Beantwoord

V12 instabiele verbinding/snelheid

  • 9 December 2020
  • 9 reacties
  • 504 keer bekeken

Reputatie 2

De huidige situatie is dat wij een V12 hebben staan, die is namelijk (erg) onstabiel op de plek waar de wifi het meeste nodig is, mijn slaapkamer. Ik studeer en werk daar achter mijn bureau, waar het wifi signaal onstabiel is, heel soms geen verbinding maar (veel) vaker hele lage snelheden, het gekke is dat ik daar met de V10 op gescheiden frequenties (5Ghz) daar een top verbinding én snelheid had namelijk.

Later kwam de V10a vanwege problemen met de V10, al kan het ook aan de Ftu hebben gelegen want een aantal maanden later kregen we dezelfde problemen met de V10a. Toen is de Ftu vervangen en een V12 geplaatst. Toen zijn de problemen opgelost tot heden, alleen door de bandsteering van dat apparaat kan ik geen gescheiden frequenties maken (2.4 en 5ghz) en vanaf t eerste moment was de wifi (erg) zwak/onstabiel in mijn kamer, dat heb ik redelijk kunnen oplossen door kanalen aan te passen en gebruik te maken van de mac filter maar het is niet ideaal.

Nu heb ik al dagen lang een lage snelheid, onstabiele verbinding, wat ik niet kan oplossen met de opties in de V12 of een extender.

Nu heb ik de optie van een Fritzbox gezien, is dat een verbetering? Of een monteur inhuren? Want de WiFi punten van KPN vind ik persoonlijk prijzig en het werkt niet helemaal top als ik t zo lees.

Het is enorm frustrerend, ook voor m'n ouders aangezien ik veel loop te configureren in de router.

Mijn apparatuur:

Galaxy S20 die vaak geen verbinding heeft bij t bureau en een nieuwe laptop met wifi 6 chip dus het is geen oud materiaal.

Voor meer informatie kan je bij mijn vorige posts kijken. Wat moet ik doen in deze situatie?

 

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 20 December 2020, 14:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Nealstevens Wat irritant dat je wifi verbinding nu zo slecht is geworden. 

Heb je ook al eens de Wifi Manager doorlopen?  En zo ja, wat is hier het resultaat van geweest? 

En is het probleem met de wifi er alleen in de benoemde ruimte of zijn er meer plekken in de woning waar zich problemen voordoen?

Reputatie 2

De wifi manager geeft geen gewenste oplossing, vaker word de verbinding/snelheid slechter erop.
Ik kan beter zelf de kanalen veranderen. De keuken onder de genoemde kamer is iets stabieler maar nog steeds matig.

Met mijn laptop heb ik bijna de volle snelheid stabiel gehaald met het configureren van de V10. Is het bereik van de V12 zoveel minder dan? Met de oude én nieuwe laptop word dat niet gehaald sinds de V12, nieuwe laptop heeft notabene een wifi 6 chip net als de V12.

Mijn S20 haalt in bepaalde plekken in de kamer 3/4e van de snelheid maar met een onstabiele verbinding die graag weg valt.

Reputatie 7
Badge +15

@Nealstevens Het bereik van de Box 12 zou niet (veel) minder moeten zijn dan van de V10. 

Het probleem voor mij is dat ik wel een ander modem zou kunnen opsturen maar niet kan garanderen dat de problemen daarmee opgelost zijn. 

Een andere optie die ik heb, omdat de metingen onder de 20 Mb/s uitkomen is het opsturen van 2 Experia wifi's. Dit zijn bekabelde wifi versterkers die het probleem wellicht kunnen oplossen, maar deze kunnen dus wel enkel bekabeld aangesloten worden. 

Is wifi versterkers bekabeld aansluiten een mogelijkheid? 

Reputatie 2

Helaas is een bekabelde verbinding niet mogelijk, alleen draadloos. Ik heb al lopen kijken naar de Fritzbox die jullie aanbieden, is dat een (beter) alternatief?

Badge +19

Die Fritzbox zal je niet helpen. Er zijn maar 2 manieren om overal goed wifi te hebben. De eerste is natuurlijk de beste. Bekabelde wifi versterkers. Op iedere etage 1 en je hebt geweldig wifi. De tweede is super wifi's kopen. Een investering van € 149,00 maar die doen het goed.

Reputatie 7
Badge +15

@Nealstevens  De Fritzbox is een modem waarop je meer vrijheid hebt en veel meer kunt instellen. 

De Fritzbox is zeker een alternatief, of het beter is kan ik niet garanderen. Dit verschilt per woning, Wel zijn mijn eigen ervaringen met de Fritzbox goed. 

De beste oplossing is natuurlijk de bekabelde die @Joep1965 ook noemt en ook Superwifi is een mogelijkheid. Deze zou je eventueel wel draadloos kunnen aansluiten (op de eerste na).

Reputatie 2

Zo te horen zouden beide opties iets kunnen zijn. Wat kan ik verwachten als ik de Superwifi draadloos aansluit? Ik heb namelijk een tijdje een Netgear extender gehad, werkte helaas niet naadloos/optimaal.

Reputatie 7
Badge +15

@Nealstevens Daar kan ik helaas vanaf hier weinig zinnigs over zeggen. 

Hoe goed een wifi verbinding en dus ook het draadloos verbinden van een versterker werkt, is afhankelijk van teveel factoren om van te voren te kunnen zeggen wat je kunt verwachten. 

In sommige woningen is het plaatsen van enkel 2 versterkers voldoende, terwijl in andere woningen meer nodig is om een stabiel goed werkend netwerk te krijgen. 

Wat je natuurlijk zou kunnen doen is kiezen voor de Superwifi punten, dan heb je de mogelijkheid om deze thuis te testen. Mochten ze niet goed werken dan kun je ze altijd binnen 14 dagen retourneren. 

Reputatie 2

Door wat verplaatsingen heb ik wat stabielere verbinding/snelheid kunnen krijgen, niet ideaal maar het is te doen zo. Bedankt voor het reageren en fijne feestdagen!

 

Mvg.