Beantwoord

V10A wegvallende wifi

  • 31 October 2020
  • 8 reacties
  • 278 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Sinds een paar weken heb ik problemen met de WiFi op de Experia Box V10A. Op sommige apparaten (voornamelijk iPad en iPhone) valt de WiFi weg. Als ik dan opnieuw verbinding probeer te maken krijg ik de melding dat er geen internetverbinding op dit WiFi netwerk aanwezig is. Soms maakt het apparaat na enkele minuten alsnog contact en dan werkt het weer even. Maar het komt ook voor dat ik de V10A moet herstarten om weer verbinding te krijgen, terwijl op een andere iPad er op datzelfde moment geen enkel probleem met de WiFi is. Dat is nou juist het vreemde…

 

Alle telefonische KPN medewerkers die ik gesproken heb kwamen er niet uit. Ze suggereerden om het kanaal van de 2.4 GHz te veranderen en later ook van de 5 GHz, maar ook dat had geen enkel effect.

Ik heb twee Experia WiFi versterkers (de zwarte dus), die ik geprobeerd heb erbij aan te sluiten. Die werken naar behoren (zolang ze bedraad aangesloten zitten), maar hebben geen enkel effect op de WiFi. Inloggen op de Experia WiFi versterkers lukt niet, omdat ik niet de mogelijkheid krijg om een gebruikersnaam in te voeren (hokje blijft grijs, kan er niet op klikken) en zonder gebruikersnaam wordt het web password aan de onderkant van de versterker niet geaccepteerd.

 

Ten einde raad heb ik een downgrade geprobeerd naar een V10 (zonder A, dus een ZTE), maar die maakt niet eens verbinding met het internet…

 

Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 5 November 2020, 18:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 1
Badge

KPN monteur heeft de V10 aan de praat gekregen, maar de WiFi is nog steeds niet om over naar huis te schrijven. Er kunnen een stuk of vier apparaten verbinding maken met de WiFi, maar daarna wordt elk apparaat geweigerd. Als tussenoplossing heb ik gastenwifi aangezet, maar het liefst heb ik een apparaat dat de WiFi helemaal zelf kan verzorgen, zodat de Experia Box alleen de tv en telefonie regelt. Is de Fritz!Box 4040 daar geschikt voor? Of betere suggesties?

Badge +19

Er is natuurlijk wel wat meer aan de hand. Maar wat is nog de vraag. Wat heeft u zoal aan het modem hangen?

Reputatie 1
Badge

Er is natuurlijk wel wat meer aan de hand. Maar wat is nog de vraag. Wat heeft u zoal aan het modem hangen?

Aan de modem zelf hangen alleen de IPTV en de VoIP telefoon. Als je bedoelt wat er allemaal verbinding zoekt met de WiFi: twee iPads, vijf iPhones, drie pc’s en een muziekstreamer. Niks bijzonders dus voor een vijfpersoons huishouden...

Badge +19

Waar heeft u die v10 vandaan? Had u die nog of heeft u die van iemand gehad? Als ik moest kiezen tweede v10a en de v10 ga ik voor de v10. Dat is verre weg het beste modem wat kpn ooit heeft gehad namelijk.

Reputatie 1
Badge

Waar heeft u die v10 vandaan? Had u die nog of heeft u die van iemand gehad? Als ik moest kiezen tweede v10a en de v10 ga ik voor de v10. Dat is verre weg het beste modem wat kpn ooit heeft gehad namelijk.

De V10 is van iemand anders geweest. Bevalt inderdaad beter dan de V10A, maar het kan nog veel beter. Het liefst heb ik gewoon een kastje dat alle WiFi verbindingen probleemloos regelt, zonder dat ik allerlei fratsen hoef uit te halen om extra apparaten te kunnen laten verbinden. Vandaar mijn vraag over de FritzBox 4040. Is dat wat? Er staat er namelijk eentje op Marktplaats maar ik wil eerst weten of het de moeite waard is...

Badge +19

Eerlijk gezegd heb ik niets met Fritzboxen dus dat weet ik niet. Wel is het zo dat je met alleen een modem niet het hele huis kan voorzien van goed Wi-Fi. Er is gewoon veel Wi-Fi in de lucht.  De 2.4GHz band is gewoon overvol.  Je ontkomt bijna niet aan een goed mesh netwerk. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Wiezeboe, wegvallende WiFi is wel irritant. Die begrijp ik heel goed. Er is dus al het een en ander geprobeerd, maar je hebt de oplossing nog niet gevonden. Heb je de tips voor wegvallende WiFi al eens doorlopen?

Reputatie 1
Badge

Hoi @Wiezeboe, wegvallende WiFi is wel irritant. Die begrijp ik heel goed. Er is dus al het een en ander geprobeerd, maar je hebt de oplossing nog niet gevonden. Heb je de tips voor wegvallende WiFi al eens doorlopen?

Natuurlijk heb ik die doorlopen, ik heb de hele site doorgespit voordat ik hier mijn vraag stelde. Maar via de site word ik steeds van het (WiFi-)kastje naar de muur gestuurd.

Uiteindelijk heb ik het anders opgelost. Zie mijn blogpost:

https://wietzesite.Wordpress.com/2020/11/05/zonder-draad