Beantwoord

Verificatie fout opgetreden / kan niet verbinden met IP adres

  • 14 March 2020
  • 4 reacties
  • 451 keer bekeken

Ik heb sinds een paar dagen problemen met het verkrijgen van WiFi op mijn telefoon (Samsung A40).

deze verbindt ineens niet meer standaard met de WiFi, terwijl 2 medebewoners (beide Apple) geen probleem ondervinden.

we hebben een experia box V10.

op andere lokaties buiten huis kan ik wel verbinden met WiFi en als ik mijn simkaart in een andere telefoon doe heb ik ook geen probleem.

ondertussen de telefoon al meerdere keren opnieuw opgestart. Netwerk vergeten en opnieuw (proberen)te verbinden, al 2x met de klantenservice gebeld en 1x in de winkel langs geweest. Ze kunnen kunnen me niet helpen. 

ik heb al op veel forums gekeken, maat zonder resultaat.

ik wil liever de experia box zelf niet resetten omdat je dan volgens de installateur problemen kan ondervinden met het verbinden met de 2 losse WiFi versterkers.

Wie o wie kan me helpen???

icon

Beste antwoord door El72 18 March 2020, 08:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @El72, welkom! Is het mogelijk dat je de Samsung juist eens terugzet naar de fabrieksinstellingen? Welke Wifi versterkers gebruik je? En hebben deze dezelfde SSID als de Experia Box? Heb je de 2.4 GHz en de 5 GHz frequenties gescheiden of juist niet?

Reputatie 7
Badge +24

Kan de telefoon nog wel verbinden met een ander wifi netwerk? 

Ik heb sinds een paar dagen problemen met het verkrijgen van WiFi op mijn telefoon (Samsung A40).

deze verbindt ineens niet meer standaard met de WiFi, terwijl 2 medebewoners (beide Apple) geen probleem ondervinden.

we hebben een experia box V10.

op andere lokaties buiten huis kan ik wel verbinden met WiFi en als ik mijn simkaart in een andere telefoon doe heb ik ook geen probleem.

ondertussen de telefoon al meerdere keren opnieuw opgestart. Netwerk vergeten en opnieuw (proberen)te verbinden, al 2x met de klantenservice gebeld en 1x in de winkel langs geweest. Ze kunnen kunnen me niet helpen. 

ik heb al op veel forums gekeken, maat zonder resultaat.

ik wil liever de experia box zelf niet resetten omdat je dan volgens de installateur problemen kan ondervinden met het verbinden met de 2 losse WiFi versterkers.

Wie o wie kan me helpen???

Na bijna 2 weken vol ergernis heb ik sinds vanmorgen ineens “gewoon” weer een wifi verbinding. Hopenlijk blijft dit zo!

Fijn, maar wel raar dat het probleem net zo onverklaarbaar verdwenen is als dat deze was ontstaan!

Bedankt voor de reacties.

Reputatie 7
Badge +30

Dat is vreemd inderdaad! Mocht je toch nog weer ergens tegenaan lopen, laat je het dan weten? Wil je dan ook bovengestelde vragen beantwoorden? We helpen je er dan graag verder mee.