Beantwoord

Tweede telefoon aansluiten V12

  • 27 June 2020
  • 20 reacties
  • 1351 keer bekeken

Badge

hoe kan ik een tweede vaste telefoonlijn aansluiten op mijn modem xperia 12 via mymodem.kpn

groet,

  1. Taha
icon

Beste antwoord door RBxx 27 June 2020, 23:08

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u ook een 2de telefoonnummer? Zoja, dan gebruikt u daarvoor de 2de poort.

Anders met zo'n blokje: 

https://www.allekabels.nl/rj11-kabel/7399/1295374/telefoon-splitter.html

Hierbij heb je dan nog een kort stukje kabel nodig. Of deze:

https://www.allekabels.nl/rj11-kabel/7399/1313793/rj11-splitter-kabel.html

Daar zit dus de kabel al aan.

Badge

Bedankt voor uw snelle reactie. Ik heb het geprobeerd, maar het is niet gelukt. Ik kreeg alsnog dat de lijn bezet was. Ik wil graag de 2e poort gebruiken voor hetzelfde nummer.  Dit betekend dat als de telefoon gaat en wordt opgenomen, dat het andere toestel gebruikt kan worden voor een ander telefoongesprek met hetzelfde nummer.

Dit heb ik altijd zo geregeld via het platform bij telfort zoals mymodem. Daar voegde ik het telefoonnummer aan toe. (Ik heb 1 telefoonnummer)

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik wil graag de 2e poort gebruiken voor hetzelfde nummer.  Dit betekend dat als de telefoon gaat en wordt opgenomen, dat het andere toestel gebruikt kan worden voor een ander telefoongesprek met hetzelfde nummer.

Dat kan niet. Onmogenlijk. 

Hallo @tasneem  en @Nick83  bij de V10 kan het wel, de 2e poort in het modem net zo instellen als de 1e poort en je kunt met 1 nummer tegelijk bellen en gebeld worden.

 

Er kunnen geen 2 gesprekken tegelijk via één vast nummer. Dan zou je een contract bij KPN Zakelijk moeten afsluiten en VoIP apparatuur aanschaffen.

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Nou ja, ik ben er verder niet zo heel bekend mee, want ik heb wel 2 nummers :smile:

Ik heb er 3. M’n dure (!) vaste lijn (maar die is dus niet meer voor uitbellen) en 2 mobiele. Abo met onbeperkt bellen :relaxed: + prepaid. Laatste kost me maar ong. een tientje per maand want daar bel ik weinig mee. Is inkomend.

Er kunnen geen 2 gesprekken tegelijk via één vast nummer. Dan zou je een contract bij KPN Zakelijk moeten afsluiten en VoIP apparatuur aanschaffen.

Dat kan wel zoals ik in een eerdere reactie schreef binnen dit topic en werkt perfect.

 

Reputatie 7
Badge +21

Dat kan wel zoals ik in een eerdere reactie schreef binnen dit topic en werkt perfect.

Ik lees in de topic opening “xperia 12” dus topicstarter heeft een KPN Box 12 lijkt het.

Meteen even in de web-interface gekeken en deze instelling is in de Box 12 niet aanwezig.

Eén nummer = één poort = één instelling

 

Reputatie 7
Badge +24

Er kunnen geen 2 gesprekken tegelijk via één vast nummer. Dan zou je een contract bij KPN Zakelijk moeten afsluiten en VoIP apparatuur aanschaffen.

Het klinkt mij ook een beetje vreemd in de oren. Want stel het zou mogenlijk zijn, dan zouden er dus 2 verbindingen voor hetzelfde nummer gemaakt moeten worden met de VoIP server toch? En ik lees ook elders hier op forum (geen linkje vragen aub) dat de VoIP server van KPN niet meer dan 1 verbinding accepteerd per nummer.

Wat dacht je van bedrijven. Die kunnen 100-en gesprekken tegelijk via één nummer verwerken. Technisch is het gewoon mogelijk.

Reputatie 7
Badge +24

Wat dacht je van bedrijven. Die kunnen 100-en gesprekken tegelijk via één nummer verwerken. Technisch is het gewoon mogelijk.

Ja, maar dat wil niet zeggen dat KPN dat bij een particulier abonnement ondersteund. 

Hallo @PeterG  en @Nick83 , bij mij op de V10 is het ook gelukt omdat ik binnen het modem de VOIP-instellingen aan kan passen, maar bij het 12-modem van @tasneem , zijn die instellingsmogelijkheden er uit gehaald blijkbaar.

Maar goed ook, want als je niet weet waar je mee bezig bent gooi e de boel alleen maar in het honderd en het modem is bedoeld voor de ‘doorsnee’ gebruiker die het modem aansluit en er nooit binnenin kijkt.

 

Er kunnen geen 2 gesprekken tegelijk via één vast nummer. Dan zou je een contract bij KPN Zakelijk moeten afsluiten en VoIP apparatuur aanschaffen.

Met de V10 kan dat wel. Ik heb voor beide poorten de SIP-instellingen gelijk gemaakt en heb nu twee onafhankelijke lijnen met één nummer. Ik kan vanaf beide lijnen m'n eigen nummer bellen waarbij die dan op de andere lijn overgaat. Verder, als ik op een van de lijnen een gesprek voer, kan m'n vrouw op de andere lijn ook nog een gesprek opnemen of beginnen. 

Reputatie 7
Badge +24

Bijzonder…

Ik zou zo eigenlijk helemaal geen 2 telefoonnummers hoeven te hebben. En zit dus eigenlijk 30 euro per jaar voor niets te betalen. Maar goed ... ik kan wel zien welke van de 2 lijnen er belt als ik gebeld word. Dat dan weer wel 😉

Er kunnen geen 2 gesprekken tegelijk via één vast nummer. Dan zou je een contract bij KPN Zakelijk moeten afsluiten en VoIP apparatuur aanschaffen.

Met de V10 kan dat wel. Ik heb voor beide poorten de SIP-instellingen gelijk gemaakt en heb nu twee onafhankelijke lijnen met één nummer. Ik kan vanaf beide lijnen m'n eigen nummer bellen waarbij die dan op de andere lijn overgaat. Verder, als ik op een van de lijnen een gesprek voer, kan m'n vrouw op de andere lijn ook nog een gesprek opnemen of beginnen. 

Eindelijk een medestander die bevestigt wat ik eerder schreef.:relaxed:

Badge

Hallo @PeterG  en @Nick83 , bij mij op de V10 is het ook gelukt omdat ik binnen het modem de VOIP-instellingen aan kan passen, maar bij het 12-modem van @tasneem , zijn die instellingsmogelijkheden er uit gehaald blijkbaar.

Maar goed ook, want als je niet weet waar je mee bezig bent gooi e de boel alleen maar in het honderd en het modem is bedoeld voor de ‘doorsnee’ gebruiker die het modem aansluit en er nooit binnenin kijkt.

 

Ik heb de modem verandert naar V10, hoe kan ik de instellingen wijzigen. Ik heb viop geopend om in te stellen maar het lukt telkens niet. Ik heb ook KPN gebeld, die gaven aan dat het niet mogelijk is. Eerder via TELFORT lukte het wel. 

Hallo @tasneem , de V10 bij KPN heeft andere software dan de V10 bij Telfort, dus het zou kunnen dat phone 2 instellen geblokkeerd is.

Log in op het modem, klik op VOIP, klik links op 'Account Mapping' en pas telefoon 2 binding configuratie net zo aan als bij telefoon 1..... en dan op toepassen klikken.

 

dat het andere toestel gebruikt kan worden voor een ander telefoongesprek met hetzelfde nummer.

Dat is wel een dure optie. Zeker als dat 2de gesprek ook uitgaand is. Vast bellen is prijzig. Véél goedkoper is mobiel (abonnement). 150 minuten binnen bundel of onbeperkt voor slecht 1 euro meer.:kissing_smiling_eyes:
Hier thuis is de vaste telefoon feitelijk buiten gebruik.
Dus waarom zo'n dure optie (qua gesprekskosten)? Twee toestellen apart op het vaste net?

Ook belonbeperkt vast is veel duurder dan onbeperkt bellen bij een mobiel abonnement.

Wil je op vaste gebeld kunnen worden terwijl die in gesprek is? Dan kan je doorschakelen bij “in gesprek/niet opnemen/onbereikbaar* “ instellen. (voicemail werkt dan niet, maar als wordt doorgeschakeld naar je mobiel kunnen ze daarop alsnog voicemail krijgen natuurlijk).

*onbereikbaar: bv als het modem defect is of er thuis stroomonderbreking is.

Als je alles bij KPN ( / Telfort) hebt dan zijn gesprekken binnen één huishouden, dus ook doorverbonden, gratis.

Ik heb de modem verandert naar V10, hoe kan ik de instellingen wijzigen. Ik heb viop geopend om in te stellen maar het lukt telkens niet. Ik heb ook KPN gebeld, die gaven aan dat het niet mogelijk is. Eerder via TELFORT lukte het wel. 

 

Reageer