Vraag

Verbinding met modem

  • 20 October 2020
  • 1 reactie
  • 34 keer bekeken

De verbinding met het modem wordt regelmatig verbroken. Het internet doet het prima, ook via verbinding met een versterker. Verbinding met het modem is wel mogelijk, maar houdt niet lang stand. Internet via de versterker is wel altijd mogelijk. Graag zou ik iemand hierover spreken.


1 reactie

Reputatie 5
Badge +8

Hoi botse, allereerst nog van harte welkom op ons forum.

Het lijkt me hoogst irritant als de verbinding regelmatig wordt verbroken. De situatie is me overigens niet geheel helder, moet ik bekennen. Je noemt dat internet via de versterker wel altijd mogelijk is, verbreekt je wifi verbinding wellicht als je rechtstreeks met het modem verbonden bent? Heeft het netwerkt van de versterker een andere naam dan die van het modem? Afhankelijk van het type modem en versterker, kan het zijn dat de versterker het signaal van het modem overneemt en wifi op het modem zelf uitschakelt. Ongeacht de situatie, vaak kan onze online: Wifi Manager het signaal optimaliseren of een passende oplossing aanbieden. Belangrijk is wel dat je de manager daar laat draaien waar je nog verbinding hebt maar het signaal niet optimaal is. 

Ik ben benieuwd of het zo is gelukt.

Reageer