Beantwoord

Tv niet verbonden met ethernet

  • 1 July 2020
  • 20 reacties
  • 2010 keer bekeken

tv geeft aan verbonden met met WiFi maar niet verbonden met ethernet 

icon

Beste antwoord door Anonymous 26 August 2020, 16:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Hoi @Frans debets . Ik neem aan dat het hier om een smart tv gaat? Die kunnen zowel via wifi als via een kabel aangesloten worden. Wat heeft jouw voorkeur? En werkt alles nu op de tv?

Breedband laptop verbinding werkt niet

 

TV ethernet is niet verbonden

 

Alle s geprobeerd maar de melding verschijnt steeds weer.

 

 

Doet het nu

Wat bedoel je met Doet het nu?  Doet het dus niet. Steeds het zelfde, Geen verbinding.

 

Heb alles nog eens geprobeerd doet het nu allemaal dankjewel 

Goed om te lezen, @Frans debets . Mocht je ooit andere vragen hebben, stel ze gerust.

Hoi, sinds ik een nieuwe smart tv heb aangesloten aan de exeperia box v 10a heb ik geen  ethernet verbinding met mijn tv en reciever, wel heb ik wifi verbinding.

Dat de reciever geen radio-internet meer ontvangt is wel erg triest.

Heb al vele uren aan het klooiolen geweest, en diverse telefoons gepleegd met KPN maar er is nog geen oplossing.

Is er een oplossing?

Reputatie 7
Badge +24

Hoi, sinds ik een nieuwe smart tv heb aangesloten aan de exeperia box v 10a heb ik geen  ethernet verbinding met mijn tv en reciever, wel heb ik wifi verbinding.

Dat de reciever geen radio-internet meer ontvangt is wel erg triest.

Heb al vele uren aan het klooiolen geweest, en diverse telefoons gepleegd met KPN maar er is nog geen oplossing.

Is er een oplossing?

U heeft een kabel vanaf de Experiabox naar de tv ontvanger? En een 2de kabel vanaf de Experiabox naar de tv?

Ik heb i.d.d. een kabel vanaf de Experiabox naar de tv ontvanger, maar de 2e kabel (netwerkkabel) gaat van de Experiabox naar de reciever (versterker).

 

 

 

U heeft een kabel vanaf de Experiabox naar de tv ontvanger? En een 2de kabel vanaf de Experiabox naar de tv?

 

@D. Bulten . Ik probeer het voor mij te zien maar het lukt nog niet helemaal.

Jij had/hebt dus een receiver waarop je (internet) radio luistert? En aan die verbinding is niks verandert? Het begon allemaal met de nieuwe Smart TV? Wat is er toen precies aangepast dan?

Foto's zijn ook welkom

 

Hoi Erwin,

Ja we hadden internet-radio op de Denon DRA-800H receiver, die geeft aan no connection.

En de TV geeft aan geen ethernet aansluiting, maar die geef wel tv-beelden via wifi gelukkig.

Ik heb geprobeert een foto te versturen met m'n smartphone maar dit lukte natuulijk ook niet.

Inmiddels zijn we behoorlijk deprie, zijn al v.a. zondag bezig om alles uit te proberen.

Maar tevergeefs.

Groet Dick

Ai, wat een gedoe. Voor mijn beeldvorming: Je hebt daar ergens de experiabox staan. Daar zitten gele netwerk aansluitingen op. Er loopt een kabel van Ă©Ă©n van die netwerkpoorten naar die receiver toch?

Heb je experiabox en receiver al even herstart? De kabels zitten nog goed vastgeklikt?  Ik sta een beetje perplex want met een kabel zou het 99% gewoon moeten werken.

De gele netwerkkabel gaat naar de tv-ontvanger en in de wan gaat een kabeltje naar de receiver.

We gaan zometeen de leverancier van de Denon receiver informeren, we houden je op de hoogte.

De leverancier geeft aan  de gele  WAN-aansluiting niet te gebruiken van de experiabox mogelijk is daar een deffect. 

Kan nu wel de internetradio wel weer gebruiken.

Eerder had een KPN adviseur aangegeven de TV-ontvanger om te wisselen van de 2e tv.

Wellicht werkt de experiabox niet zoals deze behoort te werken.

Hallo @D. Bulten , de 3 gele aansluitingen zijn LAN-aansluitingen.

De aansluiting waar WAN boven staat kun je inderdaad niet gebruiken, die heb je alleen nodig bij een glasvezelabo.

Hoe oud is de Denon?

Pas op dat je deze niet een fabrieksreset geeft, zelf heb ik een Denon S32, heeft een fabrieksreset gehad en kan nu, geen internetradio meer ontvangen en wil de distributeur van de internetradiostreamingdienst  een paar US dollar per maand hebben om weer internetradio te kunnen luisteren, maar gelukkig doet mijn kabelradio het nog dus die heb ik maar weer aangesloten.

 

Hallo jan, dank voor je advies!

Wij hebben pas dit spulletje in gebruik, is wel genieten van de internet-radio.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo jan, dank voor je advies!

Wij hebben pas dit spulletje in gebruik, is wel genieten van de internet-radio.

 

Werkt het nu? Die WAN poort inderdaad niet gebruiken.

Ja dankje, het werkt weer goed!

Super! Geniet van je radio! Mocht je andere vragen hebben, stel ze gerust. 

Ja heb toch nog een vraag, vanmorgen viel de internet-radio steeds weg, is daar reden voor?