Vraag

Upload snelheid hoger dan downloadsnelheid

  • 31 May 2018
  • 12 reacties
  • 15239 keer bekeken

Mijn upload snelheid is sneller als mijn downloadsnelheid. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Heb een abonnement van 200-200 en haal geen 90. Is dit normaal?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Beste Frankk2, welkom op ons Forum!
Normaliter ligt je upload snelheid inderdaad lager dan je downloadsnelheid! Alleen bij bijvoorbeeld glasvezel kan dit dichter naar elkaar toe trekken. Wat precies heb je gemeten qua snelheid, voor download en upload? En is dit bekabeld of via WiFi gemeten? Bekabeld zou je namelijk, bij afname 200/200, op meer moeten uitkomen dan die 90! Ik ben erg benieuwd!
Hallo Suzan, Dit is bekabeld destijds aangelegd door kpn vandaar ook mijn vraag. Mijn schoonzoon heeft mij twee maal Ubiquiti aangelegd en hij verbaasde zich ook al over de bekabelde snelheid 1 maal de Unifi AC Pro bekabeld en eenmaal de goedkopere Ubiquiti UniFi Access Point bekabeld.
Gr Frank Kranen
Reputatie 7
Badge +21
De meting die je hebt uitgevoerd, heb je die gedaan via www.kpn.com/speedtest en direct met een kabel op de Experia Box? Zo ja, dan zou ik graag beide waarden (download en upload) willen ontvangen en dan ga ik kijken wat hieraan gedaan kan worden!
Hallo suzanne schot in de. Roos rechtstreeks 175,4 en upload 230 op mijn bekabelde pc blijft hij op 94.3 en 98.
Zou het aan de kabels liggen?
Hallo suzanne ik heb dezelfde kabel nu naar mijn pc gebracht: 203.8 en 232..6. De kabel die destijds de monteur heeft getrokken is dus niets waard of is mijn conclusie te voorbarig via deze kabel heb ik ook de ubiquiti pro. zitten. Verklaard ook mijn mindere WiFi.
Reputatie 7
Badge +21
Kijk, dat zijn de betere snelheden zo te zien! Het kan aan de kabel liggen, die is misschien verouderd of aangetast. Je zou een nieuwe kabel kunnen proberen, wat is de afstand tussen die computer en jouw Experia Box? Tot een bepaalde lengte kan ik het namelijk even kosteloos opsturen! Verder kan het ook een klein beetje aan de computer liggen, gaat deze al een tijdje mee?
Wanneer de ubiquiti pro met eenzelfde soort kabel zit/zat aangesloten kan het zijn dat die minder snelheid binnen krijgt en dus ook minder snelheid kan verspreiden in de directe omgeving wat invloed heeft op de WiFi!
Hallo Suzanne afstand pc en de box is 10 meter. De eerst ubiquiti is 2 meter. De pc is pas een jaar oud en hier zit de nieuwste hardware in dus daar zit geen probleem.
De tweede ubiquiti zit op 25 meter bekabeld maar dat weet ik dat daar verlies op zit, maar voor stabiel internet in de gehele tuin is hij perfect. Ook al is de snelheid wat minder. In huis vind ik wel een probleem want ik betaal tenslotte voor extra snelheid. Jammer dat er bij de installatie zo'n slechte kabel word gebruikt.
Met vriendelijke groet.
Hallo Suzanne,, Zou de bekabeling nu de oplossing zijn dan zou het fijn zijn als ik de kabel zou krijgen al had ik maar het voorbeeld van de juiste kabel . Dan kan ik de rest wel zelf. oplossen.
Gr Frank
Hallo Suzanne,
Na nog wat verder speurwerk vond ik uiteindellijk een sitecom switch met een max van 100 mbps.Heeft de monteur destijds gebruikt voor een koppeling te maken naar de pc en meerdere tv's. Ik heb nu een switch gekocht tot 1000 mps.
Nu heb ik bekabeld en niet bekabeld een download van rond de 200 en upload rond de 250.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Frank!
Bedankt voor je berichten, ik had even kort weekend 😉 Fijn om te lezen dat je erachter bent gekomen, en dat de snelheid inmiddels gehaald wordt! Kan je eindelijk genieten van de snelheid waar je ook voor betaald. Mocht je nog vragen hebben achteraf dan weet je ons te vinden!
vreemd dat er hier wel anderen reageren.op wifi problemen van mij kant word door mevrouw niet gereageerd.waarom? is mij vraag niet interessant genoeg?
Reputatie 7
Badge +21
Hallo Jacco, ik zie dat je al 2 topic bent gestart over jouw WiFi die niet goed werkt en dat hier al tientallen reacties op zijn geweest 😉 Het kan zijn dat ik hier niet in heb gereageerd, maar bijvoorbeeld mijn collega Erik wel die dezelfde tips geeft als die ik zou geven! Ik hoop dat je daar wat mee kan en je eigen WiFi sterker kan maken.