Vraag

Verplaatsen straatkast in nieuwbouwwijk

  • 17 July 2022
  • 9 reacties
  • 219 keer bekeken

Hi KPN,

 

Ik heb een vraagje: in onderstaande foto van onze nieuwbouwwoning in aanbouw is (volgens mij) een glasvezel straatkast te zien. Kunnen jullie nagaan of deze van KPN is? Reden voor de vraag is dat dit kastje precies voor onze (naar buiten openslaande) voordeur en deur naar de berging lijkt te komen. 

Qua locatie is dat natuurlijk niet de handigste optie voor ons, laats staan dat wij de middelste woning in een drie-onder-een-kap rij hebben en de locatie van het kastje dan ook vreemd is. De laatste foto laat aan de linkerkant onze woning zien, met aan de rechterkant een woning die geen deuren op die muur heeft en mij een praktischere locatie lijkt voor de straatkast voor alle bewoners.

Ik heb het ook bij de aannemer doorgegeven maar, aangezien de woningen na de bouwvak opgeleverd gaan worden en dus het straatkast een dezer dagen aangesloten zal gaan worden, hoop ik op begrip voor het meedenken en jullie dubbel werk te voorkomen.

Bij voorbaat dank!

Martijn

 

KPN straatkast linksonderin op de foto?
Eerder gemaakte foto
Links onze woning met daarvoor de straatkast op de grond, rechts een de zijkant van het huis van de buren.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @martijnk79 , aan de groene kabels te zien is het van kabelaar Ziggo, heeft niets met KPN van doen.

 

 

Hi @JanD, dank voor je snelle reactie! Ik ga het bij Ziggo navragen. Dankjewel. Groet, Martijn

Reputatie 7
Badge +24

Een voordeur slaat toch altijd naar binnen toe open?

Aangezien alle kabels al in de kast zitten lijkt het me niet meer mogelijk om de kast te verplaatsen. Want dan zijn de kabels te kort.

Hi @Nick83 ,

 

Je hebt helemaal gelijk: de voordeur gaat naar binnen open maar de deur naar de berging (links) gaat naar buiten open. 
 

Los daarvan is het natuurlijk een rare locatie voor zo’n kastje recht voor het huis. 

Reputatie 7
Badge +24

Och... hij staat nergens praktisch. Bij de buren neerzetten is natuurlijk makkelijk gezegd 😄 maar ondanks dat daar geen deuren zitten heeft de buurman daar misschien ook allerlei wilde plannen en wil die hem ook niet 🙄

Hi @Nick83 ,

 

Je hebt helemaal gelijk: de voordeur gaat naar binnen open maar de deur naar de berging (links) gaat naar buiten open. 
 

Los daarvan is het natuurlijk een rare locatie voor zo’n kastje recht voor het huis. 

Hallo @martijnk79 

Als je klant van Ziggo zou zijn, zou je maar wat blij zijn met zo'n kast voor de deur, dan heb je wel een super kort lijntje naar je huis voor een optimale verbinding en de kleinste kans op storingen.

 

Reputatie 2

Hi @Nick83 ,

 

Je hebt helemaal gelijk: de voordeur gaat naar binnen open maar de deur naar de berging (links) gaat naar buiten open. 
 

Los daarvan is het natuurlijk een rare locatie voor zo’n kastje recht voor het huis. 

Hallo @martijnk79 

Als je klant van Ziggo zou zijn, zou je maar wat blij zijn met zo'n kast voor de deur, dan heb je wel een super kort lijntje naar je huis voor een optimale verbinding en de kleinste kans op storingen.

 

Nou denk het niet als dat ding echt zo recht voor de deur staat. Je kan amper nog met je fiets erlangs zo te zien. Je bent wel een enorme oen als je een straatkast voor een deur plaatst, een meter verderop staat ie gewoon voor de gevel en een stuk minder in de weg...

Ik ben inderdaad wat kort door de bocht gegaan dat dat kastje lekker bij de buren kan staan en realiseer mij dat niemand echt op zoiets zit te wachten. Maar om de kast echt letterlijk op anderhalve meter afstand recht voor de deur te zetten is tja… onpraktisch?

Succes @martijnk79 . Ik hoop dat ziggo hierin iets kan betekenen!