Beantwoord

V12 instabiele verbinding/snelheid

  • 9 December 2020
  • 9 reacties
  • 504 keer bekeken

Reputatie 2

De huidige situatie is dat wij een V12 hebben staan, die is namelijk (erg) onstabiel op de plek waar de wifi het meeste nodig is, mijn slaapkamer. Ik studeer en werk daar achter mijn bureau, waar het wifi signaal onstabiel is, heel soms geen verbinding maar (veel) vaker hele lage snelheden, het gekke is dat ik daar met de V10 op gescheiden frequenties (5Ghz) daar een top verbinding én snelheid had namelijk.

Later kwam de V10a vanwege problemen met de V10, al kan het ook aan de Ftu hebben gelegen want een aantal maanden later kregen we dezelfde problemen met de V10a. Toen is de Ftu vervangen en een V12 geplaatst. Toen zijn de problemen opgelost tot heden, alleen door de bandsteering van dat apparaat kan ik geen gescheiden frequenties maken (2.4 en 5ghz) en vanaf t eerste moment was de wifi (erg) zwak/onstabiel in mijn kamer, dat heb ik redelijk kunnen oplossen door kanalen aan te passen en gebruik te maken van de mac filter maar het is niet ideaal.

Nu heb ik al dagen lang een lage snelheid, onstabiele verbinding, wat ik niet kan oplossen met de opties in de V12 of een extender.

Nu heb ik de optie van een Fritzbox gezien, is dat een verbetering? Of een monteur inhuren? Want de WiFi punten van KPN vind ik persoonlijk prijzig en het werkt niet helemaal top als ik t zo lees.

Het is enorm frustrerend, ook voor m'n ouders aangezien ik veel loop te configureren in de router.

Mijn apparatuur:

Galaxy S20 die vaak geen verbinding heeft bij t bureau en een nieuwe laptop met wifi 6 chip dus het is geen oud materiaal.

Voor meer informatie kan je bij mijn vorige posts kijken. Wat moet ik doen in deze situatie?

 

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 20 December 2020, 14:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7