Beantwoord

'verkeerd wachtwoord'-melding bij inloggen SuperWifi punt.

  • 31 July 2020
  • 15 reacties
  • 4350 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een KPN Box 12 geïnstalleerd met 2 SuperWifi-punten.
De Superwifi-punten nemen niet automatisch de SSID en het wachtwoord van het modem over. 
Dat lijkt normaal te zijn bij de KPN Box 12.
Het eindresultaat is dat het enige wifi-netwerk in de lucht dat van het tweede superwifi-punt is -of in ieder geval die naam heeft. De SSID en het wifi-wachtwoord zijn inderdaad zoals vermeld op het apparaat. Internet doet het ook gewoon.

PROBLEEM:
Ik wil graag nu de naam en het wachtwoord van het netwerk veranderen, maar als ik met het beheerderswachtwoord probeer in te loggen via het IP adres van het wifi-punt, krijg ik de melding dat het wachtwoord niet klopt.
Ook wanneer de KPN Thuis app vraagt om het beheerderswachtwoord, krijg ik die melding.

De SSID is dat van het tweede wifi punt, maar wanneer de KPN Thuis app vraagt om het beheerderswachtwoord, gaat het lampje blauw knipperen van het eerste punt. Het wachtwoord daarvan werkt ook niet om in te loggen.

Andere details:

Ik kan wel inloggen op het modem via mijnmodem.kpn. Daar kan ik ook het IP-adres van de superwifi-punten zien. Maar daar kan ik, voor zover ik kan zien, niet naam en wachtwoord van het superwifi punt veranderen. Als ik de SSID van de modem zelf verander, heeft dat geen gevolgen voor dat van het superwifi-punt.

Ik heb twee keer op alle apparaten een factory reset gedaan en opnieuw begonnen, zelfde resultaat.

Ik heb de wifi punten geïnstalleerd via de app, met de QR code.
 

Het wachtwoord van het modem of het andere superwifi-punt werken ook niet om in te loggen bij het tweede superwifi-punt.



 

icon

Beste antwoord door Edo_3000 17 September 2020, 17:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U gebruikt neem ik aan toch wel het Admin password? En niet het wifi wachtwoord? Goed kijken naar vreemde tekens. Verwar niet een l met een I bijvoorbeeld. 

@Nick83 , ik wilde op ‘beantwoord’ drukken, maar dat bleek de 'beste antwoord’ knop te zijn.
Nee, ik gebruik het admin paswoord en hoewel ik goed ben in schrijffouten maken, ben ik na een dozijn pogingen wel overtuigd dat het daar niet aan ligt.

Reputatie 7
Badge +24

Ook al eens vanaf een ander apparaat geprobeerd? Laptop of pc?

Zowel via de app als via mijn laptop krijg ik de melding dat het wachtwoord verkeerd is.

Ook is het beheerderswachtwoord niet overgenomen van het andere superwifi punt of de modem, die heb ik ook geprobeerd.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u misschien ook Experia WiFi's? 

Nee, alleen de KPN Box 12 en de twee superwifi punten

 

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Ik zou zeggen: leg eerst de ene SuperWiFi eens weg. De andere resetten (minimaal 15 seconden de resetknop vasthouden) en opnieuw aankoppelen. De 2de SuperWiFi even niet aankoppelen. De thuisapp ook niet gebruiken. Na ongeveer 20 minuten proberen om in te loggen vanaf de laptop. Ik neem aan dat dan de lamp gewoon groen brand. En als je de login pagina open hebt gaat die langzaam paars knipperen. Lukt dat?

Dankjewel, dat ga ik proberen. (Ben nu nog op vakantie.)

Reputatie 7
Badge +20

Nog steeds op vakantie @Edo_3000? Zo ja, geniet er nog even van. :) Zo niet, is het gelukt?

Ik ben er eindelijk aan toegekomen en het is gelukt.

Het devies lijkt inderdaad te zijn: wacht even een paar minuten voor je probeert in te loggen.

Mijn volgorde was, na het resetten van de superwifipunten:

-- Het eerste punt aansluiten op de modem

-- Even wachten.

-- De modem zet zichzelf in bridge-modus en stopt met een eigen wifi signaal uit te zenden. Het superwifipunt behoudt wel zijn eigen naam en wachtwoord.
-- Verbinden met de wifi van het wifipunt.
-- Inloggen op de modem en kijken wat het IP adres van het superwifi punt is.
-- Inloggen op het wifipunt en de naam en wachtwoord aanpassen naar smaak.

-- Tweede wifipunt met de modem verbinden via ethernetkabel.

-- Tweede wifipunt neemt de naam en wachtwoord over van het andere punt

-- Tweede wifipunt plaatsen op de gewenste plaats.


 

Super dat het gelukt is en dank voor de uitgebreide stappen!

Badge

Hoi allemaal, ik twijfel of ik een nieuw topic  moet openen of  dit oude topic mag '’kapen'’ (ben nieuw hier). Ik heb namelijk echt precies hetzelfde probleem en dezelfde wens. Ik ben er nu al 5 uur mee bezig (terwijl mijn man zit thuis te werken met op mijn mobiele accespoint) en heb zo'n beetje alle topics gelezen. Ik heb gewacht, alles in verschillende volgordes gereset, zelfs de wifiboosters met elkaar verruild  etc, maar het lijkt me niet te lukken.  

 

Ondanks de duidelijke stappenplan van Edo, is er hier iemand met aanvullende tips? 

 

Bij voorbaat dank!

Badge

Nou wat ben ik blij om te melden dat het me nu (bezig geweest van circa 14.00 tot 23.07 - gelukkig was ik vrij - gelukt is). Hoe het uiteindelijk bij mij gelukt is, is door beide SuperWifi point even met LAN te bekabelen en te resetten totdat ze groen waren. Uiteindelijk begon toen een van beiden blauw te knipperen, dat wachtwoord heb ik in de KPN thuis app ingevoerd (voor zeker de 73e keer vandaag) en ineens zat ik erin. Dus: heb je dit probleem: houd moed!!

Reputatie 7
Badge +20

@barbara1982, het is dus uiteindelijk gelukt. Alleen het was flink zoeken met flink wat frustratie gok ik zo. Maar gelukkig werkt het. Bedankt voor het delen ook hoe het gelukt is. Mocht er nog weer iets zijn, horen wij dat graag. 

Het adminwachtwoord wat je in de KPN Thuis app aanmaakt zou moeten werken om in te loggen in je SuperWifi punt. Ik liep tegen hetzelfde probleem aan maar dit wachtwoord werkte dus wel. Heb niets hoeven resetten gelukkig;)