Vraag

Uitvallen KPN tv-ontvanger

  • 17 July 2020
  • 11 reacties
  • 177 keer bekeken

Ons extra tv kastje gaat voortdurend op zwart.

Dat doet hij als wij al een al eerder terug gekeken programma s,morgens nogmaals bekijken.

Na 10 minuten gaat hij op zwart en is het programma niet meer terug te kijken.

Dit is al maanden zo en na diverse resets geen resultaat.

wij hebben dit kastje al vanaf het begin en het valt ons ook op dat de opgenomen programma,s niet gelijk lopen met het andere kastje.

wij moeten dan altijd resetten om dit op te lossen.


11 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Kun je vermelden welk type STB je hebt? 

Wat bedoel je met een reset, de STB uit en aanzetten? 

Heb je geprobeerd om de software opnieuw op de STB te zetten?

Het is de VIP 2952

tientallen malen de normale reset .(schakelaar aan/uit en stekkker in/uit.

en diverse malen volledige software reset .

zonder resultaat.

Heb nog eens gekeken maar kan nergens de aanduiding STB vinden.

nogmaals alle resetten gedaan en vanmorgen ging hij weer op zwart.

erg irritant.

mvg Peter

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @Mondeo10, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is zeker niet de bedoeling dat je jouw apparaat zo vaak moet resetten. Een keertje is oké, maar tientallen keren.. dan gaat er iets niet helemaal goed! Daarom kijk ik graag even met je mee. Heb je 1 of meerdere ontvangers thuis? Je hebt het namelijk over een extra tv-kastje.. Dan ga ik er eigenlijk vanuit dat je er meerdere hebt. Is dit de enige die de problemen geeft? Kan je dan aangeven op welke manier deze tv-ontvanger aangesloten is op de Experia Box? Is dit middels een directe kabel of heb je er een draadloze verbindingsset tussen? 

Verder ben ik benieuwd, bij meerdere tv-ontvangers, of je een wisseltruc kan uitvoeren. Zo kunnen we beter lokaliseren waar het probleem zit, in de verbinding (op locatie) of bij de tv-ontvanger (probleem verhuisd mee). 

Tot slot, wil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en het serienummer van de betreffende tv-ontvanger?

Ik hoor graag van je!

Het kastje is direct aangesloten via de kabel.

ik heb twee kastjes en zal die van boven wisselen met beneden.

het serienummer is M11433TW9205.

ik laat weten of het probleem in het kastje zit of elders.

bedankt voor je reactie 

Reputatie 7
Badge +21

@Mondeo10 fijn dat je dit even wil proberen. Ik hoor graag of het probleem is meeverhuisd of op de locatie is gebleven!

Ik heb de kastjes gewisseld en het probleem is op de locatie gebleven.

de kastjes zijn het dus niet.

Daarna de Expiriabox  V10a uitgezet en de desbetreffende kabel gewisseld met een nog vrije ingang .

opnieuw de boel opgestart en helaas deed het probleem zich opnieuw voor.

dit deed zich voor na het aanzetten van een al eerder teruggekeken programma na ongeveer 20 minuten.

dit is dan ook de enige omstandigheid waar het zich voordoet.

bij de eerste keer terugkijken doet het zich niet voor.

mvg Peter

Reputatie 7
Badge +21

@Mondeo10 fijn dat je het een en ander hebt uitgevogeld! Op locatie dus.. Heb je ook de HDMI en ethernetkabel op die locatie vervangen of misschien omgewisseld met de andere locatie? Het moet dan wel in de verbinding zitten van die televisie en tv-ontvanger naar de Experia Box lijkt mij.

Beste Susan

de HDMI kabel heb ik ook al gewisseld.

de ethernet kabel vervangen gaat wel erg ver die zit in de bekabelingsgoten van het huis.

Lijkt mij niet echt het probleem omdat je er normaal gesproken nooit last van kan hebben.

let wel ,alles werkt dus prima.

alleen maar bij het tweede maal terugkijken van het zelfde programma uit de gids .

b.v Hart van Nederland om 22.30 doet zich dat voor als je het de volgende dag opnieuw wil terugkijken.

 

mvg Peter

 

Reputatie 7
Badge +21

Vreemde situatie inderdaad. En heb je al een andere HDMI ingang van de televisie getest? Lijkt me toch dat het daar ergens fout gaat, bij de aansluiting of de televisie zelf aangezien de tv-ontvanger het probleem op een andere locatie niet geeft. Gelukkig is het niet waar je dagelijks mee te maken hebt met live televisie kijken, maar toch is het niet heel erg fijn. Ik kan het nog doorzetten naar een achterliggende afdeling als je dat graag wil, om te kijken of zij hier nog iets zinnigs over kunnen zeggen. Laat je even weten of je dat ziet zitten?

Beste Susan

heb nu echt alles geprobeerd en het probleem doet zich nog steeds voor en alleen bij de hierboven besproken handelingen.

ik ben er verder klaar mee.

het probleem is voor ons niet groot genoeg om er een monteur of zo voor te laten komen.

mocht er in de toekomst nog eens een oplossing voor komen dan hoor ik het graag.

als ik links en rechts Google komen er meer van deze problemen naar boven.

in ieder geval bedankt voor je moeite.

mvg Peter

Reageer