Beantwoord

Tv zou verbonden moeten zijn met wifi, maar ik kan geen gebruik maken van de apps

  • 15 March 2022
  • 16 reacties
  • 587 keer bekeken

Beste kpn, 

ik heb ook constant problemen met WIFI 'verbonden zonder internet’ en kwam dit probleem tegen op dit forum. dit is op mijn mobiel maar vooral ook op mijn interactieve TV.  OP tv is het al anderhalve maand dat dit probleem zich voordoet. ik lees hier op het forum dat de modum door kpn geupdate kan worden als oplossing. Ik heb zelf al opnieuw opgestart het modum, ik heb ook wifi versterkers door het hele huis dus daar kan het niet aan liggen. Kunnen jullie helpen dit probleem op te lossen?

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag

icon

Beste antwoord door SvGS 6 April 2022, 20:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @SvGS, welkom! Wat een irritant probleem! Een aantal vragen om het probleem wat duidelijker te krijgen:

  • Wat voor mobiele telefoon heb jij?
  • En waar/hoe merk je het bij het tv kijken? Is dat dan als je iets kijkt op je smart tv?
  • Welke Experia Box heb je? En heb je deze gereset of herstart?
  • Welke wifi versterkers gebruik je? En heb je deze bekabeld of draadloos aangesloten?
Reputatie 7
Badge +30

Beste @SvGS, hoe staat het er nu mee? Heb je nog gekeken naar de vragen die ik stelde?

Hallo Marcia, 

Tv, tablet en telefoon zijn van Samsung. Heb met helpdesk van KPN alles doorlopen in de box en gereset van de experiabox v 10.  Tv blijft foutmelding geven. Foutcode 106. Volgens de kpn medewerker moest ik maar contact opnemen met Samsung. Maar dat klopt naar mijn mening niet, het is een verbindingsproblemen tussen mediabox en tv, rood kruis. Herstellen etc werkt niet. Ik kan nu geen npo start, internetapp, Pathé app etc op tv  gebruiken. Wat tablet betreft via Wi-Fi blijft ook steeds hangen net als mobiel.  Alles is draadloos met wifiversterkers van KPN.  Ik hoop dat u mijn probleem kan helpen oplossen. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt voor je bericht! Die foutcode krijg je dus op de tv en niet op de tv-ontvanger toch? Welke wifi versterkers heb jij? Zijn dat de witte ronde (SuperWifi), zwarte ronde (SuperWifi 2), zwarte vierkante (Experia Wifi) of nog andere? En deze heb je allemaal draadloos aangesloten? Heb je de mogelijkheid om ze dan misschien dichter bij elkaar te zetten? En heb je al eens getest wat er gebeurt als je ze bekabeld aansluit?

We hebben de ronde witte en ze staan niet ver van elkaar af. Meterkast is vlakbij de tv en versterkers zijn meer voor boven en buiten. Bedrading hebben we nooit gehad, alleen maar draadloos en het heeft altijd prima gewerkt tot 2 maanden terug dit zich voordeed. Foutcode is op tv en na aangeven probleem zoeken komt deze foutmelding eruit. Ik las in veel topics dat het vaak aan de experiabox kan liggen. Kan deze niet kapot zijn op dit gebied?

@SvGS Je hebt de Experiabox V10 zeg je, dit is zeker en niet de V10a per ongeluk?

Bij de V10 word de wifi uitgeschakeld als je de wifi versterkers aansluit, dus is het wenselijk ze goed strategisch te plaatsen zodat je een mooie wifi dekking krijgt, heb je toch de V10a dan is het zaak de eerste wifi versterker ver genoeg weg te zetten omdat die wel aan blijft en meedoet in de mesh setting.

Ik heb een v10 zie ik. Het klopt dat Wi-Fi bij de instellingen uit staat want dat moest zei de mevrouw toen aan de telefoon. De hoofd versterker staat op 1,5 a 2  meter bij de tv vandaan in de meterkast dus denk dat die goed staat. Moet ik soms Wi-Fi op aan zetten bij mijn instellingen? Of werken dam de versterkers niet meer? Ik lees bij het KPN forum dat ik iedergeval niet de enige ben met dit probleem. Maar een oplossing kom.ik nergens tegen. Weet nu wel dat het probleem ligt na het installeren van de Wi-Fi versterkers, daarna verdwijnt bij meer mensen de internetconnectie naar de tv. 

Ik zie op mijn tv bij instellingen de DNS server op 0.0.0.0 staan. Betekent dat nog iets misschien?

Het probleem.met die witte wifi acces punten, zijn geen geen versterkers maar gewoon wifi punten, is dat ze een beetje slechte firmware hebben, je kan de 2.4 en 5 ghz waarschijnlijk niet splitsen en de bandsteering werkt niet optimaal, je kan de verbinding even geheel laten vergeten in de TV en kijken of je hem opnieuw kunt koppelen, werkt dit niet word het kijken of je de banden kunt splitsen, moet je inloggen in de hoofd AP, kan dit niet word het hopen dat het met een volgende update beter word if mogelijk word gemaakt.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb een v10 zie ik. Het klopt dat Wi-Fi bij de instellingen uit staat want dat moest zei de mevrouw toen aan de telefoon. De hoofd versterker staat op 1,5 a 2  meter bij de tv vandaan in de meterkast dus denk dat die goed staat.

Dit is inderdaad prima hoor!

 

Je zou kunnen proberen om op de SuperWifi punten in te loggen en Extra Wifi aan te zetten. Dan kan je de tv daar specifiek mee verbinden. De voorkeur gaat er wel echt naar uit om de tv bekabeld aan te sluiten. Mocht dat een optie zijn, zou ik dat zeker adviseren, ook al is het alleen maar om te testen. 

Dit probleem komt meerdere malen voor in de topics maar een duidelijke oplossing voor dit probleem na aanleggen van Wi-Fi punten is er niet. Wel veel adviezen om iets te proberen maar die helpen allemaal niet. Zouden de experts bij KPN hier onderzoek naar kunnen doen? Adviezen als bedrading aanleggen is geen optie want ik ga niet met kabels door het huis heen lopen en ze eerst aanschaffen want ik heb draadloos gekozen ooit. En het heeft altijd normaal gewerkt (lees ik ook overal). Extra Wi-Fi punten weer weghalen om het probleem op te lossen en weer verbinding met internet te krijgen kan ook niet de bedoeling zijn lijkt me. Er zal toch wel 1 Iemand bij KPN zijn die dit probleem grondig kan onderzoeken en de klanten een oplossing kan geven? 

Echte oplossing is er wel maar eigenlijk niemand wil die omdat het weer geld kost of mindere dekking.

Vergeet die superwifi, zet ze op Marktplaats of gooi ze in de wecycle bak en zet de V10 strategisch neer zodat je zoveel mogelijk van de ruimtes dekt of ipv die superwifi, koop eigen acces point zoals de TP-Link deco M5 of dergelijke, of stap over op de fritzbox, al dan niet zelf gekocht en een paar fritz versterkers/repeaters, en daarbij, alles wat een LAN ingang heeft sluit het aan met een kabel en geen wifi, teveel variabelen op storingen zoals je nu ook ondervind..

Reputatie 7
Badge +30

In de meeste gevallen werkt het gewoon goed. Op het forum lees je inderdaad ook andere klachten en natúúrlijk is elke te veel. Maar ten opzichte van, bijvoorbeeld, 5 jaar geleden, is er een grote toename aan allerlei apparaten die verbonden zijn met de wifi. Waar het toen nog prima werkte, moet je nu ‘strijden’ met allerlei andere apparatuur in de omgeving. Dan is het wel belangrijk dat je de juiste apparatuur in huis hebt staan.

 

Ik zou je toch eens willen adviseren om de wifi punten dan wat anders neer te zetten óf er nog eentje bij te halen. Want je hebt er nu niet eentje naast de V10 staan? Maar alleen maar één boven en in de buurt van buiten? Dan zou dat een verklaring kunnen zijn. Zou je eens eentje dichtbij de V10 willen zetten, al is het maar om te testen? Ik ben benieuwd!

 

Overigens is het advies om accespoints te halen, ook een goede. Alleen die kosten natuurlijk ook weer wat. Het zou mooi zijn als je het voor elkaar krijgt met de apparatuur die je al in huis hebt. 

Reputatie 7
Badge +10

De hoofd versterker staat op 1,5 a 2  meter bij de tv vandaan in de meterkast 

 

Is er geen kabel te leggen voor een afstand van 2 meter? Of zit de meterkast kwa ligging onhandig ten opzichte van de woonkamer en tv?

Een 2e Superwifi staat dan draadloos bij de tv met de KPN tv ontvanger erin aangesloten? Werkt die wel foutloos?

Kabeltje uit de ontvanger en in de tv drukken, werken de apps op de tv dan wel?

Branden de Superwifi’s constant groen, of ook andere kleuren?

Hoevel Superwifi’s heb je in totaal, en waar staan die?

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoe staat het er nu voor, @SvGS? Werkt alles inmiddels naar behoren? Zo ja, waar lag het uiteindelijk aan? Zo nee, zou je onze vragen willen beantwoorden? We denken graag met je mee!

Probleem lijkt opgelost. Tv verbindingen gereset en dan leest hij de wifipunten opnieuw op het juiste kanaal.