Beantwoord

Vaste computer krijgt geen verbinding van modem.

  • 6 January 2021
  • 5 reacties
  • 430 keer bekeken

Ik heb net een nieuwe router, namelijk de Experiabox V12 en sinds ik deze nieuwe router heb aangesloten krijg ik op 1 desktop de foutcode “Unidentified Network”. Ik heb het een en ander op gezocht op internet en ben erachter gekomen dat mijn computer dus geen IPv4 adres toegewezen krijg van onze router. Ook is het handig om te weten dat ik niet direct aan de router verbonden zit, maar via een DVS200 apparaat. Hier kan het niet aan liggen omdat hij het netwerk wel herkent maar geen verbinding kan maken. Ik heb geen flauw idee meer wat ik kan doen. Iemand ervaring hiermee die mij zou kunnen helpen?

icon

Beste antwoord door tonymelony 8 January 2021, 18:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @EricVM !!!

Ik zou toch eens proberen om die vaste computer direkt op je modem aan te sluiten zonder DVS :thinking:

Ik krijg ook het idee dat je nog een andere vaste computer in huis hebt (is dat zo ?)

Als die het wel goed doet lijkt me de router niet het probleem.

Hallo @EricVM !!!

Ik zou toch eens proberen om die vaste computer direkt op je modem aan te sluiten zonder DVS :thinking:

Ik krijg ook het idee dat je nog een andere vaste computer in huis hebt (is dat zo ?)

Als die het wel goed doet lijkt me de router niet het probleem.

Ik heb inderdaad 2 vaste computers op mijn netwerk. Als ik de computer op de router aansluit zonder DVS dan werkt het wel, echter branden alle lampjes groen op de DVS dus dacht ik dat het daar niet aan lag. Ik heb de DVS gereset maar het werkt nog steeds niet.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @EricVM !!!

Als enigste zou je nog kunnen proberen om je DVS software te updaten via deze link https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset/storing-draadloze-verbindingsset-oplossen.htm

Helpt dit niet dan zal je hem er toch tussenuit moeten laten daar het dan wel goed werkt.

Hallo @EricVM !!!

Als enigste zou je nog kunnen proberen om je DVS software te updaten via deze link https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset/storing-draadloze-verbindingsset-oplossen.htm

Helpt dit niet dan zal je hem er toch tussenuit moeten laten daar het dan wel goed werkt.


Oke, heel erg bedankt voor de hulp!

Die DVS 200 (= MT 2360) is nogal antiek. Zeker jaar of 8.

Je kan voor € 80 een nieuwe set, de DVS 1200, aanschaffen. Dan zal het vast werken. Maar een wifi-usb-stick of, meest aanbevolen, een directe kabel is natuurlijk mogelijk.