Beantwoord

Verificatie foutmelding na reset V10

  • 6 April 2019
  • 9 reacties
  • 260 keer bekeken

Badge
Hoi,

Vorige week is mijn router (Experiabox V10) gereset omdat ik geen wifi en geen tv meer had. Alles lag eruit.

Achteraf bleek het een storing te zijn en deed alles het weer.

Maar helaas krijg ik sindsdien constant "verificatiefout opgetreden" op m'n mobiele (Samsung Galaxy S7 - Oreo besturing). Ook de iPhone 10 van mijn dochter heeft geen wifi. Zij krijgt de melding "wachtwoord niet correct".


Het topic hier is al ruim een jaar oud. Alle aangedragen oplossingen (router herstarten, etc.) werken niet.

Is hier inmiddels een oplossing voor? Dit kost me nl. erg veel MB 😳.

Ik lees het graag!

Groetjes
Vanessa

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Bart_ 12 April 2019, 11:19

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Vanessa1969 Dit probleem speelt dus sinds er een storing was. Daar heb je destijds contact over gehad en je Experia Box is gereset, als ik het goed begrijp. Is de Experia Box toen teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Wellicht heb eigen wachtwoorden aangemaakt voor je wifinetwerk? Als een Experia Box teruggaat naar de fabrieksinstellingen vervallen alle wijzigingen die je zelf hebt aangebracht, dus ook wachtwoorden. Op je Experia Box vind je een sticker: daar staat het originele wachtwoord op. Wil je dit eens proberen?
Badge
Hoi Bart,

Wat goed van je! De box is inderdaad gereset naar fabrieksinstellingen. Ik gebruikte nog het originele wachtwoord van de box, maar ... de box is een jaar geleden vervangen dus de 'nieuwe' had een ander wachtwoord. WiFi doet het nu dus! 😁

Het maffe vind ik wel dat mijn mobiele het oude ww ook soms pakte ... 🤔

Mijn dochter komt straks thuis. Ik zal het nieuwe ww ook op haar iPhone uitproberen. Als ze verbinding heeft, dan hebben we hier een heullllllll erg blije puber! 😉

Je hoort van me!

Gr. Vanessa
Reputatie 7
Badge +20
Dat klinkt goed! Ik ga er vanuit dat het in orde komt. Tipje voor de toekomst: als je je wachtwoord weer wijzigt naar een eigen gekozen wachtwoord, doe het dan via deze servicetool. Dan blijven ze opgeslagen en zullen ze na een reset weer actief zijn. 🙂
Badge
Dat klinkt goed! Ik ga er vanuit dat het in orde komt. Tipje voor de toekomst: als je je wachtwoord weer wijzigt naar een eigen gekozen wachtwoord, doe het dan via deze servicetool. Dan blijven ze opgeslagen en zullen ze na een reset weer actief zijn. :)

Hey @Bart_

Dit is heel heel maf! Wanneer ik in de woonkamer ben (waar de router staat) dan heb ik WiFi via het 'nieuwe' wachtwoord, maar ben ik in de keuken of slaapkamer (waar ik een WiFi-extender heb) valt de verbinding weer weg en moet ik het oude wachtwoord invullen.

Er is dus duidelijk een link met / verschil tussen de wachtwoorden van de Experiabox en die van de WiFi-extender.

Weet jij hoe ik dit kan oplossen? 🤔
Reputatie 7
Badge +20
Dat ligt waarschijnlijk aan de instellingen van de wifi-extender: die zal opnieuw gekoppeld moeten worden. Ik ben wel even benieuwd wat voor een apparaat dat is. Kun je me dat vertellen? En wellicht even een foto plaatsen? Dan kan ik je beter vertellen wat er moet gebeuren.
Badge
Hoi @Bart_

Ik heb dus de range extender van TP-Link.

Wat ik nog niet heb gedaan is het gebruiken van de servicetool (link die jij stuurde) om het wachtwoord te veranderen. Dit omdat het probleem zich alleen voordoet op mijn mobiele en niet op mijn laptop. Ben bang dat, wanneer ik wachtwoord wijzig, ik straks geen verbinding meer heb met mijn laptop. Ook omdat ik dus niet weet welk van de 2 wachtwoorden van de ExperiaBox (het oude of nieuwe) het juiste is. Zoals gezegd werken ze op diverse plekken in huis allebei.

Ik hoor weer graag van je en alvast bedankt voor de moeite!

Gr. Vanessa

Reputatie 7
Badge +20
Ha! Die is niet van ons. Ik denk echter dat dit apparaatje je vorige wachtwoord gewoon heeft opgeslagen. Je zou eens in de handleiding kunnen kijken of je kunt inloggen op dit apparaat om zo het wachtwoord te wijzigen. Of wellicht kun je 'm resetten. Ik denk dat je op deze pagina al veel info kunt vinden. 🙂
Badge
Ha! Die is niet van ons. Ik denk echter dat dit apparaatje je vorige wachtwoord gewoon heeft opgeslagen. Je zou eens in de handleiding kunnen kijken of je kunt inloggen op dit apparaat om zo het wachtwoord te wijzigen. Of wellicht kun je 'm resetten. Ik denk dat je op deze pagina al veel info kunt vinden. :)


Ha Bart,

Ik kan niet inloggen op de TPlink om het wachtwoord te veranderen 🤔. Zie de printscreens.

Het zal dus inderdaad te maken hebben met de verschillende wachtwoorden. Hoe krijg ik het voor elkaar dat alle draadloze apparaten in mijn huis 'luisteren' naar hetzelfde wachtwoord?

Alvast weer bedankt voor je reactie!

Reputatie 7
Badge +20
Ha Vanessa. Wat jammer dat het nog niet lukt. 😞 Het is geen apparatuur die wij leveren en ik weet zelf ook niet precies hoe dit werkt. Heb je de oplossingen op die op de pagina worden aangegeven al geprobeerd?

Reageer