Beantwoord

verplaatsen glasvezel aansluiting

  • 27 April 2020
  • 5 reacties
  • 3757 keer bekeken

Badge

Beste KPN,

 

Ben al 15 jaar klant van jullie en ben nu best teleur gesteld in jullie.

Heb zo juist contact gehad met de telefonische helpdesk van kpn.

Heb daar de vraag neer gelegd om mijn glasvezel aansluiting om te laten leggen naar de meterkast,

Aangezien deze toen der tijd bij de vorige bewoner midden in de huiskamer is gemonteerd terwijl deze gewoon in de meterkast had gemaakt kunnen worden.

Nu werd mij dood leuk verteld dat ik dat zelf moet regelen met de kabel maatschappij terwijl ik klant van jullie ben.

Ik ben van mening dat dit niet de taak van mij is om dat te regelen, en al helemaal niet voor de kosten daarvan moet opdraaien.

Gaan jullie zo met je vaste klanten om?

Als dat zo is dan zal ik er eens goed over nadenken of ik bij z'n bedrijf wel klant wil blijven aangezien ze toch niets om de vaste klanten geven al helemaal geen waardering voor ze hebben.

Graag zou ik van andere horen of ze ook een gelijk soort ervaring hier in hebben, of dat ik een van de weinige ben die hier mee te maken heeft.

 

Groeten,

Eric

 

 

icon

Beste antwoord door Ward_ 27 April 2020, 20:47

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +19

Je bent hier bij KPN  de provider. Dat is wel wat anders dan kpn de netwerkbeheerder. Zij gaan over de aansluitingen. Kijk op kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens.  En het lijkt me logisch dat je zelf opdraait voor de kosten. Jij wilt het toch verplaatst hebben?! Als je de watermeter op een andere plek wil hebben komen ze dat ook niet gratis doen.

Hallo @EricW2020 , een verplaatsing kun je aanvragen bij www.mijnaansluiting.nl, zij kunnen een offerte maken wat het je gaat kosten, is niet gratis, is geen technische noodzaak voor.

 

Reputatie 7
Badge +24

Er is geen enkele provider die dat gratis voor u gaat regelen hoor. Ook niet als je er al 15 jaar klant ben.

En dat KPN provider u naar KPN Netwerk NL door verwijst is ook helemaal niet zo vreemd. Bij electriciteit gebeurt hetzelfde.

Als u klant bent bij bijv. Eneco of Essent, en je belt ze omdat je de stroommeter wilt verplaatsen, dan is het ff stil aan de andere kant van de lijn ... vervolgens zeggen ze "Ik zal even het telefoonnummer van de netwerkbeheerder voor u opzoeken". En vervolgens: "Ik wens u nog een goede middag!" en verbinding verbroken.

Reputatie 7
Badge +10

Als de aansluiting destijds in de woonkamer is gemaakt had dat een goede reden. Aannemers sluiten juist liever in de meterkast aan. Een eis tijdens het aansluiten is bijvoorbeeld dat er vanaf die aansluiting drie kabels (TV, internet en telefoon) makkelijk naar de apparatuur gelegd kan worden. Of misschien dat de toenmalige bewoner dit perse wilde in de woonkamer.

In ieder geval: het is mogelijk om het te laten verplaatsen indien dit technisch kan. Dit is inderdaad op kosten van de aanvrager en wordt geregeld door de eigenaar van de aansluiting. Dat is voormalig Reggefiber, nu KPN Netwerk NL.

Aanvragen via mijnaansluiting.nl, kies voor verplaatsen aansluiting en vink aan "media en communicatie". Daar valt glasvezel onder. In het opmerkingen veld kan je aangeven dat het gaat om de glasvezel aansluiting. Kosten zullen circa 300 euro bedragen verwacht ik.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @EricW2020 Welkom op het KPN Forum! Jammer om te lezen dat je teleurgesteld in ons bent geraakt. Ik kan me wens heel goed voorstellen, maar zoals je uit de reacties hier begrepen zult hebben komt er bij het verplaatsen van het aansluitpunt het één en ander kijken. Ward legt precies uit wat je moet doen, als je dit echt wilt. De kosten zijn inderdaad voor jezelf. 

Reageer