Vraag

V10a slecht internet in combinatie met Sagemcom 4360 4G router

  • 3 November 2021
  • 10 reacties
  • 150 keer bekeken

Badge

Op ons zakelijk adres hebben wij een V10a in combinatie met een oude Sagemcom 4360 AIR 4G router.

zakelijk 50mb met buitengebied.

 

Tijdens het uploaden valt al het internet weg en bij slecht weer valt de verbinding drastisch omlaag.

Oplossing van KPN madame 1:

“buitenantenne's aanschaffen”

 

nadat ik even naar de router heb gekeken constateerde ik dat deze helemaal geen SMA connectoren heeft voor de antenne's dus weer gebeld met KPN madame 2:

“nee als je de antenne's koopt komt er een doosje bij om het aan te sluiten op de router”

 

vond ik een erg stug verhaal, maar vooruit. Antenne's besteld. Bij aankomst, zoals verwacht, geen magisch doosje. Maar in de gebruiksaanwijzing staat een 4360 met SMA connectoren.

Dus bellen met KPN madame 3, zij was zo vriendelijk dit probleem voor mij te googlen en kwam op een reactie van een gebruiker van het forum en heeft mij deze voorgelezen:

“SMA connector solderen op de PCB of de router buiten hangen in een doos”

had ik zelf ook kunnen googlen en klinkt niet echt als een goeie zakelijke oplossing.

 

Na overleg met een IT collega kwam ik erachter dat hij wel een 4360 met SMA connectoren thuis heeft staan. Vandaag heb ik 34 minuten aan de lijn gehangen, ben ik door 4 afdelingen heen gegaan, en weer nog niemand bij KPN mij iets te vertellen over een Sagemcom 4360 4G router met antenne's. Tijdens dit gesprek gaf ik nog aan dat mijn collega zijn 4g router pas een jaar heeft en de zakelijke er vermoedelijk al langer hangen.

Uit hopeloosheid zelf maar weer wat gaan googlen en wat blijkt.

Kennis die kpn zelf niet kan vinden

Hij bestaat dus wel, zoals ik aangaf in ons gesprek heeft er een product update plaatsgevonden.

Echter heb ik tijdens het googlen ook mijn probleem gevonden(die klantenservice is zo nuttig), de 4g router in combinatie met de v10a klapt gewoon het netwerk eruit.

 

Nu zou ik graag als oplossing zien dat wij de volgende zaken krijgen:

een nieuwe Sagemcom 4360 4G router met externe antennes

een V10 KPN modem


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge

Wij hebben op ons zakelijke adres exact deze problemen met een v10a.
Uploaden en de hele boel klapt eruit, dan is het enige wat er nog gebeurt het uploaden.

 

Zoals ik begrepen heb is er dus nog steeds geen oplossing voor?

in dat geval willen wij ook graag wisselen naar een v10.


*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

Hoi @Sven Beijersbergen . Ik lees dat je deze producten zakelijk afneemt? Het is dus geen particulier abonnement dat je zakelijk gebruikt? 

Zou je in dat geval je vraag nogmaals op het zakelijke forum willen stellen?  

https://zakelijkforum.kpn.com/

Badge

Klopt het is kleinzakelijk hussel en de klantenservice is tot nu toe echt dramatisch helaas. Zie dit niet als persoonlijke aanval maar we zijn nu al 3 weken bezig met dit euvel en worden van kastje naar de muur gestuurd.

Badge +19

Dit is het forum voor particulieren. De moderator kan  als je een zakelijk abonnement hebt, geen gegevens van jou zien. Je zal dus naar het zakelijke forum moeten of bellen met 0800-0403. Je hebt als je gebruik wil maken van een buitenantenne inderdaad het modem met de afneembare antennes nodig. Hier kan je de buitenantenne bestellen. 

@Sven Beijersbergen . Ik ga hier toch even voor je achteraan.  Ik kom er z.s.m. op terug.

Badge

@Sven Beijersbergen . Ik ga hier toch even voor je achteraan.  Ik kom er z.s.m. op terug.

Dit zou super zijn Erwin! Ik heb vandaag ook weer gebeld met KPN waarom ik nog niks heb gehoord over de nieuwe producten die al wel aangevraagd zijn. Maar de reactie van de andere afdeling wordt teruggespeeld naar de medewerker die origineel de aanvraag heeft gedaan en die moet mij dan op de hoogte brengen. 

Ik snap zelf niet helemaal hoe dit soort zaken zo lang kunnen duren bij een zakelijk abonnement. We hebben al zo’n lange tijd een slechte verbinding door deze problemen. De oplossing is een simpele kwestie van de apparaten opsturen die we nodig hebben maar dit lijkt door de interne bureaucratie bij kpn vrij lastig.

 

Zou het nog helpen als ik de post nogmaals in het zakelijke forum zet?

Ik zie dat collega's telkens een verzoek doen om een ander model op te sturen. Blijkbaar worden deze verzoekjes niet gehonoreerd. 

Ik ben nu bij de procesmensen aan het navragen waarom dat gebeurt.   

Je kunt gerust een topic op het zakelijke forum aanmaken maar dan zou ik sowieso ook even naar dit topic linken. Zodat mijn collega's weten dat ik er mee bezig ben. 

Badge

Super Erwin, dan zijn we al iets verder in het proces!

Ik ga zo even op het zakelijke forum het bericht nog een keer plaatsen en hierheen linken

update:  Zojuist met logistiek gesproken en toezegging gekregen dat er een sagecom met antenne functie wordt opgestuurd. 

Badge

Het is een bekend probleem dat de V10A in combinatie met Sneller Internet Buitengebied problemen kan opleveren bij grotere upload volumes. Een eerdere fix van de leverancier heeft het probleem niet voldoende opgelost en KPN is in afwachting van een betere software release. Heb je last van dit probleem, vraag bij de klantenservice dan een wissel naar een V10.