Vraag

Upload 32 Mbps bij 202 Mbps download

  • 11 January 2021
  • 19 reacties
  • 298 keer bekeken

Heb het idee dat de upload begrensd wordt. Na verschillende speedtest (o.a. Oakla app) blijft de download op 202 Mbps, de upload start rond de 120 en zaks dan snel onder de 20 en uiteindelijk eindigd die op 32 Mbps. Heb modem meerdere keren gereset gehad. Iemand een idee hoe de upload snelheid gelijk aan de download snelheid gemaakt kan worden. Heb een 200Mbps internet en TV abbo, volgens postcodecheck zou ik 200/200 moeten hebben.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

 

Reputatie 7
Badge +24

U heeft glasvezel? 

Reputatie 7
Badge +10

Heb je een glasvezel aansluiting? Het lijkt er namelijk sterk op dat er een VPlus profiel wordt gebruikt op een glasvezelverbinding.  VPlus is de snelste verbinding op een koper aansluiting met maximaal 200 Mbit download en circa 30 Mbit upload.

Maar op een glasvezelaansluiting hoort dat niet met een 200 Mbit abonnement. 

 

Andere mogelijkheid: Er was een paar jaar geleden een 200/20 abonnement op glasvezel. Of de upload daarvan in de praktijk circa 30 Mbit was weet ik zo niet. Maar kan jouw abonnement ongeveer van een paar jaar geleden zijn? Of is dit een nieuw Hussel abonnement?

Hoi Nick en Ward, ja heb glasvezel. Kom van Ziggo (koper) af. Woon sinds ruim een jaar in nieuwbouw huis, daar waren koper en glasvezel verbinding al voorzien. Lijkt op een softwarematige begrenzing, de speedtest voor de upload begint hoog en lijkt dan in de begrenzing te schieten. Iemand een idee hoe dit zelf te fixen is of moet KPN hier ingrijpen?

 

Groet,

Rogier.

Reputatie 7
Badge +10

Hier moet iemand van KPN naar kijken. Webcare reageert vanzelf. Wie heeft dit bericht dan op beantwoord gezet?

Maar je kan zelf ook kijken in de Mijn KPN app. Na inloggen onderaan kiezen voor Aanbod en dan op Extra opties voor thuis.

Als daar een upgrade naar 200/200 staat voor een bepaald bedrag, dan heb je dat nu dus niet. En dan klopt die 30 Mbit wel want je hebt dan een 200/20 abonnement (wat meestal 200/30 is in de praktijk).

Ben net gebeld door KPN back office, er is wat gevonden wat verkeerd ingesteld staat. Details hierover heb ik nog niet.

Wordt aan gewerkt en er zijn instellingen gewijzigd bij KPN, helaas nog steeds trage upload. Modem is gereset maar er blijft ergens een blokkade zitten lijkt wel.

Omdat mijn vorige vraag op beantwoord staat en het probleem niet verholpen is een nieuwe vraag met nieuwe info na gewijzigde settings aan KPN zijde. Modem is meerdere malen gereset maar upload getest bekabeld op PC en via wifi op mobiel blijft laag vs. de download.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ik heb je vorige vraag ook gelezen maar kan me niet meer herinneren of je daar je abodetails hebt vermeld: heb je een 200/200 of 200/20 abo?

Ik heb je vorige vraag ook gelezen maar kan me niet meer herinneren of je daar je abodetails hebt vermeld: heb je een 200/200 of 200/20 abo?

Hoi heb internet+tv abbo van 200/200.

Reputatie 7
Badge +15

@Rogier1976 Welkom op het forum. 

Ik controleer graag voor je of aan onze kant technisch alles goed staat. Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit gelukt is? 

Zijn de gedeelde screenshots overigens van een bekabelde snelheidstest? 

profiel ingevuld. De screenshots zijn van bekabelde verbinding. zowel bij bedraad als via wifi is upload laag. groet Rogier 

Reputatie 7
Badge +15

@Rogier1976 Bedankt voor het invullen van je profiel, ik zie dat er op dit moment zowel een ticket als een order open staat. Het technische profiel stond in eerste instantie niet juist, dit is aangepast maar de problemen zijn nog niet opgelost. 

Op dit moment staat er een wijziging naar 500/500 open, deze wijziging zou 20-01 moeten ingaan. Zou je mij kunnen laten weten of de snelheid na deze wijziging wel goed is? 

Dat was ook het idee, upgraden naar 500/500 om te checken of het dan wel goed gaat. We gaan het zien als het actief is.

Na upgrade naar 500/500 gaat het wel goed.

 

@Rogier1976 Bedankt voor het invullen van je profiel, ik zie dat er op dit moment zowel een ticket als een order open staat. Het technische profiel stond in eerste instantie niet juist, dit is aangepast maar de problemen zijn nog niet opgelost. 

Op dit moment staat er een wijziging naar 500/500 open, deze wijziging zou 20-01 moeten ingaan. Zou je mij kunnen laten weten of de snelheid na deze wijziging wel goed is? 

Na upgrade naar 500/500 werkt het goed, zou het na downgrade naar 200/200 goed gaan?

@Rogier1976 Bedankt voor het invullen van je profiel, ik zie dat er op dit moment zowel een ticket als een order open staat. Het technische profiel stond in eerste instantie niet juist, dit is aangepast maar de problemen zijn nog niet opgelost. 

Op dit moment staat er een wijziging naar 500/500 open, deze wijziging zou 20-01 moeten ingaan. Zou je mij kunnen laten weten of de snelheid na deze wijziging wel goed is? 

Na upgrade naar 500/500 werkt het goed, zou het na downgrade naar 200/200 goed gaan?

Ik  zou sowieso uit principe niet 500/500 ‘geprobeerd’ hebben om een probleem van KPN te omzeilen  of vlot te trekken, maar 50/50. KPN heeft al vaak genoeg laten zien dat ze mensen (kunnen) laten betalen voor iets wat ze niet krijgen, zie het maandenlang durende ‘probleem’ met 1000/500 wat gewoon nog niet op orde was en diverse mensen ‘maar’ 860 downstream kregen.

Reputatie 7
Badge +15

@Rogier1976 Fijn om te lezen dat dit in ieder geval werkt. Normaal gesproken zou dit na een wijziging ook moeten werken op 200/200. 

Wat zou je op dit moment zelf het liefste willen met betrekking tot het abonnement? 

Reputatie 7
Badge +15

@Rogier1976 Ik heb niets meer van je gehoord, mag ik hieruit opmaken dat je de situatie graag zo wil laten?