Beantwoord

verhuizen te oud abonement

  • 21 July 2020
  • 13 reacties
  • 369 keer bekeken

Hallo,

Over een paar maanden  ga ik verhuizen naar een woning met glasvezel aansluiting.

ik ben al jaren klant bij kpn met internet televisie en 4 mobiele telefoon abonnementen.

ben me aan het oriënteren wat er mogelijk is bij kpn en ziggo.

ik krijg via kpn verhuizingen door dat mijn abonnement uit 2014 (Koper)te oud is om te verhuizen.

kan ik alles in een keer omzetten naar kpn hussel internet/tv en de mobiele abonnementen?

ik ben bang dat dit fout  loopt en ik totaal zonder internet en telefoon kom te zitten.

Kpn kan geen 2 dingen tegelijk weet ik uit ervaring.

met het overstappen naar een nieuwe abonnementen (hussel thuis en mobiel) krijg ik dan nieuwe apparatuur voor thuis?

 

icon

Beste antwoord door Henk2304 22 July 2020, 16:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Op uw nieuwe adres gewoon een nieuw abonnement afsluiten lijkt me. Krijg je korting en nieuwe spullen. Alleen je email adressen raak je kwijt.

Reputatie 7
Badge +22

Op uw nieuwe adres gewoon een nieuw abonnement afsluiten lijkt me. Krijg je korting en nieuwe spullen. Alleen je email adressen raak je kwijt.

Zou trouwens mooier zijn als je het e-mailadres ook mee kon nemen als je bij KPN zit. Waarom zou het niet kunnen? 😉

Reputatie 7
Badge +24

Op uw nieuwe adres gewoon een nieuw abonnement afsluiten lijkt me. Krijg je korting en nieuwe spullen. Alleen je email adressen raak je kwijt.

Zou trouwens mooier zijn als je het e-mailadres ook mee kon nemen als je bij KPN zit. Waarom zou het niet kunnen? 😉

Kan ook wel denk ik. Als je het een beetje handig speelt. Bij opzeggen oude abonnement aangeven dat je een email-only abonnement wilt. Kost je 7,50 per maand. Daarna eerst eens rustig zorgen dat op je nieuwe adres alles draait. Als dat allemaal in orde is, dan je hier op het forum melden. Dan kan een KPN medewerker de e-mail adressen vanuit het email-only abo verplaatsen naar je normale abonnement. Denk ik. Volgens mij lukt dat wel. 

Wat je kunt doen is nu alvast (via MijnKPN) je abo overzetten naar Hussel; dat is gemiddeld wel wat duurder maar dan heb je bij de verhuizing geen problemen van abonnementswijzigingen; én op je nieuwe adres heb je toch geen keus meer. Dat nieuwe abo kun je t.z.t. eenvoudig laten verhuizen. KPN ziet vanzelf dat er op het nieuwe adres glasvezel is en zal het abo daarop aansluiten.

Datzelfde kun je met je mobiele abo's doen (die vallen bij mij goedkoper uit dan de oude abo's, zodat het onder de streep in totaal niet veel uitmaakt, bij mij zelfs een paar euro goedkoper is).

Als je dan straks verhuisd bent kun je vervolgens op je gemak ook weer via MijnKPN nog eens kijken of er via glasvezel opties leverbaar zijn die je wel leuk vindt maar nu met koper nog niet kunt bestellen (sneller internet b.v. of de 4k-optie, ik noem maar wat).

Dat is een prima idee Henk 2304👍

nu de boel al omzetten Naar hussel en straks gewoon verhuizen.

bedankt voor het meedenken.

Graag gedaan, laat je nog ff weten hoe 't is afgelopen?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Werf90, wat een leuk vooruitzicht, een nieuw huis :smiley:

Persoonlijk ben ik het volledig eens met het idee van @Henk2304, en zo te zien deel jij die mening :blush: Is het al gelukt om dit in gang te zetten?

Hi @Werf90, wat een leuk vooruitzicht, een nieuw huis :smiley:

Persoonlijk ben ik het volledig eens met het idee van @Henk2304, en zo te zien deel jij die mening :blush: Is het al gelukt om dit in gang te zetten?

Gisteren contact gehad met iemand van KPN om het overzetten naar hussel in gang te zetten. 
Hij adviseerde mij te wachten tot anderhalve maand voor de verhuizing en dan alles in één keer om te zetten. 
Ook gaf hij aan dan een mooie aanbieding te kunnen maken. 
Nu heb ik nog gratis primiem Spotify en 2 gratis   Expedia kastjes. 
Ik weet het niet meer.
Ik denk als ik vanavond weer bel er weer een ander advies komt.
Nu overstappen kost mij iets meer per maand.

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, als Hussel op dit moment minder gunstig is, snap ik het advies om er even mee te wachten en het in 1 keer te doen. Beide opties zijn overigens even goed hoor, het is gelukkig niet zo dat je verhuizing meer kans heeft in de soep te lopen omdat je op het nieuwe adres een ander type abonnement gaat krijgen :wink:

Tja, ik zou het persoonlijk zelf via MijnKPN doen (heb ik gedaan, de overgang naar Hussel bedoel ik). 

Ook gaf hij aan dan een mooie aanbieding te kunnen maken. 


Ik denk als ik vanavond weer bel er weer een ander advies komt.

Zoals je zelf al aangeeft zal "hij”, als je weer belt, je gesprek niet aannemen maar een andere Servicedeskmedewerker die wellicht niet zo "toegeeflijk” is.

Nu overstappen kost mij iets meer per maand.

Het ligt er maar aan hoe belangrijk een snelle, soepele overgang voor jou is. Overigens kan er ook dan nog wel wat mis gaan, vooral in deze coronatijd, helaas. Heb je ook gekeken naar voor jou geschikte mobiele Hussel abo's? Die van mij zijn per stuk € 6/m (€ 12 voor twee dus) goedkoper, waardoor ik - zoals ik al aangaf - per saldo wat goedkoper uit ben. 

Edit: Maja_ was net iets eerder.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien @Werf90, en hoop dat dit inhoudt dat je een besluit hebt kunnen nemen hoe je de situatie het best aan kunt pakken :wink: Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze dan vooral!

Ik wacht nog even tot oktober dit is twee maanden voor de verhuizing. 

Ik hoop dat ik dan iemand aan de telefoon tref die een mooie aanbieding voor mij heeft.

Ben al een tijdje bij de klub dus dat moet lukken denk ik. 

We gaan het zien. 

Anders gaan we gezellig naar zi…

 

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal prima!

Anders gaan we gezellig naar zi…

Behalve dit zinnetje :scream: We hebben vast wel een abonnement dat precies bij je wensen past zodat je dit niet hoeft te overwegen :wink: