Vraag

“vaste klant” aanbieding

  • 25 November 2020
  • 13 reacties
  • 192 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 6 reacties

Wat een mooie paar dagen met KPN. Al jaren klant bij Telfort en sinds een paar maanden is het contract officieel overgenomen door KPN. Nu zie ik een interessante Black Friday aanbieding en na wat gebel regelt de klantenservice voor mij een nieuwe bestelling (topper van een medewerker!) omdat ik nu door de contractovername van KPN, dat automatisch is gegaan en ik op Black Friday liever een nieuw abbo afsluit, geen aanspraak maak op de nieuwe klanten korting. Ik ontvang een bevestiging van de bestelling en opzegging van mijn huidige “Telfort” abbo. Tot mijn verbazing zie ik gisteren dat mijn bestelling is geannuleerd zonder duidelijke reden. Dus ik, de klant, mag erachteraan! 3x gebeld en 3x mijn verhaal gedaan, maar nee ik ben een bestaande klant dus mag geen gebruik maken van deze aanbieding. Ok, ik de bel mij proberen te activeren (want ik kreeg een mail dat ze mij een goede aanbieding kunnen doen om mij te behouden) 4x de chat gestart maar die viel steeds weg, dus 2/3 x mijn verhaal gedaan. Aanbieding: op jaar basis 9 euro korting ivm mijn huidige “Telfort” abonnement. Hier moet ik ook bij vermelden dat mijn wifi de woonkamer niet eens red (kan geen eens full hd filmpjes op youtube kijken). De wifi manager zou al 2x langskomen, maar nog nooit gezien. Kortom, verander elk jaar van abbo en wordt nieuwe klant ergens anders, maar kpn glasvezel kan je beter 50mb nemen als je vooral wifi gaat gebruiken (via kabel is die wel super!). Ik heb namelijk 100mb maar gebruik mijn Vodafone mobiel internet ipv de wifi. 
 

moraal van het verhaal: vaste klanten zijn de melkkoe, loyaliteit wordt zeker niet beloond en nieuwe klant zijn zoals het gezegde luidt: Koning!

 

mijn vraag: waarom KPN?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Hi @Met, welkom op het forum! Vanuit de KPN optiek zijn vaste klanten net zo goed koning als bestaande klanten. Echter kunnen wij niet elk jaar bestaande klanten dezelfde korting geven als nieuwe klanten. Jij hebt ook (toen je Telfort klant werd) ‘nieuwe klant’ korting gekregen. Ik zal zeker even kunnen kijken of er nog wat mogelijk is! Zou je dan nog even je contact informatie hier toe kunnen voegen en laten weten wanneer dit gebeurd is? Als je de wifi manager tool doorloopt, kunnen wij precies zien wat de uitkomst hiervan is. Hier zal ik ook nog even naar kijken!

Hi Sebastiaan, ik heb al een nieuwe provider gevonden, de aanbieding die KPN nogmaals zal doen moet dan wel echt een goede zijn anders heeft het geen nut om elkaars tijd te verdoen. Ik ben helaas niet thuis dezer dagen dus de wifi manager kan ik nu in ieder geval niet uitvoeren.

@Sebastiaan_ wel iets anders. De klantenservice heeft mijn abonnement opgezegd en een nieuwe bestelling geplaatst. De nieuwe bestelling is dus (ook door kpn!?) weer geannuleerd. Oftewel kpn die een kpn aanvraag annuleert...maar nu kan mijn nieuwe provider pas later worden aangesloten omdat blijkbaar mijn contactgegevens of info niet overeenkomt met de kpn database (ik heb het 6x gecontroleerd...) graag zie ik dat kpn alles afsluit met de datum dat mijn nieuwe provider aangesloten kan worden. Het is het minste wat kpn nog goed kan doen hoop ik...

Reputatie 4
Badge +5

@Met Klopt inderdaad. Je Telfort pakket was al gemigreerd naar KPN. Je was technisch gezien dus al KPN klant. Er kunnen niet 2 pakketten lopen op 1 adres dus dit is de reden dat die aanvraag afgewezen is. Jammer om te horen dat je weggaat. Mocht je nog een aanbieding van KPN willen krijgen, dan is  het het beste om even te bellen en het verhaal uit te leggen. Er is vast wat mogelijk. Ik heb je opheffing nog even nagekeken. Per 23-11 is de opheffing bij KPN binnen gekomen. Inclusief een maand opzegtermijn staat de einddatum op 23-12. Komt dit niet overeen met de oorspronkelijke aansluitingsdatum van je huidige provider?

@Sebastiaan_ de datum is gezet op 1-1-2021. Ik hoop dat kpn dit dan ook zo regelt dat ik geen problemen zal ondervinden.

Reputatie 7
Badge +24

@Sebastiaan_ zegt dat er 23-11 opgezegd is, na een maand opzegtermijn word dat dus 23-12 afsluiten. Dan vraag ik me af of daar nu nog wat aan veranderd kan worden...

@Nick83 klopt. Maar dat is door kpn gedaan om die nieuwe bedtelling te plaatsen. Nu is die nieuwe bestelling geannuleerd maar de opzegging is voortgezet. Het lijkt me dat ze het kunnen verlengen met een weekje. Zo niet dan cancelen ze de opzegging zodat ik van de overstapservice gebruik kan maken. Als ik nu 4x de dupe wordt van de onnavolgbare handelswijzen van kpn dan weet ik het ook niet meer...

@Met Volgens mij leest dit alles als een schoolvoorbeeld van een recept voor problemen. Van ‘interessante Black Friday aanbieding’ is het nu niet 1 zwarte dag, maar gaat je internet de hele kerst en de rest van het jaar, in coronatijd, met provider medewerkers die ook wel eens vakantie willen, op zwart. Je noemt jezelf Koning, kennelijk bij de nieuwe provider. Als die nieuwe provider ook over dezelfde glasvezel is, zit je technisch gezien aan KPN vast, want het is hun netwerk. Ook wel duidelijk wie de Koning is in deze. Als het VodafoneZiggo is, kun je wellicht nog de controle terugpakken.

@tmoesel alleen wat ik niet teruglees in jouw commentaar is dat kpn klantenservice heeft gezegd (na onderling overleg van ruim 10 min) dat de oplossing is dat de huidige Telfort/kpn abbo wordt opgezegd en een nieuwe bestelling wordt geplaatst. Beide zijn uitgevoerd door kpn medewerkers. Als je dat ook nog eens in overweging neemt in het leveren van jouw commentaar. Misschien heeft het dan enige waarde, ik zou zeggen schoolvoorbeeld van tijd teveel dus ga maar op het forum reageren. Als je nou had gezegd “dat is een schoolvoorbeeld van opgelicht worden” had je mogelijk nog een like van me gekregen.

Reputatie 7
Badge +24

Het opzeggen en opnieuw afsluiten, wat hier geprobeerd lijkt te zijn, dat kan helemaal niet. Het leidt nergens toe, de backoffice blokkeerd dat.

@Nick83 ja dat klopt inderdaad systeem technisch blijkt dit inderdaad niet te kunnen daarom dat ik ook de handelswijze niet heb begrepen van deze actie wat blijkbaar gewoon niet mogelijk is. Daarom is mijn verwachting ook dat kpn dit netjes oplost maar dat lijkt ook niet een soepel proces te zijn helaas.

Reputatie 7
Badge +24

Er valt niets aan op te lossen. De backoffice cancelt gewoon de order en alles blijft bij het oude. Althans, zou zou het moeten wezen. 

Reputatie 4
Badge +5

Hoi @Met, ik heb het nogmaals nagekeken. De opheffing staat er nog steeds bij ons in per 23-12. Onze diensten zouden kunnen stoppen per deze datum tenzij het de nieuwe provider niet lukt om per deze datum te leveren. Dan zal KPN doorlopen tot het punt dat er een lopende verbinding is van de nieuwe provider. Ook in de bevestiging die je ontvangen hebt wordt dit aangegeven. “We beëindigen TFT Internet per 23 december 2020.” De ‘nieuwe bestelling’ van KPN waar je het over hebt, is nooit actief geweest. Je hebt hier ook nooit voor betaald. Bij een overstap moet vaak alleen het klantnummer doorgegeven worden. Hierbij had het klantnummer van het lopende KPN pakket doorgegeven moeten worden. Ik zou graag de exacte reden willen weten waarom je nieuwe provider de aansluitdatum verplaatst heeft. Als het klantnummer goed doorgegeven was, zou dit vlekkeloos in elkaar over moeten lopen.