Vraag

Verbonden met wifi zonder internet op telefoons

  • 3 September 2023
  • 9 reacties
  • 146 keer bekeken

Sinds de laatste update valt op al mijn apparaten de wifi-connectie steeds weg. Mijn telefoons schakelen dan automatisch over naar 4G en dat kan uiteindelijk in de kosten lopen. Bij de verbinding staat dan wel verbonden maar zonder internet.

Tot de update werkte alles prima. Ik heb al diverse malen mijn modem gereset, maar dat helpt tot nog toe niet. 

Iemand een idee?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hoi @THConsultancy . Welkom op het forum.

Je noemt een update. Maar welke update hebben we het over? De Box12? Superwifi? Eigen router?  Des te meer info des te beter. Dan kan ik het analyseren. 

Hallo Erwin,

Ik heb een Box 12b, Samsung telefoon A52, Tablet 5Se en een laptop Dell. De update betreft de Box12b.

Inmiddels contact gehad met KPN maar dat heeft nog niet geholpen. 

Hoor graag.

Jan

@THConsultancy Heb jij nu deze update binnen gekregen?

 

Klopt

Vergeten te melden: ik heb ook 2 fritzbox repeaters 1750E.

Vergeten te melden: ik heb ook 2 fritzbox repeaters 1750E.

Dat is geen onbelangrijke informatie. @THConsultancy.

Dus die heb je bekabeld op de box12 aangesloten? En staat de wifi van de box12 dan ook nog aan?  

Met deze setup zijn er véél variabelen. Alle info is welkom zodat ik dit goed kan analyseren. 

Dag Erwin, sorry voor de beperkte info. Heb nog weinig ervaring met forums. De repeaters worden via wifi verbonden en versterken het signaal vanaf de plek waarin ze in het stopcontact zitten. Tot voor de update werkte dit goed. Inmiddels ben ik er achter dat zonder deze repeaters de wifi (dus alleen vanaf het modem) wel werkt zonder dat die wordt verbroken. Met de repeaters gaat het mis. 

Geen probleem en het verbaast mij niet dat de repeaters voor storingen zorgen. Ik denk dat er wel manieren zijn om het stabiel te krijgen maar dan denk ik dat je een keuze moet maken. wil je het draadloos internet helemaal laten verzorgen door die repeaters? Dan kun je het beste de wifi op de router uitzetten en kunnen ze geen ‘ruzie’ meer maken. 

Als ik de wifi op de box uitzet heb ik ook geen wifi meer op de repeaters. Ik heb 1 van de repeaters nog kunnen updaten, maar ook dat heeft niet geholpen.