Verhuizing - aanschaf Draadloze Wifi Versterkers (wit rond model) icm switch

  • 3 January 2020
  • 9 reacties
  • 69 keer bekeken

Beste forumleden,

Ivm verhuizing naar een grotere woning ben ik onze wifi installatie aan het ‘heroverwegen’. Ik ben een redelijke leek op het gebied van wifi installaties, dus be kind :)

Woonoppervlakte wordt ongeveer 170m2, verdeeld over drie etages. Nieuwbouw, dikke en gewapende vloeren. KPN Glasvezel is voorzien.

Ik beschik over een ExperiaBox V10, deze verhuist mee. De afweging is om nu voor  (tenminste) 3 Draadloze Wifiversterkers te gaan. Hierover een aantal vragen:

  • Zijn alle versterkers bedraad op de EP aan te sluiten? Ik weet dat dit tegen de “mesh” gedachte ingaat, maar ik ben benieuwd of deze versterkers dan als een soort AP’s gaan fungeren? Of is er per definitie maar 1 bedraad aangesloten op de EP?
  • Mocht de vraag hierboven met “ja” kunnen worden beantwoord, werkt iets dergelijks dan ook als ik een NETGEAR switch gebruik (het zal een switch zijn die IGMP Snooping ondersteunt, dit ivm 4K TV ontvangers)? 
  • Omdat ik ook mijn Hue Bridge, Sonos Boost en Ring Doorbell units aan de EP wil hangen, overweeg ik om daar (ook) een switch toe te passen.  Concreet zou dit een weergave van het systeem zijn: EP >» 8 poorts switch Netgear op een van de vrije poorten van de EP >» 4 poorts switch Netgear (een in keuken, woonkamer, slaapkamers) >» (bijvoorbeeld) Draadloze Wifi versterker + Smart TV + 4K TV ontvanger + Apple TV

Hopelijk heb ik een duidelijk (maar beknopte) weergave kunnen geven van mijn situatie. Ter info: ik heb ook gekeken naar oplossingen voor “achter” de ExperiaBox (Ubiquiti Amplifi etc), maar daar lees ik niet zulke positieve verhalen over…

 

Alvast bedankt voor de reacties!

 

Grt,

 

Marquer


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Marquer, welkom op het forum.