Beantwoord

Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO accespoint

  • 22 February 2020
  • 18 reacties
  • 1596 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +4

Als ik 2 van deze Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO zou willen aansluiten moet ik dan de wifi van de v10 uitzetten.

En is dit een goed accespoint. 

icon

Beste antwoord door wjb 22 February 2020, 20:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Hallo @michael0072 , accesspoints koop je meestal om de bestaande wifi te verbeteren, dus ik zou de wifi aan laten.

Over de merken heb ik geen oordeel, ken ik niet.

 

Reputatie 7

Wifi van de V10 kan prima uit, ik draai op 1 Unify AP-Lite. En 2.4 en 5ghz ook lekker gesplitst.

Reputatie 7

Als je een grote overlap tussen twee wifi toegangspunten dan heeft het weinig zin om ze beide aan te laten staan, sterker nog, dat gaat averechts werken.

Mijn stelling is dat een veldsterkte van -65dBm de grens is voor het plaatsen van een extra wifi accesspoint.

Reputatie 3
Badge +4

Als je een grote overlap tussen twee wifi toegangspunten dan heeft het weinig zin om ze beide aan te laten staan, sterker nog, dat gaat averechts werken.

Mijn stelling is dat een veldsterkte van -65bBm de grens is voor het plaatsen van een extra wifi accesspoint.

Is dit ook een goed accespoint wjb of zou jij iets anders aanraden. 

Reputatie 7

Die Ubiquiti Unifi's zijn prima apparaten.

Houdt er wel rekening mee dat je waarschijnlijk ook een Unifi Cloud Key voor het beheer nodig hebt en dat maakt het wel een kostbare oplossing.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @michael0072, volgens mij zijn je vragen al beantwoord. Mocht er toch nog iets onduidelijk zijn, laat het dan vooral weten. 

Reputatie 3
Badge +4

Die Ubiquiti Unifi's zijn prima apparaten.

Houdt er wel rekening mee dat je waarschijnlijk ook een Unifi Cloud Key voor het beheer nodig hebt en dat maakt het wel een kostbare oplossing.

Ik heb de ubiquiti unifi's vandaag binnen gekregen en ze werken prima. Ook zonder cloud key.

Bedankt allemaal voor de hulp.

Reputatie 7
Badge +20

Dat klinkt helemaal goed. :) 

Die Ubiquiti Unifi's zijn prima apparaten.

Houdt er wel rekening mee dat je waarschijnlijk ook een Unifi Cloud Key voor het beheer nodig hebt en dat maakt het wel een kostbare oplossing.

Cloud key is geen vereiste. Er zijn meerdere manieren om erbij te kunnen.

  1. je draait de java app wanneer je het nodig heb.
  2. als je bv Pi-hole of een VM al thuis heb draaien kan je die daarbij zetten.
  3. Je koopt een Raspberry Pi Zero.
  4. Je geeft aardig wat geld uit en koopt een Cloud Key

Pas wanneer je meerdere AP's tegelijk gebruikt wordt aangeraden de app altijd te draaien en ja dat kan je ook oplossen door bijvoorbeeld een Raspberry Pi Zero te draaien.

 

Wat betreft het uitzetten van de KPN wifi. Het kan, maar het hoeft niet. Wat ik doe is de wifi aan laten en een ander kanaal gebruiken, maar ik moet wel zeggen ik gebruik nog zo nu en dan een FON spot. Als je dat nooit gebruikt kan je hem ook uitzetten. Voor FON moet namelijk de wifi wel aan staan.

Ik heb een Unify AP pro aangeschaft om met WiFi signaal te versterken in de tuin. Het is gelukt om een nieuwe WiFi netwerk aan te leggen, maar heb via het nieuwe netwerk geen internetverbinding. Wat doe ik fout? Heeft het te maken dat er meerdere netwerken (3) actief zijn via de Experia box? Ik heb absoluut geen ICT kennis en geen flauw idee hoe dit op te lossen…. 

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb een Unify AP pro aangeschaft om met WiFi signaal te versterken in de tuin. Het is gelukt om een nieuwe WiFi netwerk aan te leggen, maar heb via het nieuwe netwerk geen internetverbinding. Wat doe ik fout? Heeft het te maken dat er meerdere netwerken (3) actief zijn via de Experia box? Ik heb absoluut geen ICT kennis en geen flauw idee hoe dit op te lossen…. 

Heb je het accesspoint wel voorzien van 2 netwerkkabels op de poe injector (apparaat met 2 netwerk aansluitingen)
Waar het op de poe injector zegt lan moet je een netwerkkabel naar je modem doen (dit kan volgens mij echt niet draadloos)
De andere kabel voorziet het accesspoint van stroom

Beste Brian, Ja dat heb ik gedaan en gecontroleerd. De Unify AP AC Pro brand ook blauw. En op de etherpoort op de experiabox brand het groene lampje (niet het oranje lampje?). In de Unify controller staat de AP trouwens wel als draadloosapparaat geregistreerd. Niet als bedraad. Kan het ook aan de UTP kabel liggen?

 

Reputatie 3
Badge +2

Beste Brian, Ja dat heb ik gedaan en gecontroleerd. De Unify AP AC Pro brand ook blauw. En op de etherpoort op de experiabox brand het groene lampje (niet het oranje lampje?). In de Unify controller staat de AP trouwens wel als draadloosapparaat geregistreerd. Niet als bedraad. Kan het ook aan de UTP kabel liggen?

 

Hij hoort thuis in het kopje draadloos heb ik even gecontroleerd in mijn controller

Zou je is kunnen proberen om het netwerk te vergeten en dan opnieuw aan te melden

Reputatie 6
Badge +8

Hoe heb je de access point geconfigureerd? Waar heb je de controller geïnstalleerd?

Dit moet bij voorkeur op een computer die bedraad is aangesloten, en als de computer niet continu aanstaat moet je in de controller wel de wireless Uplink monitor uitzetten.

Het acces point (apparaat) heb ik gevonden en geconfigureerd/gevonden via ‘adoptie op afstand’. Daar detecteerde hij de AP. Hij werd niet gedetecteerd via de UTP kabel. De controller is geïnstalleerd op zowel een PC als iPhone. Beide overigens wel werkzaam via een ander netwerk….

Reputatie 6
Badge +8

Dat kan niet. Als je de AP eerst via de iPhone hebt geconfigureerd kun je hem niet meer in de controller op een PC configureren. En omgekeerd. De AP “luistert” maar naar één controller. 

Er zijn twee opties:

  • Je configureert de AP rechtstreeks via de app op de iPhone. Dan kan je de controller op de PC niet gebruiken.
  • Je configureert de AP via de controller op de PC. Dan kun je de app op de iPhone gebruiken om met de controller op de PC te praten, maar niet rechtstreeks met de AP.

Ik denk dat je hem nu draadloos hebt gekoppeld in plaats van bedraad en op het verkeerde netwerk.

Ik zou een reset van de AP doen  en hem bedraad configureren via de PC. En zorg dat hij op hetzelfde netwerk terecht komt.

 

Gaan we proberen. De PC zit bekabeld op een ander wifinetwerk (“netwerk iMac”) dan het wifinetwerk van de experiabox V10 (“netwerk KPN”). Is het dan verstandig om bij de configuratie van de AP vanaf mijn iPhone te kiezen voor het wifinetwerk van KPN? De AP is namelijk dadelijk bedraad aangesloten op de ethernetpoort van de experiabox. Of maakt dat niet uit?

Reputatie 6
Badge +8

Ik snap jouw netwerkconfiguratie niet helemaal, hoezo heeft je Mac een ander netwerk? En dan bekabeld op een ander Wifi netwerk? Dat spreekt elkaar tegen…..

Hoe dan ook, als je de AP bedraad aansluit op de ExperiaBox en via de Unifi app op de iPhone wilt configureren dan moet je er inderdaad voor zorgen dat die op het WiFi netwerk van de ExperiaBox zit.