Beantwoord

V8 werkt regelmatig niet goed

  • 16 September 2020
  • 16 reacties
  • 109 keer bekeken

Goedemorgen KPN,

Ik heb een experia V8 box en heb sinds een paar weken regelmatig problemen met tv en internet. Vooral beneden soms maar 2 streeptjes. En de deurbel Ring werkt ook niet meer op deze box. Inmiddels van Ring af dus dat is het grootste probleem niet. Ik doe regelmatig reset met de box. Soms heb ik ook ineens dat TV modem box wegvalt en verbindingen tussen mijn TV en home system ineens weg. Mijn vraag omdat we 2 bedrijven hebben op dit adres. Kan mijn box vervangen worden voor een nieuwere?

icon

Beste antwoord door Lisa 26 September 2020, 13:29

Bekijk origineel

16 reacties

Ik wil daarbij ook nog melden dat ik af en aan ervaar dat internet ook weg is. Maar als ik opzoek of er storingen zijn bij de KPN en mijn postcode invoer, krijg ik altijd dat er geen storingen zijn. Het hiaten duren niet lang. Is vaak een paar minuten en dan is internet weer terug

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Petra Elstgeest! Welkom op ons KPN Forum. Bedankt voor je vraag. Zo te lezen hebben jullie thuis niet echt een stabiele verbinding. Irritant zeg! Al helemaal nu er -waarschijnlijk meer dan ooit te voren- veel thuis gewerkt moet worden. 
Als je de verbinding regelmatig wegvalt, dan zou ik dit moeten kunnen zien in de systemen. Een logisch gevolg is dan het vervangen van het modem. 
Ik kijk en denk graag met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 
De informatie in de vakjes waar ‘privé’ achter staat, is alleen zichtbaar voor KPN moderators.:blush:
 

Ik heb de gegevens ingevuld.

Misschien is het een idee om de KPN super wifi te bestellen. Maar ik dacht dat een nieuwere box ook verbeterde Wifi heeft. Ik heb nog een echt oude box helemaal vergeeld inmiddels. Destijds is er door de monteur 2 bekabelde wifi versterkers geplaatst op elke verdieping 1. Maar beneden is de Wifi niet geweldig in de keuken b.v. Ik ben ook bang dat de experia box ermee stopt en dat ik dan mijn werk niet kan doen. Tevens hebben mijn kinderen veel online school vanwege corona. Vandaar mijn verzoek om een nieuwe box.

Ook werkt de camera buiten niet goed omdat daar het bereik van Wifi ook niet goed is.

 

Ik heb vanochtend wel met mijn mobiel door het huis gelopen met de wifi checker. Ongelofelijk wat al mogelijk is :-). En toen heeft kpn wel mijn box herstart en de instellingen aangepast maar ik zag niet echt verbetering beneden.

Reputatie 7
Badge +17

Petra! Bedankt voor je enthousiasme en informatie. Ik zie inderdaad dat er versterkers zijn aangesloten op het netwerk. 
Wist je dat.. je momenteel alleen wifi signaal ontvangt vanuit de versterkers? Het wifi-signaal van de V8 schakelt uit als er Experia Wifi's zijn aangesloten. Aan de ene kant dus goed nieuws.  
Voor een optimaal wifibereik is het advies dus om één versterker te plaatsen nabij de Experiabox en de andere versterker te plaatsen op de eerste verdieping. Begrijp ik goed dat de monteur dit gedaan heeft voor jullie?

Ik zie trouwens twee netwerknamen tevoorschijn komen in het systeem:

  1. WA9117*****0A
  2. MijnWifi*****

Is dit de bedoeling?
Kan het zijn dat beide versterkers een andere netwerknaam hebben en dat jullie (bijvoorbeeld) alleen verbinden met de versterker boven? Wellicht is dit de oorzaak van het slechte wifi bereik beneden.

Ik hoor graag van je! 

Ik heb alles laten doen door een monteur.

Ik heb 2 boxen 1 heet WA9117C10B56 (op 2e verdieping) bedraad naar experia box

De andere heet WA9117C0ECOA (op 1e verdieping) bedraad naar experia box

De experia box zelf heet MijnWifi27 

Op elke verdieping schakel ik zelf over naar een andere wifi want dat doet apple niet automatisch. 

De wifi op de 1e verdieping ligt er heel vaak uit. Geen idee waarom. Hij staat op kantoor in de vensterbank en ik dacht misschien door de regen een keer natgeregend en is het onze eigen schuld. Maar na reset (stroom eruit halen) doet ie het altijd weer. Verder hebben we alle computer bedraad naar de experia box gedaan omdat ik zeker wil zijn van goede verbindingen voor mijnzelf en mijn kinderen. 

Gisteren klapte alles er weer uit. Geen idee waarom. Ik heb natuurlijk via die verbinding de experia box laten resetten door KPN. Kwam het daardoor. Geen idee!! 

Na onderzoek vanuit KPN kwam dat het intern zat en we hebben toen de experia box uit gezet voor 3 minuten en toen weer opgestart en toen was alles weer terug. 

Het is destijds allemaal door een monteur van KPN opgezet. Ik heb er geen verstand van.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

In ieder geval super bedankt voor het meedenken en kijken:smiley:

Reputatie 7
Badge +17

Hi Petra! Bedankt voor de duidelijke uitleg en goed dat je even gebeld hebt met ons. 
Hmm.. Wat is de reden dat jullie op iedere verdieping een ander netwerk hebben? Is het niet handiger om in het hele huis één netwerk te hebben? Dan hoeven jullie niet steeds handmatig te wisselen van netwerk. 
Als het goed is zien jullie het netwerk MijnWifi27 niet als de versterkers zijn aangesloten, klopt dit? De wifi zou uit moeten staan namelijk zoals ik aangaf ik mijn vorige reactie.  
Ik ga een verzoek indienen voor een andere Experiabox of een andere versterker. Vermoedelijk is de versterker op de eerste verdieping de stoorzender waardoor alles steeds opnieuw ingesteld moet worden. 

Je hoort van me als ik een reactie heb ontvangen van onze afdeling logistiek!

Hi Lisa,

Wat fijn dat je het verzoek ingediend hebt voor een anderen experiabox.

Je zin met het netwerk niet zien MijnWifi 27 die klopt niet. Want als ik beneden ben schakel ik zelf over naar mijnwifi27. De camera wifi bel en wifi camera achter stonden beiden ook op mijnwifi27. Het is destijds door een kpn medewerker opgezet bij het installeren van de 2 wifi versterkers naar boven. Ik heb gisteren wel een derde wifi versterker gekocht! Misschien een beetje voorbarig omdat ons huis nogal lang is en ik dacht die plug ik er dan wel bij en trek een draad naar het midden van de kamer. Hopelijk probleem opgelost :-). Die versterker zal vandaag wel binnen komen. In ieder geval heeft de MijnWifi27 nooit uitgestaan. (of uitgeschakeld geweest). Misschien moet ik eens les nemen hoe alles in elkaar zit …. Ik hoor het wel als je met logistiek afgesproken hebt. Super bedank in ieder geval en een fijn weekend.

 

Oh ja Lisa,

Het zou ook veel handiger zijn om 1 netwerknaam te hebben zodat mijn telefoon niet telkens hoeft over te schakelen. Maar ik heb geen idee hoe ik dat moet opzetten…

Fijn weekend.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Petra Elstgeest! Ik heb helaas nog geen terugkoppeling ontvangen van de betreffende afdeling. Het is er momenteel erg druk! Hopelijk weten we begin volgende week meer. 

Wat betreft het creëren van één wifi netwerk. Probeer het volgende eens:

  1. Ga naar het modem toe en haal de twee (gele) stekkertjes -die naar de Experia wifi's gaan- uit het modem. 
  2. Start het modem opnieuw op.
  3. Als alle lampjes (incl. het wireless lampje) weer branden ga naar stap 4.
  4. Stop het stekkertje van de dichtstbijzijnde Experia Wifi weer in het modem. 
  5. Het lampje Wireless op het modem gaat uit. Alle wifi-gegevens zijn nu van het modem overgeschreven naar de Experia Wifi. 
    1. Is dit niet zo, druk dan 5 seconde op de reset knop van de Experiawifi (achterkant).
    2. Wacht tot het wirelss lampje van het modem uitgaat. 
    3. Blijft het wireless lampje op het modem branden? [Handmatig uitzetten]: Druk een aantal seconde op de wireless knop op de zijkant van het modem, totdat het wireless lampje uit gaat. 
  6. Als de eerste Experia wifi de gegevens van het modem heeft overgenomen, stop je de stekker van de tweede Experia wifi in het modem.
  7. Deze neemt (als het goed is) de gegevens over van het modem/Experia wifi. 
  8. Je hebt nu één netwerk!

Je kunt ook even wachten tot ik uitsluitsel heb van de afdeling logistiek. Per modem kan het koppelproces verschillen namelijk!

 

 

Hoi Lisa,

Ik had geen melding gekregen dat je iets had getypt.

Maar het liet me maar niet los en ik begon te googelen en nog meer googelen. Ik zag inmiddels wel dat ik een dual band versterker had die bedraad naar de experia gingen. Inmiddels had ik een experia versterker voor beneden erbij gezet. Die installatie ging goed dus goed bereik nu in de woonkamer. De experia versterker een beetje in het midden van de kamer geplaatst. Toen lieten die twee dual band versterkers mij maar niet los. Na veel googelen vond ik de betekenis van de lampjes op internet. En wat bleek beide lampjes branden oranje wat betekent dat de installatie niet volledig was doorlopen. Vind ik wel raar want dat heb ik destijds door kpn laten doen. Beetje slecht is dat wel. Maar goed: jij hebt mij in ieder geval wel op het goede spoor gebracht. :-) Op jullie site vond ik de installatie procedure met de WPS knop etc. en hup ineens was alles 1 netwerk en branden beide lampjes blauw! Hoera. En ja even later alles dezelfde naam. Ik vind het super lief van je dat je met mij geïnspireerd hebt om verder te zoeken. Ik heb zelfs ontdekt dat ik een gast netwerk kan aanzetten zodat visite ons wachtwoord niet heeft. Super bedank en heel erg lief van je dat je zo geduldig was.:kissing_heart:

Hartelijke groet,

Petra Elstgeest

 

En je had gelijk over de experia versterker want toen ik die geïnstalleerd had was het wifi signaal van de V8 uit. Groetjes, Petra

 

Reputatie 7
Badge +17

Aawh, wat geweldig om te lezen dat het allemaal gelukt is! Ondertussen ben je gewoon Experia Wifi expert geworden, Klasse! :nerd:
Merk je dat je nu een betere verbinding hebt? 
Hoe gaat het trouwens met de verbinding tussen je tv én home system(?)? 
 

Reageer