Beantwoord

Upload teruggevallen na uploaden groot bestand

  • 27 April 2020
  • 8 reacties
  • 93 keer bekeken

Sinds gisteren is mijn upload snelheid teruggevallen naar 100mbit aansluiting 500/500mbit glas. Na mij weten is dit ontstaan naar het uploaden van 30Gb naar de OneDrive server. Kan het zijn de de upload geknepen wordt door kpn. De techdesk KPN komt er ook niet uit. Werk met een Fritzbox 7590. 
wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door wjb 2 May 2020, 11:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @pmhendriks , als je de glasvezelmodem eens minimaal 2 minuten van de stroom haalt en daarna weer opstart en dan de Fritzbox weer opstart is het dan wel weer goed?

Zo, nee, sluit dan de originele KPN-modem eens aan, gaat het dan ook wel of niet goed?

 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @pmhendriks, wat gek dat jouw uploadsnelheid ineens lager is. Ik begrijp dat je ook al gesproken hebt met onze collega's van de TechDesk, maar dat het nog niet opgelost is. We denken hier graag met je mee!

Heb je de tips van JanD hierboven al gezien en kunnen uitproberen? Ik ben ook wel benieuwd of het is gelukt en wat het resultaat daarvan is. Laat je ons weten hoe het is gegaan?

Reputatie 7

Kan jij met de Ookla Speedtest app op een bekabeld aangesloten PC met Windows 10 eens een meting doen naar de onderstaande servers?

  • KPN Amsterdam
  • RoutIT BV Ede

Welke down- en uploadsnelheden meet je?

 

De upload snelheid is slecht. Nieuwe NT geïnstalleerd icm Fritzbox 7590

Reputatie 7

Dat is ook waarom ik vroeg om een meting met de Ookla app.

Onderstaand de resultaten vlak achter elkaar gemeten naar de server van KPN in Rotterdam.

De eerste via de Ookla Speedtest site van KPN en de tweede via de Ookla Speedtest app.

Beide metingen zijn overigens via wifi vanaf een Huawei MediaPad M3 (Android tablet) via een 200Mbps glasvezelaansluiting.

Wil je het helemaal goed meten dan gebruik je een bekabeld aangesloten apparaat en de Speedtest app van Ookla, niet de Ookla speedtest site van KPN.

Ookla speedtest 😄

 

Reputatie 7

Problem solved. :wink: