Vraag

Van razendsnel tot tergendtraag internet.

  • 10 November 2020
  • 14 reacties
  • 96 keer bekeken

Ik heb in het voorjaar een KPNmonteur over de vloer gehad. Deze bekeek de versterkers die de vorige monteur aangelegd had en gaf aan dat we superwifi moesten hebben. Twee van die dingen erbij gezet (naast de 3 versterkers en daar ging het razendsnel door het hele huis. 

Een half jaar later valt het internet soms helemaal stil. Als ik de kpn internetverbeteraar aanzet dan gaat het weer razensnel. Als ik de experiabox reset ook. Maar dat moet ik bijna 2x daags doen. 

Teams vergaderen kan soms niet. Netflix hapert soms. De snelheid zit meestal rond de 55mbit. Vaak rond de 30, en na een reset op 130. Ik betaal voor 100. 

Kan iemand me helpen hiermee?  


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Badge +19

Dus als ik het goed begrijp heeft u nu wel 5 Wi-Fi versterkers staan?

Ja dat klopt. Dat was ook nodig. Begreep ik. Het rare is alleen dat ik in een plsit level woning woon, en in de open kelder een superfwiti staat en in de open keuken (daaraan vast) een superwifi en dan in de woonkamer, 80 cm hoger, ook open verbinding een versterker. En dan op de twee gesloten verdiepingen erboven heb ik op elke verdieping een versterker.

Hoe dan ook, het werkt niet en ik vind het ook onzin dat ik nu een monteur moet betalen. (Want dat adviseert KPN namelijk wel). 

Badge +19

Welnee joh als de basis snelheid voldoende is heb je geen monteur nodig. Kan je nog wat meer vertellen over je net werk? Welke experiabox heb je? Wat is de snelheid die je bekabeld hebt? Zijn de 3 versterkers allemaal met een kabel aangesloten aan de experiabox? Gebruik je ergens een switch? Gebruik je ergens draadloze verbindingsets?

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u inloggen op http://192.168.2.150 of http://192.168.2.151?

Die basissnelheid is dus te laag. 

Ik heb een experia V10. Mijn tv’s hangen aan de box en de 3 versterkers ook en 1 superwifi. Ik meet geen snelheid bekabeld. Ik heb alleen macbooks thuis zonder utp. 

 

De switch is ook door de monteur aangelegd/geleverd, dus die gebruik ik. Draadloos geen verbindingsset, behalve dus 1 superwifi. 

 

Ik kan op beide adressen niet inloggen. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik kan op beide adressen niet inloggen. 

Niet inloggen omdat de pagina niet bereikbaar is? Of ziet u wel een login formulier maar weet u het wachtwoord niet?

U bent toch wel verbonden met uw eigen netwerk toch? Niet via 4G of het netwerk van een ander?

Badge +19

Ik haak af. Als je niet kan meten wat er in huis binnen komt stop ik er geen tijd in. Sorry.

Beide adressen geven geen reactie. 

Ik zit op mijn eigen netwerk. Geen G4 of buurman. 

Ik kan wel inloggen op 192.168.2.254.

 

Die basissnelheid is dus te laag.

De basissnelheid over WiFi is 20 Mbit/s. KPN gaat niet gratis monteurs sturen in jouw geval.

Je kan een USB-ethernet adaptor kopen. En een kabel. Is goedkoper en betrowbaarder dan je geld uitgeven aan een monteur.

En dan wil ik in ieder geval de resultaten van een speedtest meting zien, gemeten over kabel. Anders maar betalen voor een monteur.

Reputatie 7
Badge +24

Die basissnelheid is dus te laag.

De basissnelheid over WiFi is 20 Mbit/s. KPN gaat niet gratis monteurs sturen in jouw geval.

Je kan een USB-ethernet adaptor kopen. En een kabel. Is goedkoper en betrowbaarder dan je geld uitgeven aan een monteur.

Deze:

https://m.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943

Die zou iedereen met een laptop zonder ethernetpoort moeten hebben.

Reputatie 7
Badge +24

Ik kan wel inloggen op 192.168.2.254.

En als je daar bij de aangesloten apparaten kijkt, zie je de versterkers daar staan?

Reputatie 7
Badge +17

Is het topic nog van toepassing? Zo ja is het dan mogelijk door te geven wat voor type de andere 3 versterkers zijn? Is daarnaast al eerder de apparatuur al volledig gereset en opnieuw aangesloten? Als je je gegevens invult in je profiel en hier een seintje geeft als je dat hebt gedaan kan ik verder met je meekijken.