact het internetsignaal op zolder te versterken. We hadden echter ook een adapter via het stopcontact voor de TV en die twee blijken niet samen te gaan. Als de adapter voor het internet en de TV tegelijk worden aangesloten dan hapert de TV en/of is het internet signaal erg slecht. Is hier een oplossing voor?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @ReneRakke de adapters zijn bedoeld óf voor internet óf voor tv-kijken, gecombineerd kan problemen geven. Staat ook in de handleiding van de (bijvoorbeeld) DVS1200, die KPN levert.

 

Reputatie 7
Badge +24

Je kan beter een kabel leggen. Of laten leggen.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @ReneRakke Welkom hier en goed dat je je vraag op het Forum stelt. Kun je uit de voeten met de tips die je hebt gekregen? Het klinkt wat cru, maar door een kabel te trekken heb je wel de beste kans op een stabiele verbinding. Een Draadloze Verbindingsset én een SuperWifi combineren werkt inderdaad niet heel goed, vermoed ik. 

Hallo @Bart_ ,

Een kabel trekken hebben we al geprobeerd, maar dat lukt niet omdat de kabelgoot die we bij de bouw van ons huis hebben laten aanleggen verstopt is. We hebben van alles geprobeerd om de kabel er toch doorheen te krijgen, maar dat is helaas niet gelukt.
Ik had eigenlijk gehoopt op een oplossing waarbij er met 1 adapter een dubbel signaal naar boven gaat (Wifi en TV) dat boven dan weer gesplitst kan worden. Maar zoiets bestaat volgens mij nog niet.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @Bart_ ,

Een kabel trekken hebben we al geprobeerd, maar dat lukt niet omdat de kabelgoot die we bij de bouw van ons huis hebben laten aanleggen verstopt is. We hebben van alles geprobeerd om de kabel er toch doorheen te krijgen, maar dat is helaas niet gelukt.

Heeft u dat zelf geprobeerd, of heeft u dat een elektricien laten doen? Een echte vakman dus, niet 1 of andere klusjesman van internet? Met een trekveer?

Reputatie 7
Badge +7

IP is IP, of dat nou bitjes zijn voor een TV of bitjes met als bestemming uiteindelijk een WiFi access point. Dus dat het niet “gelijk” door een powerline adapter zou kunnen is onzin. Die powerline ziet TCP pakketjes langskomen en weet echt niet of dat het NOS journaal voor de TV is of Facebook voor je PC.

Ik denk meer dat het eventueel met “IGMP snooping” te maken heeft, wat voor IPTV een goed idee is om te enablen in de Experiabox. Geen ervaring mee dus ik weet niet of het kan.

Reputatie 7
Badge +24

@ReneRakke U heeft dus 3 adapters? Van deze dingen?

Niet 4 toch? Mag ik hopen? En zijn ze alle 3 hetzelfde? Zelfde merk uiteraard, maar ook hetzelfde type?

@Nick83 ik heb het door een kennis laten doen die inderdaad elektricien is en een trekveer heeft. Maar ook hem lukte het niet. En ik heb 4 van die adapters: twee voor de TV en twee voor de Wifi. Niet van hetzelfde merk.

Reputatie 7
Badge +24

En ik heb 4 van die adapters: twee voor de TV en twee voor de Wifi. Niet van hetzelfde merk.

Dat werkt niet. Want die zitten door elkaar heen te praten volgens mij. Je hebt er 3 nodig van hetzelfde merk en liefst ook hetzelfde type.

@Nick83 ik wilde je nog even bedanken voor het aandragen van de oplossing.

Ik maakte voor de TV gebruik van 2 adapters die ik ooit van KPN heb gekregen en ik had voor de Wifi twee Devolo Magic 2 adapters gekocht.

Ik heb inmiddels een derde Devolo adapter gekocht (een Devolo Magic 2 LAN uitbreiding) om de TV aan te koppelen en de adapters van KPN gebruik ik nu niet meer.

En hiermee is mijn probleem opgelost.

We hebben op zolder ook een TV staan en die bleek ik dus ook te kunnen koppelen aan de Devolo adapter die ik voor de Wifi heb gekocht. Ik hoefde alleen het kabeltje dat ik gebruikte voor de KPN adapter aan te sluiten op de Devolo adapter en toen werkte het.

Soms is de oplossing zo simpel en denk je achteraf, waarom had ik dat zelf niet bedacht😊.

Dus nogmaals heel erg bedankt!