Vervanging modem Experia Box V8

  • 1 January 2021
  • 10 reacties
  • 375 keer bekeken

De internetsnelheid van onze modem (experiabox v8) is over de jaren heen langzamer geworden. Wij hebben verschillende oplossingen geprobeerd (Wifi versterkers, de versnellingstool van KPN, in de modem instellingen aanpassen zoals kanalen etc..) maar tevergeefs heeft dit het probleem niet kunnen verhelpen. Wij hebben apparaten in huis die op een 5Ghz netwerk kunnen draaien, maar de v8 ondersteunt dit helaas niet wat ook zonde is. Daarom vraag ik me af of het mogelijk om een modem van een nieuwere versie aan te vragen dat onder andere ook ondersteuning heeft voor 5G.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De versterkers ondersteunen wel 5 GHz. En de WiFi van de Experiabox word daarbij dan uit gezet (bij Experia WiFi's / SuperWiFi's). Dit werkt niet naar tevredenheid? 

De versterkers ondersteunen wel 5 GHz. En de WiFi van de Experiabox word daarbij dan uit gezet (bij Experia WiFi's / SuperWiFi's). Dit werkt niet naar tevredenheid? 

Het internet op 5GHz was vrij traag in combinatie met de wifi-versterkers. Ik heb echter wel geprobeerd om 5G werkend te krijgen door een externe router aan te sluiten (dat 5G ondersteund) op de modem en dit zorgde wel voor een wat snellere 5Ghz verbinding. De combinatie van een modem en een router zorgt bij mij echter wel voor complicaties met NAT

Reputatie 7
Badge +24

Welke versterkers heeft u? Heeft u de WiFi manager al eens gedaan? 

Niet dat ik er over ga maar het V8 modem vervangen lijkt mij niet verkeerd temeer omdat deze modems de laatste tijd nog wel eens aan de laatste reis beginnen.

Welke versterkers heeft u? Heeft u de WiFi manager al eens gedaan? 

KPN superwifi en met de versnellingstool van KPN bedoelde ik de WiFi manager

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Badge +19

Ik ga het proberen:wink: wat is het probleem?

Ik ga het proberen:wink: wat is het probleem?

Ik wil simpelweg een nieuwe router aanvragen omdat het verouderd is en niet meer optimaal werkt toen het voor het eerst binnenkwam. Het gebrek aan ingebouwde 5G met de V8 is ook een grote minpunt

Badge +19

Een v8 wordt niet snel vervangen.  Dan moet die echt kapot zijn. Als je Wi-Fi versterkers hebt dan doet de v8 niets met Wi-Fi want dat is of moet uitgeschakeld zijn.  De nieuwe modems hebben wel 5 GHz maar is niet apart in te schakelen. Heb je bekabeld ook problemen?

Reputatie 7

Maar wat werkt er precies niet meer optimaal dan @Cimre? Is dat de Wifi, of ook meer? Wij weten alleen wat jij ons vertelt en op basis daarvan kunnen we met je meedenken. Daarvoor hebben we meer concrete informatie nodig, zou je ons daaraan kunnen helpen?