Twee weken geen internet na overstap

  • 18 March 2020
  • 9 reacties
  • 225 keer bekeken

Omdat ik ben overgestapt van ziggo naar de kpn al 2 weken geen internet, tv en vaste telefoon, woonachtig in Overijssel. De monteur die gepland stond voor 19 maart is afgezegd (zelf installatie is niet mogelijk moet meetapparatuur van de monteur bij komen). Ik snap dat corona het land in zijn greep houdt en ik werk zelf in de zorg. Waarom neemt de kpn deze maatregelen terwijl juist de informatievoorziening onder de vitale processen staat?? (https://nos.nl/artikel/2327202-wie-houdt-er-recht-op-kinderopvang-dit-zijn-de-vitale-beroepen.html) Ik kan mijn werk in de zorg ook niet stil leggen, wat ook geldt voor vakkenvullers, politie enz. Het ontbreekt ons aan internet en daarmee aan informatie over corona én onze cliënten, wat ik in deze tijd verre van verantwoord vindt. 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Omdat ik ben overgestapt van ziggo naar de kpn al 2 weken geen internet, tv en vaste telefoon, woonachtig in Overijssel. De monteur die gepland stond voor 19 maart is afgezegd (zelf installatie is niet mogelijk moet meetapparatuur van de monteur bij komen). Ik snap dat corona het land in zijn greep houdt en ik werk zelf in de zorg. Waarom neemt de kpn deze maatregelen terwijl juist de informatievoorziening onder de vitale processen staat?? (https://nos.nl/artikel/2327202-wie-houdt-er-recht-op-kinderopvang-dit-zijn-de-vitale-beroepen.html) Ik kan mijn werk in de zorg ook niet stil leggen, wat ook geldt voor vakkenvullers, politie enz. Het ontbreekt ons aan internet en daarmee aan informatie over corona én onze cliënten, wat ik in deze tijd verre van verantwoord vindt. 

Probeer de overstap dan e.v.t. terug te draaien. Ziggo / coaxkabel internet werkte voldoende neem ik aan, dus dat zou in therorie zonder monteursbezoek weer werkend kunnen worden gemaakt.

Reputatie 7

Hoi Kleine, welkom op het forum! Erg vervelend dat de monteur is afgezegd. In de basis zouden alleen installatiemonteurs afgezegd moeten zijn waarbij je zelf kunt installeren. Meetapparatuur waaraan je refereert is ook niet essentieel. Als de monteur voor morgen gepland stond, dan zal de oplevering van het signaal ook voor die dag staan. Je kunt dan morgen zelf proberen te installeren aan de hand van de meegeleverde handleiding en de installatiehulp op de website. Mocht het echt niet lukken, geef het aan, dan gaan we kijken wat we kunnen doen. Vul dan ook je forumprofiel in.

Hallo Erik!

OP 4 maart heb ik de installatie doos al gekregen maar helaas ondanks toezegging vanuit de KPN winkel geen monteur. Die werd op 19 maart pas gepland. Na 5 telefoontjes met de klantenservice is duidelijk dat zelf installeren niet gaat lukken, er mankeert waarschijnlijk iets aan de verbinding. Denk dat dit nog heel lang gaat duren. Gr. de Kleine

Hoi @de Kleine . Ik moet dat helaas bevestigen. Dit gaat nog wel even duren. 

Volgens mijn gegevens heb jij een noodpakket, klopt dat? 

Ja dat klopt, maar zowel mijn dochter als ikzelf zitten in een examenperiode dus vanaf volgende week online school. Het kastje van nu is daar niet echt toereikend voor. De kortste klap is terug overstappen naar ziggo, maar dat was ook best slechte wifi en tv en daarom vertrokken. Ook al zullen de monteurs weer gaan werken dan zal er een beste wachtrij zijn ontstaan. Balen is dat ik op 3 februari al heel duidelijk heb aangegeven dat ik een afspraak wilde maken met een monteur maar er werd mij verzekerd dat dit niet nodig was, ik zou geen dag zonder internet ed zitten. Dag klopt dan weer wel, het is veel langer dan een dag:)

Reputatie 7

Dat is dan echt een vervelende samenloop van omstandigheden geworden. De databundel van het noodpakket is 20GB en kan ook steeds weer door de klantenservice worden opgewaardeerd. Dat duurt over het algemeen wel een 24 uur, dus vraag op tijd aan. Heb je eventueel ook een mobiel abonnement van KPN (zo ja, zet het nummer eens in je forumprofiel als je wilt)? Dan kan ik daar nog een extra databundel opzetten.

Dank u wel voor de de snelle reactie. Een data bundel op de mobiel van mijn dochter zou fijn zijn. Ik heb haar nummer in het forumprofiel gezet.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @de Kleine Ik heb een flinke hoeveelheid data op het nummer van je dochter kunnen zetten!

Goedemorgen! Dank u wel!