Vraag

Uploadsnelheid is maar 3.2Mbps, download is wel 900 Mbps

  • 7 August 2023
  • 9 reacties
  • 64 keer bekeken

920Mbps download en geloof het niet tot 7 keer testen een upload van 3,2 Mbps.

Alles al een keer uitgeschakeld en natuurlijk directe cat 6 kabel op de PC, nog nooit met WIFI getest 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Ben nu bezig met een verhuizing naar een ander appartement, dus mijn probleem zet ik even stil. Wel nog even een wifi test gedaan en dat is sneller op de upload namelijk 150 Mbps

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @RienVier en welkom hier op ons forum :)

 

Ben nu bezig met een verhuizing naar een ander appartement, dus mijn probleem zet ik even stil. Wel nog even een wifi test gedaan en dat is sneller op de upload namelijk 150 Mbps

Dat is heel erg vreemd! De upload via de wifi kan namelijk onmogelijk hoger zijn dan de upload met een bekabelde verbinding. Maar het is voor nu uiteraard prima dat je het probleem even stil zet, wanneer je ons nodig hebt dan horen we graag weer van je :)
En voor nu heel veel succes toegewenst met de verhuizing naar het andere appartement en alles wat er bij een verhuizing komt kijken!

950 up en donwload over de kabel. Vind ik prima.

WIFI is een ander verhaal, met 2 versterken net de up en down op 28.

WIFI is een geweldige teleurstelling, gewoon via de site de WIFI doorlopen, reset modem etc maar het is prut. 

Ik heb best een stevige computer en alle updates zijn uitgevoerd. INTEL WIFI 6 driver van dit jaar erin.

Dus daar kan het niet aan liggen. volgende week gaartde computer naar de juiste werkplek en dan weer wifi testen

Reputatie 3
Badge +2

ja, gewoon allemaal buren die erop storen of zoiets.

kun je met een appje zien. Bijvoorbeeld wifi overview 360 op een android telefoon.

kabel aanleggen of goede zenders kopen en die bedraad aansluiten.
die versterkers is rommel meestal vind ik.

Hoi @RienVier en welkom hier op ons forum :)

 

Ben nu bezig met een verhuizing naar een ander appartement, dus mijn probleem zet ik even stil. Wel nog even een wifi test gedaan en dat is sneller op de upload namelijk 150 Mbps

Dat is heel erg vreemd! De upload via de wifi kan namelijk onmogelijk hoger zijn dan de upload met een bekabelde verbinding. Maar het is voor nu uiteraard prima dat je het probleem even stil zet, wanneer je ons nodig hebt dan horen we graag weer van je :)
En voor nu heel veel succes toegewenst met de verhuizing naar het andere appartement en alles wat er bij een verhuizing komt kijken!

Uiteraard kan wifi wel sneller zijn dan bekabeld!
Als er een probleem is met de kabel, de poort of de ethernet drivers dan kan dat. Het is voor mij dus wel helder waar @RienVier kan beginnen met zoeken….

 

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @RienVier en welkom hier op ons forum :)

 

Ben nu bezig met een verhuizing naar een ander appartement, dus mijn probleem zet ik even stil. Wel nog even een wifi test gedaan en dat is sneller op de upload namelijk 150 Mbps

Dat is heel erg vreemd! De upload via de wifi kan namelijk onmogelijk hoger zijn dan de upload met een bekabelde verbinding. Maar het is voor nu uiteraard prima dat je het probleem even stil zet, wanneer je ons nodig hebt dan horen we graag weer van je :)
En voor nu heel veel succes toegewenst met de verhuizing naar het andere appartement en alles wat er bij een verhuizing komt kijken!

Uiteraard kan wifi wel sneller zijn dan bekabeld!
Als er een probleem is met de kabel, de poort of de ethernet drivers dan kan dat. Het is voor mij dus wel helder waar @RienVier kan beginnen met zoeken….

 

Hij geeft later aan op de kabel 950/950 te halen, in een ander appartement welliswaar.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @RienVier en welkom hier op ons forum :)

 

Ben nu bezig met een verhuizing naar een ander appartement, dus mijn probleem zet ik even stil. Wel nog even een wifi test gedaan en dat is sneller op de upload namelijk 150 Mbps

Dat is heel erg vreemd! De upload via de wifi kan namelijk onmogelijk hoger zijn dan de upload met een bekabelde verbinding. Maar het is voor nu uiteraard prima dat je het probleem even stil zet, wanneer je ons nodig hebt dan horen we graag weer van je :)
En voor nu heel veel succes toegewenst met de verhuizing naar het andere appartement en alles wat er bij een verhuizing komt kijken!

Uiteraard kan wifi wel sneller zijn dan bekabeld!
Als er een probleem is met de kabel, de poort of de ethernet drivers dan kan dat. Het is voor mij dus wel helder waar @RienVier kan beginnen met zoeken….

 

Daar heb je gelijk in @EAZ1964. Ik benaderde de situatie echter met de aanname (ik weet het, aannames zijn dodelijk) dat de kabels in orde waren ;) In zo'n geval kan de wifi nooit sneller zijn dan een bekabelde verbinding.

 

alle updates uitgevoerd, op de kabel geen problemen meer.

Wifi is gewoon jammer, versterkers van KPN in en uitgeschakeld maar resultaat is hetzelfde.

Down140 en 300 up, met en zonder versterkers.

WIFI driver nogmaals nagekeken maar is ook niets mis mee.
Alles op computer (MSI GT 76 Titan I9 met 64GB) is up to date.

wordt gewoon kabel aansluitingen op alle 3 de computers.

Reputatie 7
Badge +12

 

alle updates uitgevoerd, op de kabel geen problemen meer.

Wifi is gewoon jammer, versterkers van KPN in en uitgeschakeld maar resultaat is hetzelfde.

Down140 en 300 up, met en zonder versterkers.

WIFI driver nogmaals nagekeken maar is ook niets mis mee.
Alles op computer (MSI GT 76 Titan I9 met 64GB) is up to date.

wordt gewoon kabel aansluitingen op alle 3 de computers.

Indien mogelijk koos ik zelf ook altijd voor een bekabelde verbinding. Altijd stabieler dan wifi en je haalt daarmee ook de daadwerkelijke snelheden die bij je abonnement horen @RienVier, dus dan maak je optimaal gebruik van je verbinding. De snelheden die je met de wifi meet, vind ik persoonlijk prima snelheden vandaag de dag voor wifi!